יום שני, 30 בינואר 2017

לזכור ולא לשכוח

לזכור ולא לשכוח


"תדבק לשוני לחיכי אם אשכח שמאלכם המקועקעת" כך אמר שלמה צבי אחד המשתתפים ברב שיח בין דור שני לניצולי השואה לבין דור שני לקציני צה"ל שנערך בשלהי יום השואה הבינלאומי לשנת 2017 במסגרת "אות לאות תביע אומר" 30.01.2017  בין 11:00 ל 12:00. התארחו בתוכנית סא"ל מיל מוטי חרמון, רס"ן מיל. יהודה פרץ, שלמה צבי – בן דור שני, משה ירונסקי – בן דור שני, מנהל הרדיו ואנוכי, שרון נריה בר-און, שדרן ועיתונאי בן דור שני.

מנחם בגין ראש הממשלה השישי של מדינת ישראל והמפקד של אבא שלי באצ"ל טבע את המינוח על דורו שזכה לראות בהקמת המדינה "דור השואה והתקומה".

אנחנו, שחלקנו בני הדור השני שגדלנו משחר ילדותנו בשנות החמישים של המאה שעברה בצל סיפורי השואה אותה חוו הורינו מתקשים עד היום לקלוט ולהבין את הרוע הנוראי שחוו הורינו ובני משפחתנו שם. 

נשוחח עם אורחינו הנכבדים על החוויה שלהם כאשר נחשפו לסיפורי השואה מפי ההורים והדודים. על קליטת עולים שבאו מן התופת ועל היחס של בני הארץ לאילו שבאו משם. על כור ההיתוך של חיילי צה"ל וקציניו אשר שמעו והפנימו את הסיפורים משם.

הם חלמו את החלום, ואנחנו התגשמותו; הם באו מתוך המחנות, ואתם חיילי צה"ל וקציניו באים ממחנות הצבא במדינת ישראל; הם שמעו את שקשוק גלגלי רכבות המוות, ואתם שומעים את רכבת ישראל המסיעה המוני חיילים בראשון ובחמישי; הם שמעו את קולות מטוסי האויב ורעש ההפצצות תחת שמים אפורים, וטייסים שמביניכם שומרים על שמים כחולים ונקיים המאפשרים בטחון וחיים.

אתם חיילי צהל וקציניו, אתם התקווה ואתם התקומה.

השירים שהושמעו בתוכנית:
אפר ואבק – יהודה פוליקר
לכל איש יש שם – חווה אלברשטיין
חיילים אלמונים – שלמה ארצי
להקות צבאיות – מי שחלם

להאזנה לתוכנית לחץ כאן

"תדבק לשוני לחיכי אם אשכח שמאלכם המקועקעת"(כל הזכויות שמורות לשלמה צבי)




2 תגובות:

  1. תודה לעורך והמגיש שרון נריה בר-און ולחברי בפאנל רב השיח "משואה לתקומה" .
    בתכנית הקצרה בזמן לדעתי , כבני הדור השני הבענו את דעתנו והגיגנו ולו במעט למען המאזינים ,
    כדי לקיים צוואת הורינו "לזכור ולא לשכוח" .
    צבי שלמה

    השבמחק
  2. לשלמה חברי, שמחתי לפגוש אותך לאחר שנים כה רבות, ולהשתתף איתך בפאנל מ"שואה לתקומה", בו אתה ייצגת את השואה, ואני את התקומה. התרגשתי מאד מהסיפור האישי של משפחתך, ואני בטוח שנמשיך לשתף פעולה בעתיד.

    השבמחק