יום שני, 26 באוגוסט 2024

אהובה לכיש - כוחה של התנדבות כדרך חיים 26/08/2024

 בס"ד

אהובה לכיש -  כוחה של התנדבות כדרך חיים

 


במסגרת תוכניתנו " חַלּוֹן לְחוֹלוֹן " אירחנו ביום שני, כ"ב באב ה'תשפ"ד, 26 באוגוסט 2024 את אהובה לכיש, יקירת העיר חולון. הצטרפו אלינו לתוכנית מיוחדת עם אהובה לכיש. נשמע את סיפורה המדהים של אישה שהקדישה את חייה להתנדבות ולנתינה. נדבר על האתגרים, ההצלחות וההשפעה האדירה שלה על הקהילה. התוכנית מבטיחה להיות מרגשת ומלאת השראה. בואו להקשיב ולגלות כיצד כל אחד מאיתנו יכול לעשות שינוי משמעותי. אל תחמיצו!

בשיחה על: "השפעת ההתנדבות על החיים האישיים והחברתיים של המתנדבים

אהובה לכיש היא סמל לכוחם של נתינה והתנדבות. סיפורה, שמשתרע על פני עשורים של מסירות ועשייה למען הקהילה, הוא השראה עבור כל אחד מאיתנו, קריאה לפעולה ולהצטרפות למעגל הנתינה.

 

נולדה בשנת 1933 בריגה, לטביה, עלתה לארץ ב-1935 בעקבות קריאתו של ז'בוטינסקי. אהובה גדלה בתל אביב ובגיל 15 עזבה את הבית לעבוד בבית ברל, שם מצאה את מקומה בעולם ההתנדבות. במהלך שירותה הצבאי הצטרפה לגרעין הצופים והייתה שותפה להקמת קיבוץ יטבתה.

 

לאחר שחרורה מצה"ל, אהובה עבדה במשרד המשפטים והצטרפה לשורת המתנדבים, במהלכה לימדה עברית בכפר אורה ובילתה עם עולים במעברות. בשנת 1956 נישאה ועברה לחולון, שם עבדה בעיריית חולון במשך 38 שנים. עם פרישתה לגמלאות ב-1989, החלה לפעול במועדון גמלאי העירייה ונבחרה ליו"ר הגמלאים.

 

אהובה היא דוגמה חיה לכך שהתנדבות היא דרך חיים. לאורך השנים, פעלה רבות גם באגודה למען החייל, באגף הרווחה ובמועדון לחולי פרקינסון. מאז שיצאה לגמלאות, אהובה מנהלת מועדון לחולי פרקינסון ושומרת על קשר טלפוני עם קשישים עריריים. היא ממשיכה לפעול בהתמדה, גם בגיל 91, ומוצאת כל בוקר סיבה חשובה לקום ולהתנדב.

 

הפעילות ההתנדבותית של אהובה כוללת שמירה על קשר טלפוני עם קשישים עריריים, תמיכה רגשית וחברתית לחולי פרקינסון והפעלת גמלאים לסיוע לחיילים בודדים. אהובה עוטרה בפרסים רבים על פעילותה, ביניהם מגן ראש העיר למתנדבים מצטיינים, תואר יקירת העיר חולון, יקירת ההסתדרות ומגן שר הרווחה למתנדבים מצטיינים.

 

סיפור חייה של אהובה לכיש מדגים כיצד אדם אחד יכול לשנות מציאות ולתרום תרומה עצומה לחברה. היא מאמינה שכל אחד יכול לעשות שינוי משמעותי, לא רק בחיי אחרים, אלא גם בחייו שלו. ההתנדבות, היא מדגישה, אינה רק מסייעת למוטבים, אלא גם מעשירה ומחזקת את המתנדבים עצמם.

 

אהובה התחילה את דרכה בהתנדבות כבר מגיל צעיר, בסיוע לקשישים בשכונתה. במהלך השנים, הצטרפה לארגון "מתנדבים ללא גבולות" ונסעה לאפריקה, שם תרמה לשיפור תנאי החיים של קהילות נזקקות. עם חזרתה לישראל, הקימה את עמותת "לב רחב", שמתמקדת בסיוע לילדים ונוער בסיכון. העמותה מספקת מגוון שירותים ופעילויות, ביניהם שיעורי עזר, תמיכה פסיכולוגית, חוגים ופעילויות חברתיות.

 

אהובה גם משמשת כמנטורית למתנדבים צעירים, מכשירה ומדריכה אותם כיצד לתרום בצורה היעילה ביותר. בהרצאותיה ברחבי הארץ, היא מדברת על אחריות חברתית, נתינה ותחושת שייכות לקהילה. האמונה שלה היא שכל אחד יכול לעשות שינוי משמעותי, לא רק בחיי אחרים, אלא גם בחייו שלו.

 

הסיפור של אהובה לכיש הוא קריאה לפעולה לכל אחד ואחת מאיתנו להצטרף למעגל ההתנדבות. כל פעולה קטנה, כל שעה שאנו מקדישים למען האחר, יכולה לעשות הבדל עצום. יחד, נוכל ליצור חברה טובה יותר, מאוחדת ומלאת חמלה. הנתינה לא רק משפיעה על חיי המוטבים, אלא גם מעשירה ומחזקת את המתנדבים עצמם.

 

בואו נלמד מאהובה ונצטרף לעשייה החברתית. בואו נשנה את העולם לטובה, יחד. הצטרפו אלינו, התנדבו והשפיעו. היו חלק משינוי אמיתי.

 

מה חשיבותה של התוכנית?

התוכנית עם אהובה לכיש מדגישה את חשיבות ההתנדבות והשפעתה בין-דורית. דרך סיפורה המרגש, אהובה מראה כיצד אדם אחד יכול להוות השראה לדורות הבאים ולשמור על ערכי הנתינה והמעורבות החברתית. היא מדברת על תחושת הסיפוק והמשמעות בהתנדבות, המועילה לא רק למקבלים אלא גם למתנדבים עצמם. התוכנית מעודדת את המאזינים לפעול בקהילה, להרגיש מחוברים ומשמעותיים ולהפוך את ההתנדבות לחלק מחייהם.

 

למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לאהובה?

כדאי לשים את כל הדברים בצד ולהקשיב לאהובה כי סיפור חייה המרגש והמעורר השראה יזכיר לנו את החשיבות של נתינה ועזרה לזולת. אהובה מלמדת אותנו כיצד התנדבות יכולה להעשיר את חיינו ולהעניק תחושת משמעות וסיפוק עמוק. התוכנית תספק לנו הזדמנות נדירה ללמוד מאישה מדהימה ולגלות כיצד גם אנחנו יכולים לעשות שינוי חיובי בקהילה שלנו.

 


להאזנה  לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה  לשעה השנייה לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

ריקה זראי - גן השקמים

מילים: יצחק יצחקי, לחן: יוחנן זראי

שורו הביטו וראו-הגבעטרון

מילים ולחן: זלמן חן

להקת הנחל - קרנבל בנחל

מילים: לאה נאור, לחן: יאיר רוזנבלום

שושנה דמארי - שיר הרעות

מילים: חיים חפר, לחן: אלכסנדר ארגוב

מילים: אריק איינשטיין, לחן: מיקי גבריאלוב

לתת - בֹעז שרעבי

מילים: חמוטל בן זאב, לחן: בועז שרעבי

            

                        יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית

                                                  קטלוג העשייה שלי


 

 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה