יום שישי, 26 במאי 2017

"ירושלים אורו של עולם"

"ירושלים אורו של עולם"  
חגיגה לכבוד יום ירושלים 2017 ה'תשע"ז



"אות לאות תביע אומר" 22.05.2017 בין 11:00 ל 14:00 עם האורחים שלנו, כולם חברי צוות – ארגון גמלאי צה"ל. הרב יוסף וסרמן יו"ר מחוז ירושלים, אריה שומר יו"ר ועדת המתנדבים של צוות, הרב יוסף הראל נשיא כבוד של מחוז ירושלים, מתי שרגא נציג ועדת הביקורת של מחוז ירושלים, שמעון מלכה – מנהל מחוז ירושלים ומוטי חרמון גזבר מחוז דן. בא לברך מנכ"ל המכללה הטכנולוגית HIT שמואל גולדברג.

יש רגעים בחייו של עם אותם חובה להנציח, כזה הוא חג היובל לשחרור ירושלים בירתו הנצחית של עם ישראל. אם ההורים שלנו, בני דור השואה והתקומה חזו בפלא המופלא ובנס של הקמת מדינת ישראל אחרי 2,000 שנות גלות, הרי שאנו בניהם חוזים וחוגגים את המשך קיבוץ הגלויות בארץ ישראל ואת העלאת ירושלים על ראש שמחתנו בעת חג היובל לשחרורה.

"ירושלים אורו של עולם", כך אנו קוראים בבראשית רבה נ"ט ח'. כמו שנאמר בתהילים קכ"ב פסוק ג', "יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה-לָּהּ יַחְדָּו". "אמר ר' יהושע בן לוי - עיר שעושה כל ישראל חברים" (ירושלמי חגיגה, ב' ו'). "ירושלים לא נתחלקה לשבטים" (יומא י"ב). ירושלים שייכת לכולנו.

עם ישראל מורכב משבטים שונים, מעדות שונות. לכל שבט דגל משלו, לכל עדה מנהגים
משלה. עצם העובדה שירושלים לא נתחלקה לשבטים, מעניקה לה את יסוד השלמות.
תפקידה המרכזי של ירושלים בא לידי ביטוי נפלא במזמור בתהילים קכ"ב , פסוקים ו'-ז
"שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְז   יְהִי-שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִך".

בירכנו את הנשיא ה-45 של ארצות הברית דונלד ג'ון [יוחנן] טראמפ שהגיע לבקר בארצנו האהובה ביום המשדר. הזכרנו לו את דברי ימי עמנו העתיק, כפי שבירך כל כך יפה עמיתי העורך הראשי של ישראל היום בועז ביסמוט:
"1,835 שנים עברו מאז נכנסו לוחמי בר כוכבא לירושלים החרבה בשנת 132 לספירה. הם טבעו מטבעות שעליהם נכתב "לחירות ירושלים" וזכרו את המלך דוד שהפך אותה לעיר הנצח. ירושלים היא ציון ואין ציונות בלי ציון. לכאן רצינו לחזור אלפיים שנה. עכשיו, כשחזרנו אין כוח בעולם שיוכל לעקור את ליבו של העם היהודי ממנה.
ביום ירושלים זה, חגגנו את היובל לשחרור ירושלים ובירכנו אתכם אורחים יקרים ומאזינים אהובים בברכתו של משורר התהילים דוד המלך: ה' עוז לעמו ייתן, ה' יברך את עמו בשלום."

שמחנו לארח ביום זה משדר חגיגי בו נספר על חג היובל לאיחוד ירושלים.  מתארחים אורחים מכובדים, שלכל אחד מהם סיפורים מעוניינים על ירושלים. סיפורים מן הזוית האישית, סיפורים שטרם סופרו ובמרכזם בירתנו הנצחית, העיר שחוברה לה יחדיו ירושלים.

מה מספרת הנומרולוגיה הקבלית על יום שחרור ירושלים?
ירושלים עיר קודשנו, בירתנו ובבת עינינו שוחררה ביום רביעי ה-7 ביוני 1967 כ"ח באייר ה'תשכ"ז. כאשר נבדוק תאריך זה הן מנקודת המבט הכלל עולמית והן מנקודת המבט העברית – יהודית, נגלה סודות רבים הטמונים בתאריך המיוחד הזה ונבין מדוע דווקא בתאריך זה שוחררה ירושלים וניתנה שוב לעם ישראל.

מה הסוד המסתתר מאחורי תאריך שחרור העיר על פי מפת הלידה של המדינה?
מפת עץ החיים הקבלית - מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות (C)
שרון נריב בר-און

האיחוד על-פי ספירת התפארת נועד להיות משהו אוניברסאלי, לשרת את כלל העולם, עם תכונה ייחודית שהולכים אחריה באש ובמים. איחוד זה נולד ממהותה של אמונה גדולה כי ירושלים היה טבורו של עולם ובירתו הנצחית של עם ישראל, אמונה נצחית שרק התעצמה מאלפיים שנות גלות תוך כדי מאבק נגד המציאות הקיימת באותו הזמן, מלחמה שנכפית על מדינת ישראל. מטרת האיחוד הוא להביא הצלחה לעם ישראל ולאחד את העיר, העם והיקום כולו בכדי לקיים את הפסוק בנבואת ישעיהו "וּנְתַתִּיךָ וְאָשִׁיבָה שֹׁפְטַיִךְ כְּבָרִאשֹׁנָה וְיֹעֲצַיִךְ כְּבַתְּחִלָּה אַחֲרֵי-כֵן יִקָּרֵא לָךְ עִיר הַצֶּדֶק קִרְיָה נֶאֱמָנָה" (ישעיהו א' כ"ו).

שנה אישית 6 מתארת את הביקורת הצולבת שתהיה על המדינה (מזל מאזנים), אך קיימת אפשרות של התחברות לצדק וניצחון על כל המטיחים בקורת אך ורק אם יתקיים איחוד ושיתוף כלפי המבקרים. החודש האישי 3 מתאר כי נושא איחוד ירושלים יהא תמיד בקדמת הבמה אך במנהיגות נכונה 1 – נעשה ונצליח.

מה הסוד המסתתר מאחורי התאריך העברי?

יום רביעי, היום בו נבראו המאורות, מאפשר על-פי ספר יצירה למוציא את המוץ מהתבן, ולהפיק חכמה מתחת לכל אבן. יום זה מביא את היכולת יוצאת דופן להתמקד בעיקר ולא בטפל, להבחין בנושאים שהטיפול בהם דורש עדיפות ולהבחין בין טוב לרע.

חודש אייר המשויך על-פי ספר יצירה למזל שור מפיק לנו אנרגיה המאפשרת יצירת גשר המחבר בין קצוות. ניתן לדמותו לצד המציע שלום בתמורה לקבלת ערבויות וביטחונות מתאימים מהצד שכנגד.  האנרגיה מאפשרת יצירת סביבת עבודה מיטבית כאשר המלה האחרונה כדאי שתהייה סוף מעשה במחשבה תחילה.

שנת ה'תשכ"ז, 5,727 מסתכמת ל 3=21. המספר 3, המופיע כאן פעם נוספת (בנוסף לחודש האישי) מייצר אנרגיה נוספת הנותנת לנו שני פנים. מן הפן האחד אנו מקבלים את הפן האנרגטי של המספר המתאר והמאפשר אנרגיה של יצירתיות, תקשורתיות, שמחת חיים, יכולת ביטוי טובה מאוד וחשיבה אופטימית וחיובית באופן טבעי המתרכזת בצד הטוב (החלק המלא של הכוס).

מדוע חשוב איחוד עם ישראל, השיתוף והשלום בין כל חלקיו?

היום בחודש (כ"ח) מתייחס לקוהלת פרק ג' פסוק ז' וְעֵת שָׁלוֹם.  לאנרגיה השולטת ביום שתי פנים. הפן האחד נותן לנו אפשרות להגיע לשלמות בכל מרחב העשייה. הרצון והצורך להתפתח במישורים הרוחניים הולכים ומתגברים ככל שעוברים השנים, מתוך הכרה שרק כך ישיגו את שלוות הנפש המיוחלת שיכולה להוביל להישגים רוחניים פורצי דרך.

הפן השני נובע מהמנהיגות הנובעת משיתופי פעולה כאשר 'יד' לוחצת 'יד'. אם אדם ייתן לרעהו 'יד' וילחץ את ידו לשלום יקבל כאן 'יד' ועוד 'יד'. י"ד = 14. 14 ועוד 14, יתנו לנו 28. 28 בגימטרייה  היא כ"ח. כלומר רק שיתוף פעולה צודק וראוי ייתן לנו את הכח להמשיך ולהגיע אל צדקת דרכנו ללא עוררין.

בְּשׁוּב יְהוָה, אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ, כְּחֹלְמִים.

כפי שאומר ידידי הטוב הרב יוסף וסרמן - יו"ר מחוז ירושלים של ארגון צוות – ארגון גמלאי צה"ל.
"בְּשׁוּב יְהוָה, אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ, כְּחֹלְמִים. (תהילים קכ"ו א') ", הכול הלך מהר, כל הנס זה היה כמו חלום ההולך מהר.

ביום שני פרצה המלחמה ופתאום אתה מתעורר ביום רביעי וירושלים בידך, והר הבית בידך וחברון בידך,ואתה עומד וחושב תוך יומיים כל זה קרה? היינו כחולמים.
בְּיָמֵינוּ שׁוּב נֶאֱלָצִים לַחֶרֶב וְשׁוּב נוֹכַחְנוּ לָדַעַת שֶׁהַגּוֹי נִשְׁאַר גּוֹי וְהַשִּׂנְאָה לְעַם יִשְׂרָאֵל הִיא שִׂנְאַת עוֹלָם וּמִמֵּילָא נֶאֱלָצִים אָנוּ לַעֲמֹד עַל הַמִּשְׁמָר, וּלְהִשְׁתַּמֵּשׁ בַּחֶרֶב, אֲבָל לִזְכֹּר תָּמִיד חֶרֶב צְמוּדָה לְסֵפֶר,כָּל נִתּוּק וְכָל הַפְרָדָה שֶׁבֵּין הַסֵּפֶר וְהַסַּיּף מְסַכֵּן אֶת קִיּוּמֵנוּ וְאֶת עֲתִידֵנוּ
הקב"ה יעשה שלום עלינו ונזכה לראות באיחוד הלבבות, באיחוד העם. כשם שנתאחדה ירושלים, נזכה להשיב לארץ ישראל את עם ישראל השלם במהרה בימינו אמן.
בברכת מועדים לשמחה.
יום ירושלים שמח!"

תיבת טקסט: הנחיות להאזנה: בגמר שעה, יש לסגור את הקישור דרכו האזנתם, לצאת ממנו חזרה את הבלוג ולהיכנס לקישור של השעה הבאה.





                                                               כרטיס הביקור הדיטגילי שלי
                                                עמוד הויקיפדיה עלי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה