יום שני, 25 באפריל 2022

ד"ר למשפטים נתן שרייבר - מפתח שיטה למניעת פשיעה בקרב בני נוער 25/04/2022

 בס"ד

ד"ר למשפטים נתן שרייבר - מפתח שיטה למניעת פשיעה בקרב בני נוער.

במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו ביום שני, כ"ד בניסן ה'תשפ"ב 25 באפריל 2022 ד"ר למשפטים נתן שרייבר - מפתח שיטה למניעת פשיעה בקרב בני נוער.

 

ד"ר נתן שרייבר, עו"ד ונוטריון, שירת במשך 5 שנים ביחידה המרכזית של משטרת ישראל ועסק בחקירות מורכבות. בעברו גם שירת במשטרה צבאית חוקרת, בתפקידים בכירים ומגוונים.

 

בין היתר שימש כראש צוות חקירה מיוחד, ועסק במקרים הקשים ביותר שידעה המערכת הצבאית, הכוללים: גניבות אמל"ח, כלי נשק, מכירה לארגונים עבריינים תוך כדי פגיעה בביטחון המדינה, עבירות אלימות מהקשות שבספר החוקים ועוד.

 

בשנת 2017, החליט להכניס לחייו שינוי, שהגיע בעקבות התקף לב שעבר: הוא החליט שעליו לתרום לעולם בתחום עבריינות הנוער. לכן כיום, מלבד עבדותו השוטפת, עו"ד שרייבר משמש כמנטור וכיועץ עסקי בנושא עבריינות נוער. הוא מרצה ומלווה בני נוער, הורים, מורים, מדריכי נוער, מנהלים, יועצים, וכל מי שמטפל בבני נוער בסיכון.

 

נתן מכיר את רשויות החוק למעלה מ 40 שנות ניסיון החל בשירותו במשטרת ישראל, ביחידת מצ"ח בתפקידים בכירים ובהם ראש צוות חקירה מיוחד שטיפל ופיצח אירועים פליליים רבים שזכו לכותרות, בשני העשורים האחרונים משמש כעו"ד פלילי המייצג, המתמחה בדיני צבא, תביעות נגד משרד הביטחון, מרצה ומנטור לבני נוער, להורים ומורים, בנושא מניעת עבריינות נוער, מפתח שיטת "שבעת האיתותים למניעת עבריינות נוער" ניסיונו הרב בתחומי העשייה השונים מהווים את הערך המוסף בעבודתו כיום כעו"ד וכמנטור לבני נוער בהכירו, את המערכות השונות באופן מיוחד וממוקד.

 

נתן חיבר את הספר "הטוב, הרע והנחקר" ספר מרתק שמציג את הפסיכולוגיה של חשודים ונאשמים, ומפרט בתוכו לעומק את כל השיטות ותחבולות החקירה שבין חוקר לנחקר.

 

החזון של נתן: לבנות מרכז להורים לבני נוער שיגיעו ילמדו את השיטה. במרכז יעבדו על ההטמעה ועל שינוי החברה ממקום של מעורבות עבריינית למקום של חברה טובה ונקייה יותר, זאת באמצעות סדנאות והכשרת פעילים ברחבי הארץ שיעבירו את השיטה בדרך מובנית שאותה ילמדו ויוכשרו אליה במרכז הארצי.

 

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לנתן?*

מספר נתן: " פיתחתי שיטה שנקראת " שבעת האיתותים למניעת פשיעה בקרב בני הנוער ופגיעה בחסרי ישע " שיטה שמבוססת על 40 שנות עיסוק בתחום הפלילי ועבודה עם בני נוער, את חלקם פגשתי בהיותם נערים כאשר שירתתי במשטרת ישראל כחוקר נוער, אותם פגשתי בהיות בוגרים כחיילים, בהיותי ראש צוות חקירה מיוחד ביחידת מצ"ח, לאחר מכן ייצגתי אותם כסנגור פלילי, כך שעברתי את כל המכשולים/וההצלחות יודע לומר בכל נקודת זמן, מהן התובנות, מה צריך לעשות כדי לא להגיע למקום הזה, שבו נכנסים אחר סורג ובריח כאקט מניעתי ולא תוצאתי. עבריינות, היא לא מחלה חשוכת מרפא, היא פועל יוצא של אבחון מוקדם, טיפול, אמפטיה והרבה אהבה לנער, בעזרת כליים שיתנו מענה לגיל הבגרות ולסכנות הטמונות באי השגחה או באמירה " לי זה לא יקרה "

*מה מספרת מפת עץ החיים הקבלית של נתן שרייבר?*


מפת עץ החיים הקבלית מספרת על אדם שייעודו להיות שיתופי, לחנך, להקשיב לזולת, לתמוך ולרפא. לייעץ ולגשר בתחומי זוגיות ומשפחה. להתחבר לרוחניות, לטפל בזולת ולהיות מעורב למען החברה ולפעול למענה. להיות מלך בשיתופי פעולה ולממש עבודת צוות. לאבחן חוסר איזון אצל אחרים ולפתח יכולות ריפוי. לנהל שיחות לעומק הנפש, להכיל, לתמוך ולגשר. המזל האסטרולוגי: מאופיין ע"י מזל מאזניים (6) מתאר אותך כאדם משפחתי, אוהב ילדים, ביתי, מעניק, "רודף צדק", שואף לאיזון, מוסרי, הרמוני, פשרן, מחפש את דרך השלום ומעורב חברתית.

 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

סטלוס ואורן חן - הילד שביקשתי

מילים: יוסי גיספן , לחן: עממי

הכל עובר חביבי - עודני ילד

מילים: עדנה פלג, לחן: נמרוד טנא

שושנה דמארי – כלניות

מילים: נתן אלתרמן, לחן: משה וילנסקי

דונה דונה - נחמה הנדל

מילים: אהרון צייטלין, לחן: שלום סקונדה

דוד דאור - שמור על העולם

מילים ולחן: דוד ד'אור

יורגוס דאלארס & יהורם גאון - מיליסה מו

מילים:  Nikos Gatsos , לחן:  Manos Hatzidakis

חיים משה - התמונות שבאלבום

מילים: זאב נחמה, לחן: זאב נחמה ותמיר קליסקי

על הדרך עץ עומד - צילה דגן

מילים: איציק מאנגר, לחן: פ. לסקובסקי, תרגום: נעמי שמר

יהודה פוליקר - אפר ואבק

מילים: יעקב גלעד, לחן: יהודה פוליקר

מאַרגאַריטקעלעך - חוה אלבערשטיין

עפרה חזה - מישהו הולך תמיד איתי

מילים: רמי קידר, לחן: אפי נצר

שבט אחים ואחיות - שבט אחים ואחיות

מילים: דורון מדלי, לחן: עידן רייכל 



                         יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה