יום רביעי, 16 באוקטובר 2013

מלך או למך?

המלך הוא ראש הפירמידה. הלמך, מנגד, הוא מי שניצב בתחתיתה של אותה פירמידה היררכית. למראית עין 2 קצוות של אותו מקל. בפועל מדובר באותו אגוז בקליפה שונה. שכן, מלך ולמך הן 2 מילים עם אותן האותיות רק בסדר שונה. מתחילים ב-מ- יש לנו מלך. מתחילים ב-ל- יש לנו למך. שינוי סדר קטן והנה שינינו סדרי חיים ועולם. אז מהו בעצם סודו של המלך?

מלך זה גם ראשי תיבות של מוח, לב וכבד. על פי שיטת פרד"ס האותיות שהינה מרכיב חשוב בתורת הטארונומרולוגיה,  נהוג לערוך אבחון של אדם לפי חלוקה זו. ה-מ מתייחסת כאמור למוח ולחלק הרציונאלי של האדם, ה-ל מתייחסת ללב ולצד הרגשות שלו וה-כ לכבד- שם מרוכזים כל הכעסים -  הפרמטרים השליליים. אם נחשוב על זה, הרי כשאומרים על מישהו שיש לו ראש על הכתפיים, הכוונה שיש לו מוח מבריק ושהוא פיקח. כלומר, יודע להפיק מיכולת החשיבה שלו תועלת רבה. מי שאומרים עליו שהוא בעל לב הרי שהוא רגיש ובעל רגשות. מכאן גם בעל לב זהב וטוב לב. לגבי הכבד, הרי מי שאומרים עליו שהוא "כבד" ולא זורם, הכוונה לכך שיש בו משהו שלילי, משהו לא מאוזן אצלו.

גם ברמה הפיזיולוגית, יש הקבלה בין איברי המלך לבין תפקודם כפי שתיארתי לעיל. המוח אכן פועל כאיבר שמרכז ומתאם את כל שאר פעילות הגוף. מכאן הצורך שלו להיות רציונאלי. הלב אמון על מחזור הדם וזרימתו התקינה אל כל שאר הגוף. מתפקידו לחוש היכן יש מצוקה ולדאוג להזרים לשם דם חדש. הכבד אכן מעכל ומרכז חלק ניכר מה"דלק" שאנו צורכים בדמות המזון ובין השאר צובר לאחר סינון חלק ניכר מהפסולת של הגוף- כלומר, רכיבים שליליים שנמצאים בדרכם החוצה.

בבואנו לבחון את זולתנו או את עצמנו באמצעות כליו של המלך, כל שנותר לנו לעשות זה להלביש את בגדי המלך על השם ובכך לקבל שיקוף של מי שעומד מולנו – מלך או למך.

האות הראשונה בכל שם היא ה- מ. האות השנייה היא ה-ל והשלישית היא ה. למשל, אם קוראים לי אברהם הרי שה-א מייצגת את המוח שלי, ה-ב מייצגת את הלב וה-ר' מייצגת את הכבד. המשמעויות שמשתמעות מכך הן כי אני אדם שחשיבתו הינה חשיבה בלתי שגרתית, אדם יוצא דופן, מרדן, בעל כושר המצאה, אידיאליסט. השכל שולט על רגשותיו, שכלתני ושקול גם כשאוהב. לא מביע רגשות בצורה חמה וספונטנית - עצור רגשית. אדם חסר מנוחה, תזזיתי, לא רגוע, עצבני, כל התגובות באות לידי ביטוי כשכועס, עצבני, מתוח, או לחוץ. אדם שממהר לעשות, לא תמיד חושב קודם, פועל במהירות וביעילות. לא מתבונן בעשייתו ולכן לא לומד מטעויות. אדם מאד חברותי, אהוב ע"י אנשים, מתחבר מהר, בעל חיוך כובש, אבל אין לו הרבה חברים קרובים אלא ידידים טובים.
לאחר שהבטנו במראה וראינו את בגדי המלך, ניתן לעשות בהם שימוש לאיתור המלכה. כל מה שנדרש זה לקחת את שמה של הטוענת לכתר ולבדוק את מידת התאמתה למידות הגלימה של המלך. אם למשל לאהובת ליבו של אברהם קוראים שרה, אזי נקבל את המצרפים הבאים: "אש" או "שא" בעמדת המוח, "בר" או "רב" בעמדת הלב ו"רה" או "הר" בעמדת הכבד. היות והסוגיה שעומדת על הפרק היא אהבה, אז תשומת הלב שלנו תתמקד בסוגיה זו. כלומר, א ו –ש. הכל צפוי והרשות נתונה. אברהם ושרה המקוריים, אבותינו, השכילו לבחור בדרך הנכונה ולכן האהבה ביניהם הייתה לוהטת, מוצלחת ובקיצור,  "אש". היה להם הרבה "אש" שהביאה ל"בר", לחיטה, ללחם טוב ביניהם, להרבה אהבה מלשון "רֹב" כלומר הרבה. גם במקרים של מחלוקות ביניהם "הר" (האות ה-3 אות הכבד), ידעו הם להסתדר וכשלא, הם קיבלו הנחייה ברורה מבורא עולם, למשל בסוגיית גרוש הגר וישמעאל, ככתוב בבראשית כ"א, פסוקים י"א-י"ב. "יא וַיֵּרַע הַדָּבָר מְאֹד, בְּעֵינֵי אַבְרָהָם, עַל, אוֹדֹת בְּנוֹ וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-אַבְרָהָם, אַל-יֵרַע בְּעֵינֶיךָ עַל-הַנַּעַר וְעַל-אֲמָתֶךָ--כֹּל אֲשֶׁר תֹּאמַר אֵלֶיךָ שָׂרָה, שְׁמַע בְּקֹלָהּ."  ואברהם קיבל.

כמובן, שעל מנת לקבל אבחון מלא ותשובה ברורה יותר על מידת ההתאמה בין זוג האוהבים יש צורך בעוד נתונים כגון תאריכי לידה, שמות ההורים ועוד, אבל הבסיס והכיוון הראשוני נמצאים כבר בתוך חצר המלך.
באשר ללמך, הרי שגם לו יש תפקיד חשוב. שימו לב כי כל מה שמשתנה בין המלך לבין הלמך זה החלפת מקומות בין הלב לבין המוח. כל עוד המוח נמצא בראש והלב שמור היטב באמצע, יש לנו מלך. כאשר נותנים ללב, כלומר לרגשות להוביל  תוך חשיפת הרגשות- אנו הופכים באחת ללמך. אלא שבניגוד לדעה הרווחת, הלמך איננו שלילי כלל ועיקר. הלמך משול לשוטה, הלא הוא הקלף הראשון הפותח את קלפי הטארוט-הארקאנה הגדולה. השוטה הוא האדם החופשי באמת, שאיננו מפחד מן הצפוי לבוא ומוכן לקחת את הסיכון ולצאת לדרך חדשה. דרך של למידה, צמיחה ובנייה נפשית, רוחנית ואפילו חומרית.

את הדוגמא הטובה ביותר לקשר שבין הלמך והמלך ניתן למצוא כמובן בתנ"ך. המלך הראשון, הלא הוא שאול, החל בתור למך עת יצא בעקבות החמורים  ומצא מלוכה. הוא יצא לחפש בעקבות דאגה לשלומם- כלומר הלך עם הלב- וכך הגיע לעמדת המלך. אלא שבתור מלך הוא בחר להסתמך יותר מדי על הראש ולא על הלב ובערוב ימיו גרם לקב"ה למאוס בו ולהשיבו למעמד הלמך- הפעם בפן השלילי שלו.
יורשו על כס המלוכה,  דוד המלך עליו השלום, יצא אף הוא לדרך בתור למך. הוא דאג לצאן תוך הפגנת גבורה עת הגן עליו מפני דובים ואריות ואף לקרב עם גוליית יצא מעמדת הלמך או השוטה שאיננו פוחד וסומך על תחושת הלב. בתור מלך- אמנם הוא עשה אי אלו טעויות שבגינן גם שילם מחיר כבד, אבל הוא השכיל להתעשת ולחזור לדרך הישר. הוא השכיל למצוא את האיזון בין המוח לבין הלב ובכך לזכות במקום של כבוד לצד האבות וכן לכך שבנו יזכה לרשת את כסאו.


אז איזה בגדים אתם לובשים? באיזה מצב אתם נמצאים בחיים? מלך או למך? רוצים ללמוד עוד על סוד האותיות? יצרתי למענכם את הדרכת סוד האותיות – ערכה ללימוד עצמי. איך לפענח כל אדם וכל שם. להתאמה עסקית ולהתאמה זוגית. ולחברי ומטפלי קופת בריאות 2 הנחות לרגל ההשקה. המחיר הרגיל הוא -.280 ₪. לרגל ההשקה המחיר הוא -.197 ₪ ועבורכם רק -.180 ₪. המחיר כולל מע"מ ודמי משלוח. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה