יום שני, 5 במרץ 2018

הילדים של שורדי השואה מספרים, מתאגדים ומחליטים: לזכור, לחיות ולצעוד קדימה לעתיד טוב יותר.


הילדים של שורדי השואה מספרים, מתאגדים ומחליטים: לזכור, לחיות ולצעוד קדימה לעתיד טוב יותר. 
"אות לאות תביע אומר" 05.03.2018 בין 11:00 ל 14:00 במסגרת תוכניתנו "ובחרת בחיים" במסגרת תוכניתנו הקבועה: "אות לאות תביע אומר" -  תכנית הרדיו היחידה שמקדישה זמן שידור ובמה להנצחת השואה ולסיפור חייהם של שורדי השואה. בצד קיום הצו "לזכור ולא לשכוח" או כפי שכתוב בתנ"ך "וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיּוֹם הַהוּא" [שמות י"ג ח'], אנו מקדישים היום את תוכניתנו לסיפורם של הילדים של שורדי השואה.
בתוכנית מתארחים, פרופ' גדעון גרייף, אדווה רנרט, אלי פרידמן
וטלפונית רונית אליישיב.

סיפרנו  בתוכנית את סיפורם של בני דור שני לשורדי השואה. כל משתתף סיפר את סיפורו מחוויותיו על בית ההורים והדודים בצל חייו בבית של שורדי שואה וקיימנו דיון בנושא. על מי שדיבר וסיפר ולא הפסיק לספר, על מי ששתק והדחיק, ומה הייתה ההשפעה  עליהם כתוצאה מאירועים אלה על חייהם כאנשים בוגרים.

שמחנו  לארח את היזמת אדווה רנרט, אשר יוזמת התארגנות רחבה למען מתן פיצויים לבני דור שני והקימה קבוצת פייסבוק בנושא. על מנת למסד את ההתארגנות אדווה יוזמת הקמת עמותה על מנת לפעול בנושא בצורה רשמית ומסודרת ומכנסת מספר פעילים לעזור לה והיא תהייה מנכלי"ת העמותה. כנס הייסוד של העמותה יתקיים ביום שישי 23.03.2018 בשעה 10:30 . אל יוזמתה של אדווה מצטרף אלי פרידמן, אשר יזם את הקמת הקבוצה בפייסבוק "אנחנו ילדים של ניצולי השואה". לתוכניתנו מצטרף גם פרופ' גדעון גרייף ההיסטוריון בהא הידיעה אשר התמחה ופרסם ספרים על תקופת השואה.


על מפת עץ החיים של אדוה רנרט:
מפת עץ החיים הקבלית - אדוה קנרט
כל הזכויות שמורות (C) שרון נריה בר-און

ייעודה הוא מספר המלך שלך [מס' 2=11 =מיסוד האוויר והאש= המשויך לספירת תפארת המסמל באסטרלוגיה את מזל דלי. בטארולוגיה: קלף הצדק]. הקורא לה להיות מאסטר.
ייעודה להיות מאסטר ולהוביל דרך חדשה.  עליה לפתח את יכולות המגנוט הטבעי הקיים בה ועליה לממש ולהביא לידי ביטוי כישוריה כאדם מבריק ומחונן. עליה לפתח את יכולות המצאה המדהימים הקיימים בה למען מימוש ייעודך לשרת את העולם. המשפיע התנכ"י "יעקב" מתאר אדם בעל יכולות נעלות המסוגל להתחבר לעולמות עליונים ולבורא עולם כפי שמתואר בחלום יעקב.   

האביר הוא מספר המזל האסטרולוגי [ מס' 3 =מיסוד האש= המשויך לספירת דעת הנסתרת] -  מזל קשת  הקורא לה להיות  אביר ביצירתיות. לפתח אינטליגנציה טבעית החבויה בה. לפעול באופן חופשי. לפתח כישורים וורבאליים ויכולת ביטוי טובה. אדם שמח, חביב, מקסים, זהיר, חברותי, כנה ומשכיל. עליה לשרת במיוחד בתחום היצירתי והשמחה, לעודד, לעוזר ולהיות מעניין.  

השירים שהושמעו בתוכנית:
נחמה ליפשיץ זינגט "דאס פריילעכע שניידערל"
עפר ואפר – יהודה פוליקר = אדווה
אויפן וועג שטייט אַ בוים - נחמה הנדל = אלי
Oyfn Pripetchik- yiddish song- Esther Ofarim
Enrico Macias - adiche Mama
החול יזכור – הגבעטרון = רונית
שיר עד - הליכה לקיסריה (אלי אלי) - חנה סנש | דוד זהבי | בביצוע שמעון ישראלי
ישראל גוריון - רייזלה
גדעון גרייף - הוליעט הוליעט קינדרלך
גדעון גרייף – ווער דער ערשטאר ווער לאכן
הגבעטרון - בייגטלך
נחמה ליפשיץ - ואולי






קטלוג פרסומי




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה