יום שני, 30 באפריל 2018

שלמה עוז – האיש ששר על פני תקופות וזמנים


שלמה עוז – האיש ששר על פני תקופות וזמנים

"אות לאות תביע אומר" 30.04.2018 בין 11:00 ל 13:00
עם שלמה עוז – האיש ששר על פני תקופות וזמנים.

כפי שכותב דידי מנוסי בשירו שיר, שיר הוא לא רק מילים, שיר, שיר הוא לא רק צלילים, כל שיר הוא התחלה, בכל שיר אנו מוצאים תקווה ושמחה גדולה. מתקבצים להם אנשים במקום כל שהוא, אולם, חצר, בית,  או אפילו סיפון של ספינה כאשר בליבם אהבה לשיר. אהבה לזמר, לזמר העברי. 

שלמה עוז, המלווה כבר שנים רבות את פס הקול של המדינה יודע להפוך באהבה גדולה את הנאספים לקהל ויוצר חגיגה אמיתית של שירת רבים, חוויה של זמר עברי מרהיב אוזן ועין המשרה על הנשמה שמחה, תענוג ואושר.

שלמה עוז, בן לדור שני של אוהבי שירה וזמר, גדל לאב מוסיקאי שניגן כינור בתזמורת ריקודים כבר בשנות הארבעים. לנגן באקורדיון לא אהב, אך הגיטרה, כבר מגיל שבע-עשרה הפכה להיות אהובתו הראשונה ובת לוויה נאמנה. 

כאשר התגייס לצה"ל גילו את כישרונו המיוחד לשיר ולשמח אנשים. כבר בתחילת דרכו המוזיקלית צורף לצוות הווי בבסיס הצבאי בו שירת והקים להקת רוק בשם "האפי בוייז" מיד עם שחרורו מצה"ל, עמה הופיע בכל רחבי הארץ. לאחר כעשרים שנה, מוצתה פעילותה של הלהקה, שינה שלמה כיוון ונהייה מנהל בידור ואירועים במשרה מלאה בבית מלון בים המלח.

בעשר השנים האחרונות שלמה משמש כזמר הבית של היכל התרבות בפתח תקווה עיר הולדתו ומפיק תכנית אישית בשם  "שלמה עוז שר ומארח" בה הוא מופיע ומארח אמנים ידועים.

בחודשי הקיץ שלמה מוזמן כאמן לאניית הפאר "הגולדן איריס" מטעם חברת  "מנו ספנות" שבא הוא מופיע במועדון האוניה. בין לבין שלמה הוציא גם שני תקליטורים. "חלון לים התיכון" ומקום בלב". שלמה מייצג בכבוד את זכרו של הזמן היווני המופלא אריס סאן ושר רבים משיריו ומידי שנה הוא מציין את יום הולדתו של הזמר בחגיגת זמר ענקית.

משפחת עוז ממשיכה עם המוזיקה גם לדור שלישי. כפיר, בנו של שלמה צועד בדרכי האב והינו זמר המופיע בכל רחבי הארץ. כפיר הפיק עבורו הקלטות אולפן ומחשב ומופיע יחד עימו בערבי זמר עברי במופעים כגון "טברנה יוונית" ,"ערב שירי אריק איינשטיין", "ערב שירי שלמה ארצי" מופע שנות
ה-60" ועוד.

מה אאחל לך שלמה היקר?  בריאות טובה, אריכות ימים ו...רק שלא נפסיק לשיר.

הקשבנו לסיפוריו של שלמה, והאזנו לכמה שירים בבצוע "חי" באולפן. כמו כן  התבוננו גם במפת עץ החיים הקבלית שלו.

על מפת עץ החיים של שלמה עוז:
מפת עץ החיים הקבלית - שלמה עוז
כל הזכויות שמורות (C) לשרון נריה בר-און

מפת  היעוד שלך
ייעודך הוא מספר המלך שלך  הקורא לך להיות מלך בשיתופי פעולה. לפעול בעבודת צוות ושותפויות. להיות רגיש, עדין, ותרן. להיות חברותי, שקט, אמפאטי, שקול וצנוע. להתחבר לפן האימהי, להיות מכיל, מטפל ותומך. אדם מעודן, נעים, דיפלומטי, מפנק, מעניק ושקט. אדם רגיש, מתחשב, אדיב, אחראי ודייקן. אדם יסודי, יציב,  מסור ונאמן.


האביר הוא מספר המזל האסטרולוגי  - מזל עקרב הקורא לך להיות אביר – ייעודך לרפא את העולם בעיקר מהיבט הנפשי והרוחני ולפתח את יכולות המגנוט הטבעי הקיים בך למימוש ייעודך. עליך לפתח את יכולות ההמצאה המדהימות הקיימים בך, להיות יוזמתי ויצירתי ללא הפסקה.

המשפיע התנכ"י "מנורה"
מספר 22 על פי המשפיע התנכ"י מתאר אדם בעל יכולת רוחנית נעלה. אדם עוצמתי בעל יכולת לברוא מציאות ובעל יכולת מימוש גשמית יוצאת מגדר הרגיל.    
בפן החיובי, אור ה"מנורה" שבך הצליח לבטא את יכולת הראיה המיוחדת שבו ויכולת בריאת המציאות כפי שמתואר בנס פח השמן שבו הודלקה המנורה. למנורה יש תכונה מיוחדת שיש ביכולתה להפיץ אור תמיד מקצה העולם ועד קצהו לנצח נצחים. כנאמר, בלי אור הבורא אין הצלחה כפי שמבוטא ע"י המנורה. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל עקרב שחלק מייעודו להותיר חותמו בעולם. אדם היודע לבנות, ליצור יש מאין.

השר הוא מספר שמך הפרטי, הקורא לך להיות שר המשפחה. אדם הנוטה לטפל ולדואג למשפחה מעין "אימא אווזה". אדם המעורב חברתית. אדם ביתי, המעניק הכל לילדים, בעל חוש צדק ואיזון. אדם השואף להרמוניה. אדם פשרן ואוהב שלום. אדם תרבותי, אסטטי, רומנטיקן, אחראי, נאמן, מקרין אהבה, דאגה לזולת. אדם יציב ובעל נטייה טבעית לאומנות.

המשפיע התנכ"י "שלמה" - מתאר אדם כפי שמתואר שלמה כמנהיג וחכם בתחום המשפחתי. אדם אהוב ואוהב הפועל בתחום הזוגי והמשפחתי כפי שחוכמתו באה לידי ביטויה במשפט שלמה – בה בחן את הרגש האימהי ואהבה האין סופית.  בפן החיובי, ה"שלמה" שבך הצליח לבטא את הקשר והשייכות המשפחתית של האדם והסביבה תוך כדי חשיבה גאונית בתחום.     

מספר יום הלידה – מספר על הכישורים המולדים.
המשפיע הטארולוגי - קלף הקיסרית - האהבה היא הכוח הגדול ביותר בחייך המאפשר לך ליהנות ולהפיק את המירב מפירות ההצלחה.

מפתך מספרת על אדם יצירתי ובעל רעיונות. אדם אינטליגנטי, אנרגטי ובעל קסם אישי. אדם האוהב חופש, קליל וזורם. אדם שיש לו תשובה לכל שאלה. מתלהב, וורבאלי, בעל יכולת ביטוי טובה. אדם שמח, חברתי. אדם פופולארי, חברותי, נחמד. אדם בעל דמיון, מתנסה בדברים מגוונים, נחמד.

השירים שהושמעו בתוכנית:
לא נפסיק לשיר – בצוע חי של שלמה באולפן
באב אל ואד – הדסה סיגלוב
אל תשטה באהבה -  בצוע חי של שלמה באולפן
Mama – שיר אהבה איטלקי
כשהשמש תעבור עלי - בצוע חי של שלמה באולפן
אין לי ארץ אחרת – גלי עטרי
בחיים הכל עובר – שלמה עוז
אם אתה צעיר בלב – שלמה עוז
תל אביב, תל אביב – שלמה עוז
לימון לימונרו – שלמה עוז
אני גיטרה - בצוע חי של שלמה באולפן
בדרכי שלי – שלמה עוז
שלום לך ארץ נהדרת – שלמה עוז
מדינה בונבון – שלמה עוז
צל עץ תמר – שלמה וכפיר עוז
להשתטות לפעמים – שלמה עוז
Adio שיר בלדינו – שלמה עוז
החליל - בצוע חי של שלמה באולפן








קטלוג פרסומי




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה