יום שלישי, 27 בספטמבר 2016

שמעון פרס 1923-2016

   שמעון פרס 1923-2016

שמעון פרס-  יליד 2 באוגוסט 1923 יום חמישי כ' אב התרפ"ג – פרשת עקב.
מפתו של שמעון פרס מתארת אדם בעל מחשבות השואפות לשלום, אחווה, הרמוניה, איזון, גישור ופישור [6] שמו הפרטי מתאר אדם בעל יכולת חשיבה עמוקה, יסודית, שקולה, לא מתפרצת, נעימה וחדה כתער [7]. מזלו האסטרולוגי [1] מוסיף גוון בעל תעוזה ומעוף, יצירתיות וניסיון להתגבר על כל מכשלה בדרך. על היכולת להתחיל כל פעם מחדש, ללא לאות, שכן אחד המאפיינים העיקריים אצלו – הצבת מטרות חדשות, ולפעמים אפילו על חשבון הזנחת מטרות קודמות שלא צלחו וללא ייאוש. ייעודו, בין היתר הוא לעמוד על במה ולהעביר יידע ומסר לעולם. היכולת והדלף לכתוב שירה ופרוזה באה לידי ביטוי אצלו במס' הייעוד ובשם הפרטי. 
מפת עץ חיים קבלית
שמעון פרס
כל הזכויות שמורות (C) שרון נריה בר-און

מחזורי החיים מתארים אדם שעד גיל 29, צפויה הייתה לו הצלחה גדולה ואכן ידוע שבתקופה זו היה מנכ"ל משרד הביטחון של בן-גוריון. מגיל 29 עד גיל 38 – מעמדו נחלש קצת, היות ומחזורי החיים שלו לא תמכו בהצלחות שהיו לו עד גיל 29. הצלחותיו, יכלו לנבוע משתופי פעולה, דבר שעמד בניגוד גמור למבנה אישיותו והיה עליו להתמודד עם מחשבה זו. בגיל 38 [1961] נקרתה בפניו הזדמנות להוביל למהפך  בינלאומי הקשור לשיתופי פעולה [9-2] . אם נבדוק בקורות חייו, נמצא שבשנים אלה, על פי מקורות זרים, היה מעורב בבניית הכור הגרעיני בדימונה.
מגיל 47 הוא חל שינוי בקו מחשבתו [מחזור 6] והוא מחפש את הפשרה, הגישור והרצון לעזור שהלכו והתגברו עם השנים. פרס נבחר להיות נשיא ביום 30 מאי 2007. ביום זה היה ביום אישי [8] בשנה אישית [9] לקראת שנה אישית 1. לקראת התחלות חדשות.

מצוידים במידע זה נפנה לפרשת השבוע בה נולד שמעון פרס, פרשת עקב.
פרשת עקב היא פרשת השבוע השלישית בספר דברים. היא מתחילה בפרק ז' פסוק יב ומסתיימת בפרק י"א פסוק כ"ה.

בפרשה ממשיך משה רבנו בנאום שנשא לבני ישראל לפני מותו. לקראת פירוט המצוות שיהיה בפרשות הבאות, הוא עוסק בפרשה זו בנושאים עקרוניים ורוחניים שהם בבחינת מבוא למצוות:
בפרשה נמצאת פרשיית "והיה אם שמוע" הכלולה בקריאת שמע, וכן נמצאים בה הציווי על ברכת המזון ותיאור שבעת המינים.

שמעון פרס נולד ביום חמישי ולכן נבדוק את עלייה חמישית.
יב וְעַתָּה יִשְׂרָאֵל מָה יְהוָה אֱלֹהֶיךָ שֹׁאֵל מֵעִמָּךְ כִּי אִם-לְיִרְאָה אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לָלֶכֶת בְּכָל-דְּרָכָיו וּלְאַהֲבָה אֹתוֹ וְלַעֲבֹד אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשֶׁךָ. יג לִשְׁמֹר אֶת-מִצְו‍ֹת יְהוָה וְאֶת-חֻקֹּתָיו אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם לְטוֹב לָךְ. יד הֵן לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ הַשָּׁמַיִם וּשְׁמֵי הַשָּׁמָיִם הָאָרֶץ וְכָל-אֲשֶׁר-בָּהּ. טו רַק בַּאֲבֹתֶיךָ חָשַׁק יְהוָה לְאַהֲבָה אוֹתָם וַיִּבְחַר בְּזַרְעָם אַחֲרֵיהֶם בָּכֶם מִכָּל-הָעַמִּים כַּיּוֹם הַזֶּה. טז וּמַלְתֶּם אֵת עָרְלַת לְבַבְכֶם וְעָרְפְּכֶם לֹא תַקְשׁוּ עוֹד. יז כִּי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם הוּא אֱלֹהֵי הָאֱלֹהִים וַאֲדֹנֵי הָאֲדֹנִים הָאֵל הַגָּדֹל הַגִּבֹּר וְהַנּוֹרָא אֲשֶׁר לֹא-יִשָּׂא פָנִים וְלֹא יִקַּח שֹׁחַד. יח עֹשֶׂה מִשְׁפַּט יָתוֹם וְאַלְמָנָה וְאֹהֵב גֵּר לָתֶת לוֹ לֶחֶם וְשִׂמְלָה. יט וַאֲהַבְתֶּם אֶת-הַגֵּר כִּי-גֵרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם. כ אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ תִּירָא אֹתוֹ תַעֲבֹד וּבוֹ תִדְבָּק וּבִשְׁמוֹ תִּשָּׁבֵעַ. כא הוּא תְהִלָּתְךָ וְהוּא אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר-עָשָׂה אִתְּךָ אֶת-הַגְּדֹלֹת וְאֶת-הַנּוֹרָאֹת הָאֵלֶּה אֲשֶׁר רָאוּ עֵינֶיךָ. כב בְּשִׁבְעִים נֶפֶשׁ יָרְדוּ אֲבֹתֶיךָ מִצְרָיְמָה וְעַתָּה שָׂמְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ כְּכוֹכְבֵי הַשָּׁמַיִם לָרֹב.

א וְאָהַבְתָּ אֵת יְהוָה אֱלֹהֶיךָ וְשָׁמַרְתָּ מִשְׁמַרְתּוֹ וְחֻקֹּתָיו וּמִשְׁפָּטָיו וּמִצְו‍ֹתָיו כָּל-הַיָּמִים. ב וִידַעְתֶּם הַיּוֹם כִּי לֹא אֶת-בְּנֵיכֶם אֲשֶׁר לֹא-יָדְעוּ וַאֲשֶׁר לֹא-רָאוּ אֶת-מוּסַר יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם אֶת-גָּדְלוֹ אֶת-יָדוֹ הַחֲזָקָה וּזְרֹעוֹ הַנְּטוּיָה. ג וְאֶת-אֹתֹתָיו וְאֶת-מַעֲשָׂיו אֲשֶׁר עָשָׂה בְּתוֹךְ מִצְרָיִם לְפַרְעֹה מֶלֶךְ-מִצְרַיִם וּלְכָל-אַרְצוֹ. ד וַאֲשֶׁר עָשָׂה לְחֵיל מִצְרַיִם לְסוּסָיו וּלְרִכְבּוֹ אֲשֶׁר הֵצִיף אֶת-מֵי יַם-סוּף עַל-פְּנֵיהֶם בְּרָדְפָם אַחֲרֵיכֶם וַיְאַבְּדֵם יְהוָה עַד הַיּוֹם הַזֶּה. ה וַאֲשֶׁר עָשָׂה לָכֶם בַּמִּדְבָּר עַד-בֹּאֲכֶם עַד-הַמָּקוֹם הַזֶּה. ו וַאֲשֶׁר עָשָׂה לְדָתָן וְלַאֲבִירָם בְּנֵי אֱלִיאָב בֶּן-רְאוּבֵן אֲשֶׁר פָּצְתָה הָאָרֶץ אֶת-פִּיהָ וַתִּבְלָעֵם וְאֶת-בָּתֵּיהֶם וְאֶת-אָהֳלֵיהֶם וְאֵת כָּל-הַיְקוּם אֲשֶׁר בְּרַגְלֵיהֶם בְּקֶרֶב כָּל-יִשְׂרָאֵל. ז כִּי עֵינֵיכֶם הָרֹאֹת אֶת-כָּל-מַעֲשֵׂה יְהוָה הַגָּדֹל אֲשֶׁר עָשָׂה. ח וּשְׁמַרְתֶּם אֶת-כָּל-הַמִּצְוָה אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם לְמַעַן תֶּחֶזְקוּ וּבָאתֶם וִירִשְׁתֶּם אֶת-הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם עֹבְרִים שָׁמָּה לְרִשְׁתָּהּ. ט וּלְמַעַן תַּאֲרִיכוּ יָמִים עַל-הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּע יְהוָה לַאֲבֹתֵיכֶם לָתֵת לָהֶם וּלְזַרְעָם אֶרֶץ זָבַת חָלָב וּדְבָשׁ.

הפרשה מספרת לנו על אדם שומר חוק, מכבד ורוצה שיכבדו אותו.
[ט"ו] גדולה מגיעה אחרי עמל רב והשקעה מרובה.
[ט"ז] אדם המתעקש על דרך מסוימת, על צביון מסוים ולא רוצה לזוז ממנו, מאמין בדרכו והולך בה.
[י"ז-י"ט] אדם מאד ישר וישיר. אוהב גר-אוהב להיות קוסמופוליטי ומוערך בעולם הרחב. מחפש כל דרך להביא שלום עם הגר.
[כ'] יש דברים חבויים, סודות מדינה שאסור לו לפרסם
[כ"ב] כאשר עלה לארץ מגיל צעיר כבר החל להתבלט
[ב'] כשהוא צריך להלחם, הוא נלחם, איננו פחדן או רך לב
[ג'] האויבים שלו בסופו של דבר נכנעים ומקבלים אותו
[ה'] מרגיש עצמו לוזר במדבר ולוקח לו הרבה זמן עד שעולה לגדולה ונהיה מקובל. עד שנבחר להיות נשיא עבר הרבה משברים שאותם מסמל המדבר. [מדבר=12/3=יכולת למצוא את היצירתיות שבו, את הכוח שבו, המשויך לספירת נצח.
[ו'] לא שוכח כלום מהעבר, את כל הקשיים והמריבות שהיו לו.
[ט'] אדם עם אריכות ימים, חבריו נפטרו והוא שרד.
[י'] בסוף חייו – בתקופת הנשיאות – מרגיש שהגיע לארץ זבת חלב ודבש = אוהב את המעמד בו הוא נמצא.
לסכום הבה ונתבונן במילים "ארץ זבת חלב ודבש" שזהו פסוק מהותי ונחפש האם לפסוק זה יש משמעות מיוחדת במפתו של שמעון פרס. ארץ=12/3, זבת=13/4, חלב = 13/4, ודבש = 15/6. 12+13+13+6 = 44=8.
ספירת מלכות, כלומר איך הוא חושב שהעולם רואה אותו = 8. מילות הפסוק נותנות נופך נוסף למספר ספירת מלכות, זה לא רק 35/8, אלא 44/8. מאסטר בתדמית. כלומר, האדם הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון.
אם נחזור לרגע לסגנון המחשבה המתואר מגיל 47 ואילך היה מתואם עם מפתה האסטרולוגית של מדינת ישראל ולכן רוב ראשי הממשלה נולדו במזל מאזנים. אילו היה פועל במשך השנים בחכמה, בשקול דעת ובתכנון מראש [7] היה לו קל יותר להשיג את מטרותיו, שהיו בין היתר להיות ראש ממשלה.

הצצה במפה האסטרולוגית של האיש תאיר פן נוסף. כאן נראה כי האיש עולה לגדולה בכל פעם שהוא יורש מצבים שמאופיינים במזל עקרב. בשנות השבעים בגלל כספי אשת ראש הממשלה דאז [לאה רבין] הוא נכנס זמנית לתפקיד ראש ממשלת המעבר [כספי הזולת מזל עקרב]. בשנות השמונים המשבר הכלכלי הגדול, ממשלת הרוטציה פרס את שמיר, מזל עקרב שליט בית 2 של מפת המדינה מחוזק אז בפלוטו שליטו.  בנובמבר 1995 שוב מצב של עקרב [רצח רבין] מתמנה לרשות הממשלה. 2007 נתון נוסף המביא את האיש לגדולה נשיא שסרח מינית עוד נתון של מזל עקרב.
שליט מזל עקרב פלוטו, במפתו של האיש מצוי בבית 7 מזל סרטן אך הוא גם שליט של בית 10 במפתו, ובכך האיש משרת את רעיון השלום [בית 7] בצורה של שיתוף כלכלי [פלוטו בבית 7] אך מרכיב הסרטן בבית זה מלמד על הבנה כי שני המרכיבים הקודמים יוצרים גם ביטחון [סרטן].


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה