יום שני, 19 באוגוסט 2019

רונית אופיר – זמרת ויוצרת בטעם של פעם


בס"ד

רונית אופיר – זמרת ויוצרת בטעם של פעם

"אות לאות תביע אומר" 19.08.2019 בין 11:00 ל 14:00 ומתכבדים לארח את רונית אופיר, זמרת ויוצרת בטעם של פעם לא מחכה בבית להטביע חותמה מחידוש קלאסיקות ארץ-ישראליות ועד הדרכת טיולים בליווי שירים.

       
כשהייתה זמרת צעירה, חשבה רונית שזמר צריך לבחור במדויק את הדרך שלו ולהתרכז בה, אבל ברבות השנים הבינה שהיא יכולה לתת דרור למאוויים ולאהבות שלה.

כך, היא גם רותמת את ניסיונה כזמרת ואת הידע שצברה בלימודי יהדות במרכז "בינה" כדי לשמש מורת דרך מוסמכת. לטענתה היא המציאה את הפטנט של טיולים עם שירים.  מספרת רונית "אני מתייחסת אל השירים כאל חומרי הדרכה שאני מעבירה בטיולים שאני מדריכה בהם, זה מאוד ארץ־ישראלי וציוני־יהודי.  מבחינתי, זה חלק ממכלול העשייה שלי, שבה אני גם שוזרת שירים בהרצאות, בכל פעם על נושא אחר, כשאני מפליגה עם הקהל לכל מיני מחוזות, כולל מפגשים במערכת החינוך. שוב ושוב אני בודקת את הגבולות ומנסה להמציא דברים. אני בהחלט לא אחת שיושבת בבית ומחכה שיושיעו אותה".

רונית זכתה לעבוד עם גדולי המשוררים והמלחינים כמו: אלכסנדר סשה ארגוב, אלונה טוראל (איתה הופיעה במשך כ-22 שנה), נתן יונתן ועמוס עוז. בעת שהייתה בניו יורק, פגשה בנתן יונתן אשר היה שם בשליחות. בערב שהוקדש לשירתו היא סיפר לה על השיר "צלילי קסטה רחוקים". שיר של געגוע לבית שבארץ. השיר הזה, שהולחן בידי רם גורן, הפך למזוהה עם רונית.

"כיום אני הולכת עם האמת שלי עד הסוף", מציינת רונית. "אני מאוד אוהבת חומרים ישנים, לא מתוך עצלות ונוסטלגיה, אלא מתוך הרבה כבוד למה שהם מייצגים, ועם תחושת חובה להנחיל אותם לדור הנוכחי. לדעתי, על אדם להיות נאמן לעצמו ולא לחפש בכל מחיר ליישר קו עם צו האופנה".

בערב חורפי אחד, לפני שנים רבות, ישבנו רעייתי ואני בביתו של בן דודי איציק ורעייתו בחדרה. לאחר לגימת מרק פטריות חם שהתאים למזוג האוויר, טיפות הגשם ניגנו להם על החלון במקצב סמבה סוער ואנו היינו ישובים ארבעתנו עם כוסות תה מהביל בידנו משוחחים על זמרי העבר שכל כך אהבנו ונהגנו לשמוע כל כך הרבה. שושנה דמארי, נחמה הנדל, שולי נתן, יהורם גאון, אריק איינשטיין, הדודאים והפרברים וכמובן אסתר עופרים.

לפתע אמר איציק "אני לא בטוח שלמרות הידע שיש לך במוסיקה בכלל ובמוסיקה ישראלית בפרט אתה מכיר את כל הזמרות הטובות, בעלות הקול הערב בארץ". בעודו מדבר, קם והכניס קלטת וידיאו לנגן. ראינו זמרת נעימת מראה עם קול ששבה את אוזני שרה בליווי שני גיטריסטים את "צלילי קסטה רחוקים" וכך הכרתי את רונית. הקשבתי למילות  השיר המדהימות ולקולה המלטף של רונית ונשביתי. למחרת מיהרתי לחנות "צלילי המוסיקה" בחולון ורכשתי את הקלטת. היא נוגנה בביתי הרבה. הרבה מאד. לימים נחשפתי לעשייתה המופלאה של רונית והיום אני זוכה לארח אותה בתוכניתי, "אות לאות תביע אומר".

הקשבנו לסיפוריה של רונית על עשייתה המבורכת ולא שכחנו כמובן להתבונן במפת עץ החיים הקבלית שלה.

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

מפת עץ החיים הקבלית – רונית אופיר
ספירת תפארת – הייעוד
מפת עץ החיים הקבלית - רונית אופיר
כל הזכויות שמורות (C) שרון נריה בר-און
להתחבר לנפש. להחכים, לרכוש ולצבור ידע ללא גבול, לחקור ולהעמיק. להתחבר לרוחניות, למיסטי ולנסתר. להיות אנליטי, לפעול באופן שכלתני ולשאוף למושלמות. לשאוף לשלווה ושלמות פנימית.

המשפיע התנכ"י רבי "שמעון" בר יוחאי
מספר 7 על פי המשפיע התכנ"י/קבלי מתאר אדם כפי שמתואר רבי "שמעון" בר יוחאי (תלמידו של רבי עקיבא) היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל דגים ומתאר אדם המסוגל לכתוב תכנים באופן מרשים ביותר הקשורים במיוחד לידע עמוק ונסתר. ידע שאורו מופץ. אדם שמעריכים את חוכמתו ושמחים ללמוד ממנו.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:
לאיזון, למשפחה, לשקט ושלווה פנימית, לעסוק באומנות ולהיות מעורב חברתית. יש מחשבות לחופש ותנועה.   

יכולת התעסוקה העיקרית הגלומה בספירות חסד-גבורה, מאפיינת את יכולתך לעסוק :
בכול תחום שתיבחרי. הנך בעלת כישורים בלתי רגילים בתעסוקה.
מקצועות הקשורים להתבטאות וורבלית - מילולית: יחסי ציבור, דובר, סוכן תיירות, מכירות, שיווק, מדריך טיולים, מגשר, יועץ, מתורגמן, פרסומאי.
מקצועות הקשורים לבמה: רקדן, משחק, זמר, מפיק ובמיוחד להעברת ידע לימודי: מרצה, מדריך, מורה. אקדמיה, פרופסור, פילוסוף.



השירים שהושמעו בתוכנית:
שיר ללא שם 
פלורידה - (׳בת קול׳)
נגה - (בת קול)
עץ תפוח
שיר בדואי (בת קול)
והקיץ עבר (בת קול)
דברי –
דבקה בנות הכפר + דבקות נוספות - (מחרוזת דבקות מתוך ׳למולדתי׳)
ולא היה בינינו אלא זוהר - (בת קול)
שדות של אירוסים (בת קול)
אייל,
שובי נפשי
זה לזה






                                                               קטלוג העשייה שלי

                             כתבה שהתפרסמה עלי בעיתון השקמה חולון


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה