יום שני, 13 ביוני 2022

אביבה אבידן - הזמרת בעלת הקול החם והערב המשלבת בין מזרח ומערב 13.06.2022

 בס"ד

אביבה אבידן -  הזמרת בעלת הקול החם והערב

המשלבת בין מזרח ומערב


במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו ביום שני,
י"ד  בסיוון ה'תשפ"ב 13 ביוני 2022 עם אביבה אבידן, הזמרת המשלבת בין מזרח ומערב מקפיצה את הקהל ונותנת את כל הנשמה באירועים בהם היא מופיעה.

בתקופת ילדותה בלט מאוד כשרונה המוסיקלי ואהבתה להופיע בפני קהל ולכן ניתבו אותה ההורים להשתתף במקהלת פינת הילד של צבי בן פורת, לימוד נגינה בחצוצרה, השתתפות בתחרויות זמר בירושלים, התיאטרון של דניה לוין ועוד......עם גיוסה לצה"ל התקבלה אביבה ללהקת פיקוד דרום והיתה לסולנית הלהקה עם השיר המוכר "אלעד ירד אל הירדן" של אברהם זיגמן.

אביבה מספרת: "גדלתי בבית שבו קיבלתי הרבה אהבה. זה היה בית שמח: אוכל נהדר, ארבעה אחים שובבים, בת יחידה. הייתי תמיד מלכת המשפחה. משפחתי טיפחה אותי ואני טיפחתי אותם. בבית תמיד שמעו מוזיקה. משפחתי הייתה מאוד מוזיקלית ותמיד המוזיקה הקיפה אותי וזה מה שהחדיר בי את האהבה הזו למוזיקה"

מעל 50 שנה שאביבה חורשת את הארץ לאורכה ולרוחבה ומשמחת אנשים. למעשה, סקירה קצרה של הקריירה שלה חושפת שני גלגולי קריירה: הראשון הוא של יוצאת להקה צבאית ששרה שירי ארץ ישראל היפה, והשני הוא של אחת מזמרות החפלות הראשונות בפופ הים תיכוני של שנות ה–80, ומי שזכורה לנצח כמבצעת הקלאסיקות "פרי גנך", "כותל המזרח" ו"יהיה בסדר".

עד היום הוציאה אביבה 8 אלבומים עם להיטים מוכרים ושירים שהפכו לנכס צאן ברזל כמו פרי גנך, יהיה בסדר, כותל המזרח, סירה טרופה, איש יקר שלי, אל תשאל אותי ועוד הרבה יפים ואהובים.

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לאביבה?*

לפני כארבע שנים אביבה לא הססה ויצאה למלחמה בתאגיד, כאשר היא מספרת לעמיתי דודי פטימר במעריב (01.09.2017) "התאגיד הזה דפק לנו את הצורה". אחרי 50 שנה על הבמות הזמרת לא חוששת לפתוח את הפה על מה שמפריע לה ופגע בה: הרדיו, המעגל של דן שילון, היחס לאומנים ותיקים וגם הטעויות שעשתה בקריירה. "מפריע לי שלא משמיעים אותי ברדיו, שלא מפרגנים לי ולא מעריכים אותי בתקשורת. לא סופרים אותנו היום, האומנים הוותיקים. כשפרצתי בתחילת הדרך זלזלו בי, התנהגו בגועל נפש וגרמו לי להרגיש סוג ב', וגם היום היחס לאומנים הוותיקים הוא פשוט שואה".

"בלילה זמרת, ביום מבשלת" זה מה שמתנוסס בחשבון האינסטגרם של אביבה שהפך פעיל ושוקק בעקבות משבר הקורונה. ואכן היום אפשר למצוא את אביבה מאחורי הסירים, מפיקה תבשילים ביתיים מפנקים ומלאי טעם וצבע. בעקבות הקורונה אביבה מצאה את עצמה, כמו אמנים רבים, בבית ללא הופעות. מה שסלל את הדרך לאהבה השנייה שלה – בישול. היא העמידה סירים, השיקה עמוד אינסטגרם פוטוגני והחלה לבשל ולשלוח משלוחים.

אביבה מופיעה היום עם הרכב בעל 5 נגנים בהופעה סוחפת בה אביבה לוקחת את הקהל למסע מתחילת הקריירה שלה בה היא משלבת בין שיריה המקוריים לבין שירים מכל הזמנים, מתקופת הלהקה הצבאית כמו "אלעד ירד אל הירדן", "ארץ ישראל יפה", מחרוזות שירי עוזי חיטמן, ג'ו עמאר ועוד...

*מה מספרת מפת עץ החיים הקבלית של אביבה אבידן?*


מפת עץ החיים הקבלית מספרת על אדם שייעודו להיות יצירתי, לעמוד על במה, להעביר ידע ולשמח את הזולת.  להיעזר ביכולות הטבעיות בפן התקשורתי והוורבלי. אדם בעל צורך תמידי להיות מאושר, שמח, חופשי ואופטימי. אדם הזקוק לבטא רגשותיו ועצמו. אדם הזקוק לחברה ולאנשים (לא אוהב להיות לבד). אדם הזקוק לאווירה כיפית, זקוק להנאות החיים, לבילויים, לצחוק ולהתחדשויות רגשיות.

אדם בעל מחשבה רחבה, שרואה את רוחב התמונה. מחשבה היכולה להבין ולקבל כל סוג של אדם, כל סוג של צורת התנהגות. הבנת השונות בכל אדם. הבנה שלכל אדם יש מקום בכדור הארץ. חשיבה אוניברסאלית. חשיבה בלתי שגרתית. יכולת לחשוב "מחוץ לקופסה", יכולת למצוא פתרונות בלתי שגרתיים. חשיבה היודעת לפרוץ גבולות ולראות אפשרויות במקום שאחרים אינם רואים זאת. חשיבה היודעת להתעלות מעל למציאות ולראות "ראיית נשר". מעריכה אנשים בעלי עקרונות ובעלי אומץ לומר את דעותיהם.

 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

פרי גנך, עם אלי לוזון

מילים ולחן: יוני רועה

חזור אליה

מחבר: דורון דוידסקו, מלחין: אלי משה

יהיה בסדר -  עם תזמורת אלמוגרביה

מילים ולחן: אבי מוסקוביץ'

איש יקר שלי

מילים: חמוטל בן זאב, לחן: יוני רועה

כותל המזרח, ביחד עם דקלון

מילים: דודו ברק, לחן: יוני רועה

מי ההולך

מילים: אטינגר עמוס, מלחין: גרציאני יצחק

ארץ ישראל יפה

מילים: דודו ברק, לחן: שייקה פייקוב

הבטחות בשקל

מילים: גל שריג, לחן: אלעד תובל

הפרח בגני

מילים: אביהו מדינה, לחן: אביהו מדינה ומשה בן משה

סירה טרופה

מילים: עוזי חיטמן, לחן: לא ידוע

צלצולי פעמונים -  עם תזמורת אלמוגרביה

מילים: אהובה עוזרי ויאיר מדינה, לחן: אהובה עוזרי

 

אחד ממאה

מילים:  רמי לב, לחן ועיבוד: אריק זנטי

לנצח בני

מחבר: נורית בת שחר צפריר, מלחין: עוזי חיטמן

אל תשאל אותי

מילים: אהוד מנור, לחן: יזהר כהן

אלעד ירד אל הירדן

מלים ולחן: אברהם זיגמן

רגש מעורב

מילים ולחן: גורן ברגוביץ', תרגום: חמוטל בן זאב



                         יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה