יום ראשון, 18 בספטמבר 2016

התעלול שבאלול

התעלול שבאלול


חודש אלול מהווה חודש חשוב ביותר בדת היהודית וידוע כחודש הסליחות. 
על פי הנומרולוגיה חודש זה מאפיין נאמנה את המעשים וההתנהגויות של בני האדם. חלק עיקרי בחודש אלול מאופיין ע"י "התיקון האישי" של כל אדם ואדם שמשמעותו אצלנו- יום הכיפורים. 

כידוע לקראת יום הכיפורים ממש בתחילת חודש אלול מתחילים לומר סליחות בבתי הכנסת. משמעות הדבר מימוש השיעור הקארמתי - שיעור ההגבלות והתקיעות. ההגבלות באות לידי ביטוי  בכך שאנו לא יודעים אם נחתם בספר החיים או לא. בנוסף אנו חשים מגבלות בכך שאנו צריכים לקום במיוחד בחצות הלילה לסליחות ולצום ביום הכיפורים. 

התקיעות באה לידי ביטויה בכך שחיינו "נעצרים" למשך חודש אלול ועשרת ימי תשרי ועד ליום הכיפורים. אין ספק שבתקופה זו האדם מרגיש מוגבל וסגור בשל העובדה שהוא עומד למבחן.

ערכו הנומרולוגי של חודש אלול הוא4 =13 שבשפה הנומרולוגית משמעותו מספר קארמתי. בנומרולוגיה ניתן פרק חשוב מאוד לשיעור הקארמתי 4=13  ואפילו ניתן לו שם מיוחד "שיעור הגבלות והתקיעות". 

עלולה להיות מחשבה/התנהלות/הרגשה תקועה, מוגבלת הנאבקת במציאות (לא מסכימה לקבל את המציאות הבלתי נחמדה שעומדת מולה). התייחסות המתמקדת והמאדירה את ההגבלות והקשיים במקום לראות את כל התמונה. נטייה לתסכול. נטיה להתעקש. נטייה להיתקע, להתייאש ולא לראות פתרונות. התנהלות החוזרת על עצמה, תסמונת התקליט השרוט. התנהלות העלולה להיצמד לנוסחאות, עלולה להיות מקובעת על דעות שעבר זמנם ולכן מתסכלת את האדם. 

יותר מכל חודש אחר מתאר חודש אלול את השיעור הקארמתי הנ"ל. 
הקארמה של חודש אלול מתארת אפשרות להתחדשות כפי שמספר 1 המסמל את מזל אריה כפורץ דרך חדשה. כך גם מתאר היום שלאחר יום הכיפורים את ההתחדשות של האדם שגורלו נחתם בספר החיים. מספר 1 מזל אריה מתאים לחודש אלול שכן חודש אלול מתחיל במזל אריה ומסתיים במזל בתולה.

המספר 3 המהווה כאמור, חלק מהקארמה של חודש אלול מאופיין ע"י יצירתית, רעיונות חדשים, תקופה מאוד וורבאלית שבאה לידי ביטוי באמירת סליחות, שירת פיוטים, בהארכת התפילות ובאמירתן בכוונה יתרה. 

המספר 4 המהווה מצד אחד את הסיכום של המספר 13 ומצד שני מהווה את הגב החזק של המספר 13 מקושר למזל בתולה, השייך כאמור, לחודש אלול. 
זהו חודש של ניקיונות במיוחד ניקיון הנפש, "ניקיון הסליחה" בין אדם לחברו ו"ניקיון הסליחה" בין אדם למקום.

בנומרולוגיה לכל אדם שיש במפתו את המספר 4 יש לו לאדם נטייה ברורה להתחבר לאלוקים ונטייה חזקה לדת, דבר שבא לידי ביטוי בחודש אלול במיוחד בנושא הסליחות והצום. 

השנה א' אלול חל ביום ראשון 04.09.2016 יום ראשון מסמל את ההפרדה בין החושך לאור ומכאן בין הטוב לרע ובנוסף משמעות של התחלות חדשות. 
שתהיה לכולנו שנה של התחלות חדשות, וניחתם כולנו בספר החיים. 

אמן כן יהי רצון.          



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה