יום שני, 19 בדצמבר 2022

ד"ר יעקב מאור - איש אשכולות עיתונאי, סופר, כותב נאומים ומדריך טיולי מורשת בחו"ל 19.12.2022

 בס"ד

ד"ר יעקב מאור - איש אשכולות - 

עיתונאי, סופר, כותב נאומים ומדריך טיולי מורשת בחו"ל


 

במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו ביום שני, כ"ה בכסלו ה'תשפ"ג 19 בדצמבר 2022, כבכל יום שני, ברדיו קסם, 106 FM בין השעות 11:00 ל 14:00 את ד"ר יעקב מאור - איש אשכולות

עיתונאי, סופר, כותב נאומים ומדריך טיולי מורשת בחו"ל.

 

"הנושא המעניין ביותר בחיי" כך כותב לי יעקב מאור, "זה עבודתי ככותב הנאומים של ראשי הממשלה, נתניהו שרון וברק, ושל הנשיא משה קצב, ועוד שרים אחדים. אשמח לספר איך מתנהל מאחורי הקלעים תהליך כתיבת נאומים לרה"מ נתניהו? מה המעורבות שלו בהכנה? כמה נאומים הוא דורש לכל אירוע? מה אני בודק בתחקיר לקראת כל נאום? מה הכללים לנאומים מוצלחים? מה הנוסחאות לנאומים בסוגי אירועים שונים? מה היו רגעי שיא ורגעי שפל בקריירה? ועוד".

יעקב מאור, טייס בעל ניסיון בנסיעות ברחבי בעולם, והיה בעבר הכתב הכלכלי בעיתון 'מעריב' וביומן החדשות של קול ישראל.

לאחר שיצא לפנסיה מוקדמת מלשכת רה"מ, החל לכתוב מאמרי פרשנות ב'ישראל היום', כתבות יומני מסע בשבועון 'נופשים', והקים אתר אינטרנט על תיירות לציבור הדתי. שם האתר "ותוליכנו לשלום" ובאנגלית "Jewish Traveler" והוא נחשב המשפיע ביותר על התיירות הדתית. ב2018 זכה במקום הראשון בעולם בסקר של האיחוד האירופי על כתבות תיירותיות. למקום השני אחריו הגיע... המגזין נשיונל גיאוגרפיק.

לאור הצלחת האתר והשפעתו על בחירת יעדים, יעקב זוכה לטייל בעולם כמעט מידי חודש, כאורח של משרדי תיירות ממשלתיים שמעוניינים בעזרתי לשווק אתרי תיירות בארצם.

'ותוליכנו לשלום' הוא אתר ובלוג תיירות המוביל לציבור הדתי. באתר מוצגות כתבות על יעדי טיולים וטיפים למטיילים, וידיעות חדשותיות רלבנטיות למטיילים דתיים. תיירים דתיים בחו"ל מתמודדים עם אילוצי אוכל כשר ועם שמירת שבת בחו"ל. בנוסף, הגולשים מגלים עניין רב באתרי מורשת יהודית, בתי כנסת, בתי קברות יהודיים עתיקים, מוזיאונים יהודיים וכדומה.

 

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב ליעקב?*

במסגרת המרכז הבינלאומי לדיפלומטיה ציבורית ולהסברה ישראלית ניתן להאזין להרצאה של ד"ר יעקב מאור בה נוכל לקבל

כלים לשיפור היכולת הרטורית מול קהל עויין ונכיר כלים לשיפור מיומנויות דיבור בפני קהל.

 

בהרצאה ד"ר מאור מלמד איך לכבוש ולרתק כל קהל, ואיך להציג כל רעיון שלנו בצורה שתעורר ענין בלב הקהל. ד"ר מאור ילמד איך להתגבר על פחד קהל, איך להשתמש בשפת הגוף, וגם איך להתמודד עם קהל עוין.

 

כיום יעקב מאמן אישי של ח"כים חדשים בנושא הופעה בפני קהל ועיתונאים; וחבר ב- AAPC – American Association of Political Consultant.

 

יעקב הינו מחבר הספר "סודות של כותב נאומים", הנחשב כמדריך הראשון במעלה של הכותבים והספר "מה למדנו מארתור פינקלשטיין" ומרצה לרטוריקה פוליטית באוניברסיטת תל אביב.

 

בספרו "סודות של כותב נאומים" יעקב כותב על נאום לכל אירוע. הקדמות על נוסחאות וכללים לנאום לכל עת, פרזנטציה עסקית, נאומים לאירועים משפחתיים ואישיים כמו: ברית מילה, חתונה, פידיון הבן, בר מצווה ועוד, מסיבת פרידה, הספדים, לימודים, נאומים פוליטיים, נאומי בחירות, נאום הפסד, נאום הכתרה בעולם העסקים והפוליטיקה, שלא נדע מצרות נאום התפטרות, נאום כניעה. התנצלות או בקשת סליחה. בספר הרבה טיפים למשתמש בשירותי כותב הנאומים.

 

*מה מספרת מפת עץ החיים הקבלית של יעקב מאור?*



מפתו מספרת על אדם בעל יכולת טבעית להוביל דרך, להנהיג, להיות המורה האוניברסאלי, אדם שפיו הוא כלי עבודתו. אדם בעל יכולת נתינה ללא גבול.

בעל יכולת אינטואיטיבית. אדם בעל ידע רב, חכם, המתנדב למען הזולת, חברותי ורחמן. אדם בעל יכולת המצאה ואיש העולם הגדול. אדם בעל יכולת ראיה בגדול. אדם בעל ביטחון עצמי, המאמין בעצמו. אדם הישגי, מנטאלי, שקט כלפי חוץ, נשמתו כאש היצירה. אדם הנלחם למען זכויות חברתיות ונלחם למען צדק חברתי. בעל יכולת חשיבה מדהימה ובעל יכולת ניתוח ויצירת תהליכים מהגבוהים ביותר. אדם הישגי, תכליתי, מעשי, ענייני ומצליחן.

 

מפתך מספרת על אדם הנותן הערכה גבוהה לאנשים חכמים ומשכילים שיש בסיס איתן לדבריהם. אדם וורבאלי, יכולת שכנוע טובה, מקורי מיוחד ולא שיגרתי, מנהיג, אמיץ, משתלב בכל מקום ובכול תחום. מזלך האסטרולוגי – אריה מוסיף לך להיות אדם בעל בטחון עצמי, מוחצן, שאפתן, יצירתי, קובע מטרות ומשיגן, ממוקד מטרה, יוזמתי, נחוש, מתחיל דברים חדשים, פועל כאש היצירה, מנטאלי, אמיץ, מעשי, וורבאלי וכריזמטי.

 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

חוה אלברשטיין - מילים 

מלים: נדב לויתן, לחן: חוה אלברשטיין.

יהורם גאון - שלום לך ארץ נהדרת

מילים: סטיב גודמן, לחן: סטיב גודמן

להקת פיקוד הצפון - קום והתהלך בארץ

מילים: יורם טהרלב, לחן: יאיר קלינגר

הפרברים - למדבר

מילים: חיים חפר, לחן: סשה ארגוב

להקת פיקוד הצפון - עוד לא תמו כל פלאייך

מילים: יורם טהרלב, לחן: רמי קלינשטיין

טובה בן-צבי ושמואל זכאי - עין גדי

מילים: איתן פרץ, לחן: דב אהרוני

יוסי שטרית – אל אדון

מלים מן המקורות, לחן: ג'קי אלקיים

כי אשמרה שבת – דקלון

מילים: רבי אברהם אבן עזרא, לחן: עממי, עיבוד: יגאל חרד

עדנה לב - ידיד נפש

מילים: רבי אלעזר אזיכרי, לחן: אהוד צוויג ושרה צויג קרבאל

דוד ד'אור וששי קשת - אדון הסליחות

מילים: מן התפילה, לחן: עממי ספרדי יהודי

אור וירושלים – הפרברים

מילים ולחן: יוסף שריג

אור – שושנה דמארי

מלים ולחן: נעמי שמר


           יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה