יום שני, 28 בנובמבר 2022

מועדון ה-תנ"ך בניהולו של אשר קרימולובסקי 28.11.2022

 בס"ד

מועדון ה-תנ"ך בניהולו של אשר קרימולובסקי

 
במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו ביום שני, ד' בכסלו ה'תשפ"ג 28 בנובמבר 2022, כבכל יום שני, ברדיו קסם, 106 FM בין השעות 11:00 ל 14:00 את חברי מועדון ה-תנ"ך שושנה גוב ארי, שרה דיאמנט ויהודה גוטמן בניהולו של אשר קרימולובסקי.

מזה כשנתיים ימים, מאז  פרוץ מגיפת הקורונה, יוזם, מאדיר ומנהל המורה ל-תנ"ך אשר קרימולובסקי את מועדון ה-תנ"ך למנהיגים בו הוא מלמד בראייה מיוחדת ואקטואלית את סיפורי ה-תנ"ך לכל הרוצה לשמוע.

אשר מספר על הסוד המסתתר מאחורי מילות הטקסט, כאשר הוא מוסיף מדברי פרשני מקרא בתקופות השונות ומשתמש בכלים עכשוויים, מוצגים במוזיאונים שונים ומפות גוגל להמחשת הרצאותיו. אנו יושבים מרותקים למשמע אוזנינו ונפעמים מעושר דקויות האירועים הנחשפים לאוזנינו ולעינינו בכל שיעור ושיעור. לא אגזים אם אומר שכל שיעור הינו חגיגה בה פסוקים, הסטוריה, גיאוגרפיה, ארכיאולוגיה, ביקורים פיזיים של אשר במוזיאונים בהם הוא מציג ומספר לנו על ממצאים ארכיאולוגיים, בלשנות ותורת המידות והמוסר רוקדים להם בצוותא ריקוד מרתק ומדויק המביא את המאזין והצופה לחוויות רוחניות מרתקות. כן, סיפורי ה-תנ"ך העתיקים קמים לתחייה בדיוק כמו חזון העצמות היבשות של יחזקאל.

כאן, אנו בהחלט מבינים מדוע אנו עם הספר ומדוע ספר הספרים המקודש הינו הבסט סלר של כל הזמנים והוא שלנו, כולו שלנו של עם ישראל. כאן, אנחנו באמת מבינים על מהות הקושאן המלמד את זכותנו על ארץ ישראל.

כאשר אנחנו, הלומדים עם אשר,  מבקרים במחוזות ה-תנ"ך בארצנו והספר בידינו, לאחר הרצאות על האירועים במקום, ניתן דרור לדמיוננו, כמו בסרט שאנו רואים אחרי שקראנו את הספר. האירועים והדמויות חוזרות לחיים ומספרות לנו את סיפורן, כאן ועכשיו, בימים ההם ובזמן הזה.

אשר, בהרצאותיו המרתקות מצליח להלהיב את השומעים והרואים כל שיעור מחדש. אין שיעור אחד הדומה למשנהו. החגיגה רק הולכת ומעצימה, הולכת וגודלת.

נאספנו, אנו, ארבעה מהלומדים עם אשר היקר: שושנה גוב ארי, שרה דיאמנט ויהודה גוטמן. בהנחייתי, שרון נריה בר-און, לספר על מועדון ה-תנ"ך בו אנחנו חברים ולומדים. לספר למאזינים על אשר קרימולובסקי ועל החוויות איתו, אותן אנו חווים מידי שבוע בשבוע.

 

מי זה אשר קרימולובסקי?

כאשר פגשתי את אשר לראשונה בתוכנית הרדיו שלי, כאן, באולפן רדיו קסם 106  FM  ביום שני 12/09/2016 שאלתי אותו: "מה אתה עושה כיום או עשית בעבר שיכול לעניין את המאזינים?" תשובתו היתה חד משמעית "אני מלמד תנ"ך באופן שיכול לשנות את החיים של מי שלומד איתי".

לפי דברי הלומדים עם אשר (ואני ביניהם), הוא ללא ספק מוסיף לחייהם משמעות באמצעות לימוד ה-תנ"ך. כאשר אשר החל במסעו להנחלת ה-תנ"ך למשפיענים והקים את קורס ה-תנ"ך למנהיגים שהפך להיות מועדון ה-תנ"ך, אשר הופתע מחוסר הבקיאות של האנשים איתם הוא נפגש.

 

*למה כדאי להאזין לאשר?*

חוסר בקיאות זה אולי מסביר למה כל כך הרבה מנהיגים כאן לא ממש יודעים מה המיוחד בארץ הזו, ומוכנים לוותר על חלקים ממנה. פתאום אשר גילה שיש כאן שליחות גדולה מאד ואליה הוא נרתם באהבה עצומה ומרגשת, בכל לבבו ובכל מאודו. אשר מסביר למנהיגים אותם הוא לימד בכנסת ישראל שהם צריכים לדעת ולהכיר את ה-תנ"ך  – כי השורשים שלנו נובעים מידיעת ההיסטוריה. "אני אומר להם שזהות שווה כוח. זהות שווה יכולת להתמודד עם משברים. כשאני יודע מאיפה באתי, זה מכוון אותי יותר גבוה לאן אני הולך, העתיד שלנו נבנה מהעבר ואני מפתח את זה איתם. אגב, כמה מהם אמרו לי שזה נתן להם הרבה כוח. היו כאלה שלפני כל מיני אירועים גדולים התקשרו כדי לשאול שאלות".

 

*התגובות שאשר מקבל בהתרגשות, מרגשות גם אותנו, הלומדים*

אשר מנהל קבוצת ווטסאפ אליה הוא שולח את הקלטות השיעורים וכן תובנות ותגובות אותן הוא מקבל מהלומדים. וכך כתב לנו אשר בשבוע שעבר:

קיבלתי הודעה חריגה מאוד הבוקר. הכותב הוא חייל.

" שלום אשר.  אין מילים בפי להודות לך על השיעורים על השופטים.

(שאיפשרת לאימי לשלוח לי). אני נמצא בבסיס בא"ח גולני. יש שעות קשות ואני מוצא לעצמי זמן להקשיב לשיעורים שלך. וזה פשוט מרפא לנפש.

זה מכניס בי רוח של גבורה. זה נותן לי משמעות לשרות הצבאי שלי.

זה מדהים אותי כל שיעור מחדש. ההתלהבות שלך. והיכולת שלך להבין את התנ"ך כמפה לחיים שלנו. מודה לך מעומק הלב".

 

אשר משתף: "קיבלתי את ההודעה הזאת באמצע הליכה, קראתי אותה ופשוט התיישבתי על ספסל סמוך עם דמעות. אלו רגעים של אושר עילאי ששמורים רק למורים. אני לא מצליח להבין למה הנוער שלנו לא חולם להיות מורה.

לא מבין. יש עוד מקצוע כזה?"

 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

נחמה הנדל ולהקת הצעירים – זמר לגדעון

מלים ולחן נעמי שמר

מרים אביגל ואהרון צדוק - ודוד יפה עיניים

מילים: מן המקורות, לחן: מתתיהו שלם

אביהוא מדינה, יהורם גאון - אל תשליכני לעת זיקנה

מילים: מתוך תהילים, לחן: אביהוא מדינה

הדסה סיגלוב - בשדמות בית לחם 

מילים: אב"א ק. שפירא  לחן: חנינא קרצ'בסקי

בראשית - רוחמה רז עם מקהלת מורן

מילים ולחן: דון מקלין, תרגום לגרסה עברית: רחל שפירא

נח איש תמים היה בדורותיו – שושנה דמארי

מילים: דן אלמגור, לחן: עממי

צוות הווי של הנח"ל - מלאך מסולם יעקב

מילים: יורם טהרלב, לחן: נורית הירש

עקיבא נוף – איזבל

מילים ולחן: עקיבא נוף

שועלי שמשון - שמעון ישראלי

מילים: אורי אבנרי; לחן: מרדכי זעירא

אילנה רובינא – ספני שלמה המלך

מילים: נתן אלתרמן, לחן: נעמי שמר

החלונות הגבוהים – יחזקאל

מילים: חיים חפר, לחן: שמוליק קראוס

נחמה הנדל ושולי נתן - מי האיש

מילים : תהילים ל"ד, לחן : חיים-ברוך חייט


           יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי

                             כתבה שהתפרסמה עלי בעיתון השקמה חולון



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה