יום שני, 10 בדצמבר 2018

חיים ממן - עיתונאי ומו"ל בטעם של פעם


חיים ממן - עיתונאי ומו"ל בטעם של פעם.

"חלון לעיתון" במסגרת תוכנית האב "אות לאות תביע אומר" 10.12.2018 בין 11:00 ל 14:00 ומתכבדים לארח את חיים ממן - עיתונאי ומו"ל בטעם של פעם.

חיים עוסק בכתיבה עיתונאית מזה שנים רבות ובטוח יותר מתמיד שבחר את מקצוע הכתיבה כמתת אל ותמיד מברך את כל העוסקים בכתיבה תקשורתית.

חיים מאמין כי בחלוף השנים, נוכחות כל הכותבים תפחת ותיעלם מהעולם, אך לא כן, המלים הכתובות, תישארנה חקוקות בספריות כהנצחה חיה העוברת מדור לדור.

חיים אומר: "אנחנו האוחזים בעט או באצבע על המקלדת מודעם לכוח הטמון במלה ועושים לכל אשר ידינו משיגה לשמור על ניטרליות, אובייקטיביות והבנה לקוראים, אם זה בכתבי עת או בכל רשת תקשורתית".

חיים ממן, בוגר לימודי עיתונאות ותקשורת. החל לעבוד, עם סיום השירות הצבאי, במשרד החינוך בתפקידים בכירים כלכליים שכללו אחריות תקציבית של מרחב ירושלים ופיקוח מנהלי במוסדות חינוך. בשנת 1976 החל לשמש כדובר ההסתדרות במרחב ירושלים. בשנת 1989 נבחר למ"מ יו"ר ההסתדרות בירושלים ויו"ר האגף לחינוך ולתרבות.

חיים כתב מעל ל- 1300 מאמרים וכתבות בנושאים: חברתיים, כלכליים ומדיניים, ביניהם: לעיתון ארצי "דבר" וכן, בספר "העולם היהודי"- THE JEWISH WORLD, שהופץ באנגלית ובעברית ב- 103 מדינות.

חיים כתב וערך 11 ספרים וחוברות ביניהם: "מקוצ'ין לארץ ישראל", "נשים בעידן הטכנולוגי",   לשכת המסחר ירושלים, "עלמה" בנושא מעמד הנשים, ארגון המושבים, "מטה יהודה", "ארבע שנות עשייה בירושלים" ועוד. שימש חבר דירקטוריון של החברה הממשלתית למדליות וחבר דירקטוריון בתיאטרון ירושלים.

חיים ערך מעל ל- 350 מגזינים ביניהם: מגזין שבועי ארצי "אנשים".
משנת 2005 משמש בעלים ועורך מגזין "ירושלים שלנו", שתכניו רבים ומגוונים בנושאים רבים ובירושלים בפרט.

חיים משמש מזה 10 שנים יו"ר מועצת עורכי כתבי העת והעיתונאים בישראל (האיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית), שמאגד בתוכו 280 כתבי עת.

לאורך כל מאמריו הצליח חיים לשרוד בעולם התקשורת, גם מבלי לכתוב ביקורות נוקבות, תוך כדי התייחסות אוהדת וחמה לערך האדם ולתרומתו לחברה.
המוטו של חיים לחיים נורמליים הוא: "ואהבת לרעך כמוך".

חבריו של חיים מעידים עליו כי לפני היותו עיתונאי, הינו אדם וחבר נאמן. אדם בעל כל המשמעויות של המלה אדם, מה שאומרים במקומותינו "מענטש". אדם בעל יושרה, הגון, נעים הליכות הרואה את העולם באור חיובי. כעיתונאי חיים אינו מחפש את הסנסציות ואת הצהוב אלא נוטה להבליט את החיובי בצורה מרשימה ומספר על העושים למען החברה בכלל והעיר ירושלים בפרט.

הקשבנו קשב רב לסיפוריו של חיים ולא שכחנו להתבונן גם במפת עץ החיים הקבלית שלו.

עולם התרבות הישראלי והמדינה כולה הוכה בתדהמה לאחר שנודע על מותו הפתאומי של יגאל בשן. ראש הממשלה נתניהו אמר: "אני מביע צער עמוק על לכתו של יגאל בשן, שהיה חלק בלתי נפרד מפסקול הזמר הישראלי. קולו ושיריו ימשיכו ללוות אותנו עוד שנים רבות. בשם כל אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחה".

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה כי "הצטערתי לשמוע על מותו בטרם עת של יגאל בשן, זוכה פרס אקו"ם על מפעל חיים ואחד היוצרים המוכשרים שלנו, שעשה לכולנו עותר מ'ציפור קטנה בלב'. נתגעגע לזמירותיו, זמירות חיינו".

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

מפת עץ החיים הקבלית – חיים ממן.
מפת עץ החיים הקבלית - חיים ממן
כל הזכויות שמורות (C) שרון נריה בר-און
מפת  היעוד שלך – ספירת תפארת
ייעודך: להיות מנהיג ומוביל דרך רוחנית. לעמוד על במה ולהעביר ידע. להרחיב אופקים, לפתח כוחות וכישורים בלתי רגילים, בכול תחום וברמה גבוהה ואין סופית. לפעול בנדיבות ורוחב לב. לעזור לאחרים להתגבר על בעיותיהם ומכשלותיהם בפן הרוחני, הרגשי, המנטאלי והפיזי. לפעול באומץ ולהתמודד עם אתגרים. לסיים תהליכים ולממש התחלות חדשות. לפעול כאש היצירה. לפרוץ למרחבים, להתחזק, להעצים בטחון עצמי לך ולאחרים על מנת שתוכל להנהיג, להוביל דרך ולהנחות אחרים. להיות אופטימי עם חוזק נפשי ופיזי. לאהוב, להעניק ולהכיל את כולם.

המשפיע התנכ"י "אדם"
מספר 9 על פי המשפיע התנכ"י מתאר אדם המסוגל להכיל את תכונות כל בני האדם, אחריו הולכים באש ובמים. אדם בעל יכולת לברוא מציאות.  
בפן החיובי, ה"אדם" שבך הצליח לבטא את יכולת ההובלה ובריאת המציאות כפי שבא לידי ביטוי בבריאת הגזע "האנושי" והצלחתה.    
 
ובתנ"ך כתוב:
וַיִּצֶר יְהוָה אֱלֹהִים מִן-הָאֲדָמָה, כָּל [הכל מהווה את המספר השלם 9  שהכל עבורו והוא עבור כולם והקשר של המספר עם היקום] -חַיַּת הַשָּׂדֶה וְאֵת כָּל-עוֹף הַשָּׁמַיִם, וַיָּבֵא אֶל-הָאָדָם, לִרְאוֹת מַה-יִּקְרָא-לוֹ; וְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָא-לוֹ הָאָדָם נֶפֶשׁ חַיָּה, הוּא שְׁמוֹ.  כ וַיִּקְרָא הָאָדָם שֵׁמוֹת, לְכָל-הַבְּהֵמָה וּלְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּלְכֹל, חַיַּת הַשָּׂדֶה. [בראשית ב' י"ט-כ']

אדם כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן טלה ומתאר אדם השלם עם עצמו והחלטותיו, מעניק, אוהב את החי והצומח, זקוק לחופש ומרחבים, יצירתי ומוביל דרך עולמית.

המזל האסטרולוגי – ספירת דעת הנסתרת –
המזל האסטרולוגי: מאופיין ע"י מזל שור (33) מתאר אותך כאומן, יוצר, שואף לאיזון, מתמיד, חברותי, שואף לצדק, משפחתי, נחוש, גשמי, מעשי, יציב, חברותי, מעניק לזולת, מקיים התחייבויות, עקבי, איש עקרונות, תרבותי, שנון, קול נעים, שפה רהוטה, קשוח, מגשר בין בני אדם ומתכנן מהלכים לטווח ארוך.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:
להיות שיתופי,  לחיות בחברת אנשים, אמפאטי, להכיל, לטפל, לתמוך, מחשבות על אהבה, משפחה, שלום ושלום בית. לטפל, לייעץ, לרפא, לגשר, שקט ושלווה. לעבוד בצוות, מחשבות חברתיות, חושב לפני שמבצע, צנוע, זורם עם כולם, יצירתי במיוחד באומנות, אימהות, הפריה רוחנית, הפריה רעיונית, דיפלומטי, מתחשב, שמרן ונוסטלגי.

השירים שהושמעו בתוכנית:
יגאל בשן - יש לי ציפור קטנה בלב
הבית ליד המסילה - רבקה זוהר
יגאל בשן ולהקת פיקוד צפון - מתוק מתוק
יגאל בשן - קפה אצל ברטה
"אלף נשיקות" של יהורם גאון
יגאל בשן - אין לי יותר מה לומר
יגאל בשן - עין גדי
יגאל בשן - אהבת הדסה
ו"זרים בלילה" של פרנק סינטרה - ישראל יצחקי
יגאל בשן - את ואני נולדנו בתש"ח
יגאל בשן - בואי נעשה לנו חג
יגאל בשן - תן לי






                                          קטלוג העשייה שלי



תגובה 1: