יום שני, 8 ביולי 2024

אפרים קורן - איש חזון ועשיה - מְשַׁלֵּב הגיל השלישי והקהילה 08/07/2024

 בס"ד

אפרים קורן -   איש חזון ועשיה - מְשַׁלֵּב הגיל השלישי והקהילה



במסגרת תוכניתנו "מדברים רדיו" אירחנו ביום שני, ב' בתמוז ה'תשפ"ד, 08 ביולי 2024, את אפרים קורן, יקיר העיר חולון, סגן ראש עיריית חולון ל-4 ראשי ערים אשר פרסם ספר על קשרי הגומלין בין האדם לקהילתו בעיר חולון, תוך השמת דגש על שיקום שכונות ועולם הגמלאות. אפרים טוען כי אזור המגורים הוא המקרוקוסמוס של  האוכלוסיה המבוגרת.

בשיחה על: המיקרוקוסמוס של האוכלוסיה המבוגרת

אפרים קורן, יליד 1948 בפולין, הוא דמות משמעותית בזירה הציבורית והחברתית של מדינת ישראל. אפרים נולד להוריו צבי וציפורה קרמר, והגיע לארץ ישראל בשנת 1957 יחד עם משפחתו, אשר הצטרפה לקיבוץ כפר מסריק. כבר מגיל צעיר, התגלה כרוח מנהיגותית אשר ליוותה אותו בכל תחנות חייו.

לאחר שירותו הצבאי בנח"ל פיקוד, בשנת 1970, פנה ללימודים אקדמאיים באוניברסיטת תל אביב, שם למד חינוך וסוציולוגיה. בתקופה זו, החל את דרכו הציבורית כמדריך נוער במועדון צפרירים בשכונת תל גיבורים בחולון. במועדון זה פגש את דינה, שהפכה בהמשך לאשתו ואם שלושת ילדיו: מיטל, אלעד ומעיין.

מעורבותו הציבורית של אפרים לא הסתיימה שם. הוא כיהן כרכז תא הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, דובר מפ"ם וסיעתה בכנסת, רכז ארצי של הדור הצעיר וסגן מנהל המכון לחינוך רעיוני בוועד הפועל של ההסתדרות. בשנת 1978 נבחר למועצת העיר חולון ושימש כחבר מועצה במשך 25 שנים, מתוכן 16 שנים כסגן ראש העיר חולון. היה סגנם של ארבעה ראשי עיר בחולון: פנחס אילון ז"ל, חיים שרון ז"ל, עו"ד משה רום ז"ל ומוטי ששון יבדל"א. במסגרת תפקידו זה, היה אחראי על פרויקט שיקום שכונות בג'סי כהן ותל גיבורים, פרויקט שכלל שיקום חברתי ופיזי של השכונות הללו.

אפרים היה סגנם של ארבעה ראשי עיר בחולון והצליח להביא לשיפור משמעותי באיכות החיים בשכונות הפחות מפותחות של העיר. המשימה העיקרית שנטל על שכמו הייתה ניהול פרויקט שיקום שכונות בג'סי כהן ותל גיבורים, פרויקט שכלל שיקום חברתי ופיזי. במסגרת תפקידו יצא מספר פעמים לגיוס כספים בארצות הברית למען שכונות אלו.

 

לאחר שסיים את תפקידו כסגן ראש עיר, למד והתמחה בנושא האוכלוסייה המבוגרת ושימש כיועץ ארגוני לפיתוח שירותים לאוכלוסייה זו. אפרים נבחר כמנהל תחום קהילות תומכות בחברת "מוקד אנוש" והקים קהילות תומכות רבות ברחבי הארץ. בהמשך התמנה כסמנכ"ל בחברה זו.

 

בשנת 2011 מונה אפרים למנכ"ל הסתדרות הגמלאים בישראל, תפקיד שבו הוא פועל לקידום רווחתם של הגמלאים בישראל. במקביל, הוא משמש כיו"ר הסתדרות הגמלאים במרחב חולון-בת ים. ספרו "הזכות לשתף, להשפיע ולהוביל" מסכם 50 שנות פעילות ציבורית, ומדגיש את חשיבות השיתוף, קבלת האחר ויצירת שוויון הזדמנויות.

הספר מספר את סיפורו האישי והמקצועי של אפרים, איש שהקדיש את חייו למען החברה הישראלית, עם דגש על אוכלוסיות מוחלשות והאוכלוסייה המבוגרת. אפרים מאמין כי יצירת שיתוף אמיתי מקדמת שוויון חברתי וקהילתי וכי יש צורך לשלב בין דורי כדי ליצור חברה חזקה ומאוחדת.

אפרים קורן, באישיותו ובפועלו, מדגים איך אדם אחד יכול לחולל שינוי משמעותי בחברה, ולעודד אחרים לפעול למען קהילה חזקה וצודקת יותר. "הזכות לשתף, להשפיע ולהוביל" הוא לא רק שם ספרו, אלא גם עיקרון שמנחה את חייו ואת כל פעולותיו הציבוריות.

 

*מה חשיבותה של התוכנית היום ?*

התוכנית חשובה כי היא מדגישה את תרומתו של אפרים קורן לשיפור החברה הישראלית, מקדמת ערכים של שוויון, שיתוף וקהילתיות, ומעניקה השראה לפעילות ציבורית וחברתית משמעותית.

 

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לאפרים?*

כדאי להאזין לתוכנית עם אפרים קורן בשל ניסיונו העשיר והסיפורים המרתקים מעשייתו החברתית והציבורית, המעניקים השראה ופרספקטיבה על ערכים ושוויון בחברה.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

שושנה דמארי - שיר הרעות

מילים: חיים חפר, לחן: אלכסנדר ארגוב

הדסה סיגלוב - שיר העבודה והמלאכה

מילים: חיים נחמן ביאליק, לחן: נחום נרדי

טיפקס - מה איתי

מילים: אריק איינשטיין, ג'וזי כץ, יענקל'ה רוטבליט ושלום חנוך, לחן: ג'וזי כץ, שמוליק קראוס ושלום חנוך

חוה אלברשטיין - נשים רוקדות

מילים : יורם טהרלב, לחן : משה וילנסקי

זוהר ארגוב - הפרח בגני

מילים: אביהו מדינה, לחן: אביהו מדינה ומשה בן מוש

עוד שדי פורח - עוזי מאירי

מילים: פניה ברגשטיין,  לחן: דוד זהבי

                 

                        יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית

                                                  קטלוג העשייה שלי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה