יום שני, 27 ביוני 2022

שי רוזנגרטן - רכז פעילים וסטודנטים ארצי, תנועת "אם-תרצו" 27/06/2022

 בס"ד

שי רוזנגרטן -  רכז פעילים וסטודנטים ארצי,

תנועת "אם-תרצו"


במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו ביום שני,
כ"ח בסיוון ה'תשפ"ב 27 ביוני 2022 את שי רוזנגרטן -  רכז פעילים וסטודנטים ארצי, בתנועת "אם-תרצו", הנאבקים על אקדמיה ציונית, מול ההסתה והאלימות הערבית הלאומנית באקדמיה.

"אווירת ההסתה באקדמיה חוצה גבול מסוכן" כך פותח שי רוזנגרטן את מאמרו אשר התפרסם באתר מידה בתאריך 14/05/2022.

גל הטרדות, איומים ומפגני תמיכה בטרור שוטף את מוסדות ההשכלה הגבוהה; הרשויות חייבות להתעורר לפני שיהיה מאוחר".

בתנועת אם תרצו ממשיכים להגן על סטודנטים ציוניים מול ההסתה והאלימות הלאומנית באקדמיה.

ממשיך שי וכותב: "בתוך מספר חודשים הצליחה האקדמיה הישראלית להוכיח מעבר לכל ספק, שגל הטרור שתוקף את המדינה לא פסח עליה ואף הצליח להיטמע היטב באופי היחסים שבין מרבית הסטודנטים הערביים לבין הסטודנטים היהודים והמוסדות האקדמיים עצמם. הטרדות, איומים, תמיכה והסתה בטרור, כל אלו ועוד הם כעת נחלתם של הפקולטות והמכללות השונות. על מנת לפתור את הבעיה חייבים לספק לאקדמיה את הכלים המתאימים ולהכתיב מדיניות נכונה.

תהיה זו טעות חמורה לנסות ולהציג את תופעת ההסתה באקדמיה כעניין חדש - ההסתה והתמיכה בטרור, בגלוי או בסתר, היו נחלתם של חלקים מהסטודנטים מהמגזר הערבי מראשית דרכה של האקדמיה בישראל, זאת מעצם עובדת היותם חלק מן המגזר הערבי, אשר כידוע חלקים ממנו אכן תומכים בטרור ובהתנגדות אלימה למדינת ישראל. הופעתן של הרשתות החברתיות בשנים האחרונות חשפה את עמדתם של סטודנטים ערביים רבים, אשר נמענו במשך שנים להציג את עמדתם בפומבי. פוסטים מסיתים ומכפישים כנגד המדינה והציבור היהודי, תמיכה בפיגועים ובפעילות עוינת, קריאה לחרם על מדינת ישראל ותפילות למען "שאהידים" שחוסלו החלו לצוץ כפטריות אחרי הגשם.

בשנה האחרונה, החל מגל הפרעות בשנת תשפ"א וממבצע 'שומר החומות', חלה החמרה ניכרת במספר התופעות הללו, במקביל להידרדרות מהירה ביחסי הסטודנטים הערביים עם עמיתיהם היהודים לספסל הלימודים ועם המוסדות האקדמיים. שילוב של ליבוי היצרים והעוינות כלפי המדינה על ידי נבחרי הציבור הערבי, תחושת עידוד מן הפרעות ומחולשתה הניכרת של המדינה בטיפול בתופעה וחולשתה הניכרת של הממשלה הנוכחית בהסתמכותה על התנועה האיסלמית, הציתו תגובת שרשרת שבאה לידי ביטוי בגל הפיגועים של שנת 2022 ובמקביל אליו, בגל הסתה חמור ביותר, תחילה ברשתות החברתיות ולאחר מכן בקמפוסים עצמם.

כתובות אנטי ישראליות נתלו, מפות ודגלי ישראל הושחתו, דגלי אש"ף הונפו שירי הלל לטרור וקריאות לנקמה "בדם ואש" החלו להישמע יותר ויותר".

ומה עושים המוסדות האקדמיים, הממומנים על ידי מדינת ישראל על מנת להילחם בתופעות האלה? כלום ושום דבר.

 

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לשי?*

שי הינו רכז הפעילים הארצי של תנועת "אם תרצו". "אם תרצו" הינה תנועה שפועלת למען חיזוק הערכים הציוניים במדינת ישראל במגוון מישורים, ובין היתר באקדמיה הישראלית. תפקידו של שי כולל חיזוק הערכים הציוניים באקדמיה באמצעות הקמה וניהול של התאים הסטודנטיאלים של התנועה. בין הפעולות אותו הוא מארגן באקדמיה ניתן למנות סמינרים והרצאות, ערבי גיבוש, התנדבויות בקהילה ומחאות אקטיביות למען סביבה ציונית ובעד מדינת ישראל.

שי וחבריו לתנועת "אם תרצו" נאבקים יום יום בניסיונות להציג את מדינת ישראל כמדינת אפרטהייד כובשת ואכזרית אשר עלייה לוותר על חזון המדינה היהודית כדי להיות "נאורה". השקפת עולם זו תופסת מקום הולך וגובר בקרב הסגל האקדמי ומנגד מתדלקת את שאיפותיהם הלאומיות של סטודנטים ערבים לאומנים אשר מנסים לחתור תחת קיום המדינה בעודם לומדים במוסדותיה.

לשאלה: מדוע אתה עושה את כל הפעילות הזו? משיב שי:" פעילויותיי סובבת כולן סביב רצוני להשפיע ולהיות חלק מהמפעל הציוני האדיר שנקרא מדינת ישראל.  אפילו לאורך שנותיי הלא ארוכות ראיתי כיצד ישראל מתמודדת עם אתגרים רבים מבפנים – מצד אחד טרור, אנטישמיות וניסיונות להחרים את מדינת ישראל (גם מבפנים) ומצד שני אוכלוסייה ישראלית צעירה שמרגישה שמדינת ישראל היא מפעל שהושלם וכי אנו יכולים לשבת לבטח תחת הגפן והתאנה מבלי להבין עד כמה המציאות הזאת של קיומנו העצמאי היא שברירית. לכן כל פעולותיי הן בצבא והן לאחר מכן היו מתוך אידאולוגיה צרופה, לתמוך ולסייע עד כמה שיכולתי משגת, למדינת ישראל להמשיך ולהיות מגדל של אור במזרח התיכון ולמלא את הייעוד של הקב"ה ייעד לעם ישראל.

מה מספרת מפת עץ החיים הקבלית של יהושוע רוזנגרטן?*


מפת עץ החיים הקבלית מספרת על אדם שייעודו להיות מנהיג. אדם בעל יכולת טבעית להוביל דרך, להנהיג, להיות המורה האוניברסאלי, אדם שפיו הוא כלי עבודתו. אדם בעל יכולת נתינה ללא גבול, רוחני ברמה גבוהה, בעל מודעות גבוהה. בעל יכולת אינטואיטיבית. אדם רחב לב, המסוגל להרחיב אופקים לעצמו ולזולת. אדם בעל ידע רב, חכם, המתנדב למען הזולת, חברותי ורחמן. אדם בעל יכולת הישרדות. אדם בעל יכולת המצאה, יכולת לברוא מציאות. אדם אינטליגנטי, שכלתני, מלכותי ואיש העולם הגדול. אדם בעל יכולת ראיה בגדול, אדם בוגר, אמיץ, פיזי, אדיב, אתגרי, הרפתקן, לוקח סיכונים, דינמי, אנרגטי וסתגלן.

 

אדם בעל ביטחון עצמי, המאמין בעצמו, אופטימי, חזק נפשית ופיזית. אדם הישגי, מנטאלי, שקט כלפי חוץ, נשמתו כאש היצירה, פתוח, מעניק ללא תנאי. אדם חברותי, בעל יכולת להכיל את כולם. נלחם למען אחרים. אדם הנלחם למען זכויות חברתיות ונלחם למען צדק חברתי. מפתך מספרת על אדם בעל סגנון מחשבה שקול ומאוזן, לא נוטה לקיצוניות ולהתלהבות, מחשבה מתחשבת, רגשית, נטייה להבין את הצרכים של הזולת. מפתך מספרת על אדם הנותן הערכה לאנשים ישרים, שיודעים ליצור ולשמור על מערכת יחסים ומשקיעים בקשרים המשפחתיים שלהם. הערכה כלפי אנשים המוכנים לתת מעצמם לאחרים.

 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

אז אמר השטן - תמר אייזנמן

מילים: נתן אלתרמן לחן : תמר אייזנמן

רן אלירן - שירו של הרצל - אם תרצו אין זו אגדה

מילים ולחן: רן אלירן

להקת חיל הים - בוא לים

מילים: דן אלמגור, לחן: יאיר רוזנבלום

גלי עטרי - אין לי ארץ אחרת

מילים - אהוד מנור. לחן - קורין אלאל

הרצל-להקת גייסות השריון

מילים: יורם טהרלב, לחן: יאיר רוזנבלום

המנון בית"ר - הבנימינים

מילים: זאב ז'בוטינסקי, לחן: דב פרנקל

אדי גרימברג,רוית נדב וליאל ספרדי - אם תרצו אין זו אגדה

מילים ולחן: אלי כדורי

ערב מול הגלעד - אריק סיני

מילים: לאה גולדברג, לחן: מיקי גבריאלוב

שמאל הירדן - שתי גדות לירדן שלמה ארצי

מילים: זאב ז'בוטינסקי, לחן: צבי גירש ליבשין

אילנית ארץ ארץ

מילים, לחן ועיבוד : שייקה פייקוב

חוה אלברשטיין - שיעור מולדת

מילים : עלי מוהר, לחן : אפרים שמיר

שלמה ארצי - אומרים ישנה ארץ

מילים: שאול טשרניחובסקי לחן: שלמה ארצי



                         יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה