יום שישי, 15 ביולי 2016

"אות לאות תביע אומר" עם דני גרנות 11.07.2016

"אות לאות תביע אומר" עם דני גרנות 11.07.2016

במסגרת התוכנית "אות לאות תביע אומר" שמחתי  לארח את הזמר והיוצר דני גרנות ולצידו את המפיקה והיוצרת עופרה פרידמן.
"איך זה שכוכב אחד מעז", כשמתי כספי שר את המילים אלה, הוא בוודאי לא ידע כי הוא למעשה מתאר את סיפור חייו של אחד היוצרים והזמרים המוכשרים של שנות ה-70 דני גרנות .
 
לדני גרנות היה הכל - שירים שכיכבו במצעדי הפזמונים , פוסטרים ושערי מגזין, תקליטים מוצלחים ומעריצות, ופינה קבועה ב"מדורי הרכילות" והייתה תקופה שהוא הפך להיות "דני גרנות הכוכב" ולא "דני גרנות המוסיקאי" . יום אחד בהיר, החליט דני ש"חיי הזוהר" מאפילים על היצירה שלו והחליט מרצון להיעלם לחלוטין מהעין התקשורתית ומההופעות, להסתגר בבית במשך שנים רבות ופשוט ליצור מבוקר עד לילה מוסיקה מקורית וחדשנית.

דני הוסיף "לשחק את המשחק" הכוכבותי עד תחילת שנות ה-80 ,בין לבין נישא לאהבתו הגדולה, המשוררת תרצה גרנות ז"ל ( שנחשבה כהנת הקופירייטינג בישראל)  ובשלב מסוים פרש לחלוטין מהופעות , מטלוויזיה , רדיו ועיתונות, הסתגר בבית והמשיך ליצור מוסיקה למגירה . עד היום .

לאחרונה, בחר במיזם חדש, להלחין ולשיר את שירי אשתו – אהבתו הגדולה – תרצה אשר נלקחה ממנו לפני כשש שנים.

דני מספר על תרצה גרנות רעייתו המנוחה
תרצה הייתה המנטורית המונומנטלית של עולם הפרסום, כותבת ומהגגת בחסד. היא אהבה את המילים המדוייקות. אלו שאומרות כמה שיותר בכמה שפחות. מסתבר שחוץ מסיפורים, מחזות, פרסומות וסלוגנים אלמותיים, היא כתבה גם שירים. לפני כמעט 30 שנה היא הקימה את ACC, המכללה הראשונה בארץ לקופירייטינג, ומאז עברו תחת שרביטה אלפי סטודנטים, שלמדו ממנה את מלאכת שזירת המילים ולישת הקונספטים.

במשך שנים נאספו לתרצה ולי הרבה שירים שלא פורסמו. לאורך השנים זה נהיה סוד בין תרצה לביני. גם אלו שעבדו איתה ואלפי תלמידיה לא ידעו שהיא כתבה שירים. לפני כשש שנים היא נפטרה ומאז אספתי את כל החומרים שלה ואני מלחין את השירים ועובד עליהם. הם עומדים לצאת בכמה אלבומים. במהלך העבודה על האלבום פגשתי עוד ועוד אנשים אשר חולקים אתי את האהבה העצומה לתרצה, לכתיבה שלה ולהשראה שהיא מפזרת.

אני יוצר, שעובד עם יוצרים. כותב מוסיקה, מלחין, מפיק, מבצע וכותב שירה. עובד עם מוסיקאים רבים, חלקם מהקנון הישראלי ואחרים כישרונות בתחילת דרכם.

הוספנו נגיעה במפתו הטארונומרולוגית, המספרת את סיפור חייו וסיפרנו על הענקים התנכיי"ם  המסתתרים במפתו.
שירים שהושמעו בתוכנית
מתי כספי – איך זה שכוכב אחד מעז
שניים הם כל העולם
עד אין סוף
כחבל דק
אל תבוא
בוא
HIGHER

לאהוב את החיים

שעה ראשונה: להאזנה לחץ כאן
שעה שנייה:    להאזנה לחץ כאן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה