יום שישי, 20 ביולי 2018

רש"י - רבי שלמה יצחקי - השם כמגשר בין עולם הרוח לעולם החומר.


רש"י – רבי שלמה יצחקי
השם כמגשר בין עולם הרוח לעולם החומר.


רבי שלמה יצחקי, המכונה בפי רבים רש"י, זכה למפת חיים מופתית. לצד דרגות גבוהות של רוחניות, הוא גם ניחן בחוש מסחרי מפותח. בהתחשב בעובדה כי הישגיו הרוחניים הקנו לו מקום של כבוד בקדמת מדף הספרים היהודי, הרי שקשה לתפוס כיצד מצא לעצמו זמן לעסוק בהצלחה גם במסחר.

שלמה יצחקי הידוע גם בשמו שלמה בר יצחק – רש"י נולד ביום 11.2.1040 ונפטר ביום 13.7.1105.
מפת עץ החיים
רש"י - רבי שלמה יצחקי
כל הזכויות שמורות (C) לשרון נריה בר-און

ספירת תפארת 9  אדם בעל יכולת טבעית להוביל דרך, להנהיג, להיות המורה האוניברסאלי, אדם שפיו הוא כלי עבודתו. רוחני ברמה גבוהה, בעל מודעות גבוהה. אדם בעל ידע רב, חכם, אינטליגנטי, שכלתני, מלכותי ואיש העולם הגדול. אדם בעל יכולת ראיה בגדול, אתגרי, הרפתקן, דינמי, אנרגטי, סתגלן. אדם המצטיין בכול תחום, מתחיל ומסיים דברים, אוהב אדם. 
     
ספירת כתר 7 מתארת אדם בעל דחף לידע ולימודים אקדמיים, עומק, חוכמה, נבדלות בפן החיובי.

שכלתני, בעל נטייה טבעית לאמונה ודת. מפתו מספרת על אדם בעל צורת מחשבה חדה, מעמיקה, חוקרת, בעלת דעות ותפישה השונות מהזרם המקובל. חשיבה מקורית, חשיבה היודעת לעשות אבחנה בין אירועים ומצבים.  


ספירות חסד גבורה 8 מתארת כי יכולותיו וכישוריו מאפשרים לו לממש בהצלחה מרובה את שאיפותיו בכל התחומים.

ספירת מלכות 1 בשילוב עם ספירות חסד גבורה 8 מתארות הצלחות גדולות בכל תחום

המפה של רש"י מציגה לנו דמות למופת. כזאת שהשכילה למצוא את האיזון בין רוח וחומר, בין עולם של מעלה לאנשים של מטה. כפי שהצליח לשלב בין יצירה רוחנית ומסחר, כך גם היצירה עצמה, כלומר פירוש התורה, מצליח לגעת ולדבר לרבנים  מחד ואנשים פשוטים מאידך. המפה מחזקת את זהותו כמי שנותן, משתף, מבין ובעיקר רגיש לזולת. מכאן ניתן להבין את הצורך העז שלו לפרש ולחדש את התורה שבבסיסה עוסקת בתיקון החברה והטמעת כללי מוסר.


                                             קטלוג העשייה שלי




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה