יום שני, 26 באוגוסט 2019

אורי צמח – סא"ל שבחר להנחיל את זיכרון השואה


אורי צמח – סא"ל שבחר להנחיל את זכרון השואה

"אות לאות תביע אומר" 26.08.2019 בין 11:00 ל 14:00 ומתכבדים לארח את אורי צמח, הצנחן, סא"ל (מיל.) קצין מודיעין בצה"ל  שבחר בעולם הוראת ההיסטוריה והנחלת זיכרון השואה השואב השראה מהפסוק  "וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיּוֹם הַהוּא"  [שמות י"ג ח'].
  
עם גיוסו לצה"ל הצטרף אורי לחטיבת הצנחנים. לאחר קורס קצינים שירת כקצין מודיעין ביחידה מיוחדת מעניינת ומאתגרת בה עסק בין השאר גם בתחום ההדרכה.

כך שהיה זה רק טבעי שעם שחרורו מצה"ל בדרגת סא"ל פנה להסבה לעולם החינוך והתמחה בלימודי היסטוריה וחיבר ספרי מיקוד בהיסטוריה ובאזרחות כהכנה לבגרות.

אורי מספר: "נשאבתי לתחום ההוראה באופן טיבעי, התחלתי ללמד היסטוריה בתיכון מכבים רעות, ובמקביל לחנך כיתה י'. ויצאתי עם תלמידיי למסע לפולין בשנת 2000".

לאור החוויה המטלטלת של הטיול בפולין עם תלמידיו גמלה בליבו ההחלטה
לחזור לפולין כמדריך, ולהעמיק את ידיעותיו בנושא השואה.
לאחר קורס מדריכים ביד ושם החל להדריך בפולין במסעות של בני הנוער.
היה לו דחף ללמוד יותר ולהעביר הלאה מידיעותיו ולהעמיק את המודעות והידע של תלמידים בנושא זה.

עם השנים החל לארגן קבוצות של מבוגרים למסעות שורשים בפולין, זו הייתה חוויה חזקה ומעצימה. מאז ועד היום אורי עוסק בהדרכת בני נוער ומבוגרים במסעות לפולין.  

אורי אומר: "לטעמי ישנה חשיבות רבה בהנחלת הידע בנושא זה הן לנוער והן למבוגרים, זאת במטרה לעצב את הזיכרון של קורבנות השואה, שבמותם ציוו לנו את החיים ואת הקמת מדינת ישראל".

את אורי זכיתי להכיר החודש יולי השנה כאשר רעייתי ואני יצאנו אחרי לבטים רבים לטיול בפולין. כבן לדור שני של שורדי שואה, כאשר חלק ממשפחתי נכנסו בשערי אושוויץ ויצאו משם "דרך הארובה" וחלק אשר יצאו משם בגופם אך נפשם היתה כאובה, דואבת ומצולקת, רציתי לחוות את פולין בכלל עם ההיסטוריה היהודית שלה בת אלף השנים מחד ואת מחנות ההשמדה ומקומות הקשורים לשואה מאידך. נסענו בקבוצה קטנה בת ח"י (18) משתתפים. 

בהתחלה זרים זה לזה ואחר כך לאט לאט מתגבשים לקבוצה בהנחייתו הנעימה של אורי. זעקתי שמע ישראל ואמרתי קדיש נרגש חמש פעמים במהלך הטיול בכלל ובמחנות בפרט כאשר אני עטוי בטלית הרטיטו את ליבם של חבריי לקבוצה בכלל ושל אורי בפרט. כך, כבנים ובנות לעם היהודי עתיק היומין הפכנו לחברים.

כחלק מהעשרת הידע ולפי המלצת אורי צפינו בסרט "הפסנתרן" בו ראינו מקומות בהם ביקרנו זה עתה ובקרוב נצפה שוב בסרט "רשימת שינדלר", גם בו נראה אתרים שראינו במו עינינו.

הקשבנו לסיפוריו של אורי על עשייתו המבורכת, למדנו והבנו מדוע הוא עצמו בחר להעביר לתלמידיו ולמטייליו את סיפורי פולין והשואה ולא שכחנו כמובן להתבונן במפת עץ החיים הקבלית שלו.

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

מפת עץ החיים הקבלית – אורי צמח.
ספירת תפארת – הייעוד
מפת עץ החיים הקבלית
אורי צמח
כל הזכויות שמורות (C) שרון נריה בר-און
להתחבר לנפש. להחכים, לרכוש ולצבור ידע ללא גבול, לחקור ולהעמיק. להתחבר לרוחניות, למיסטי ולנסתר. להיות אנליטי, לפעול באופן שכלתני ולשאוף למושלמות. לשאוף לשלווה ושלמות פנימית.

המשפיע התנכ"י רבי "שמעון" בר יוחאי
מספר 7 על פי המשפיע התכנ"י/קבלי מתאר אדם כפי שמתואר רבי "שמעון" בר יוחאי (תלמידו של רבי עקיבא) היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל דגים ומתאר אדם המסוגל לכתוב תכנים באופן מרשים ביותר הקשורים במיוחד לידע עמוק ונסתר. ידע שאורו מופץ. אדם שמעריכים את חוכמתו ושמחים ללמוד ממנו.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך:
הנך בעל יכולת חשיבה מדהימה ובעל יכולת ניתוח ויצירת תהליכים מהגבוהים ביותר. הינך אדם חומרי, גשמי, בעל בטחון ויציב כלכלית. אדם הישגי, תכליתי, מעשי, ענייני ומצליחן. שאפתן, ביצועי, עוצמתי ודינמי. בעל יכולת עסקית טובה מאוד ויכולת ניהול טבעית. שואף להיות יסודי, יעיל, עקבי ומתמיד.

ספירת בינה מתארת את שמך הפרטי:
מאפיין אותך כמנהיג, מנהל, עצמאי רוצה הכרה, בעל כבוד עצמי, דורש כבוד מאחרים, בטחון עצמי, מוחצן, שאפתן, יצירתי, קובע מטרה מסיגן, ממוקד מטרה, יוזמתי, נחוש, מתחיל דברים חדשים, אוהב להתנסות, ספונטני, חלוצי, מקורי, זקוק למרחב, פועל כאש בוערת, לא לומד מטעויות אחרים, מנטאלי, יכולת קליטה טובה, יכולת ניתוח נתונים בינונית, אמיץ, מעשי, פעלתן, ביצועי, דרמתי, לא חושף רגשות, וורבאלי, כריזמטי, מקרין אור חיצוני כמו השמש, מסגרתי (מההיבט המשפחתי שחשוב לך להכרה ולמימוש היעוד), בזבזן.

ספירת הדעת הנסתרת:
המזל האסטרולוגי: הוא מזל קשת (3) ובעל איכויות ותכונות של: אדם יצירתי ומעניין, יכולת ביטוי טובה מאוד, יכולת מכירה, שמח, חביב, נחמד, מקסים, חברותי, אופטימי, מאמין, חיי את הרגע, אוהב, כשרוני, משתעמם בקלות, זקוק לחופש ותנועה מתמדת.  


השירים שהושמעו בתוכנית:
אריק איינשטיין – אני ואתה נשנה את העולם
מילים: אריק איינשטיין לחן: מיקי גבריאלוב
טובה בן צבי -שמעי ילדתי -שירי גטו ושירים מימי השואה
טובה בן צבי -שם בארץ חמדת אבות 
מילים: ישראל דושמן לחן: הרמן צבי 
שיר הפרטיזנים (Shir Hapartizanim), שמעון ישראלי
מילים: הירש גליק לחן: דימיטרי פוקרס תרגום: אברהם שלונסקי
יהודה פוליקר - אפר ואבק
מילים: יעקב גלעד לחן: יהודה פוליקר
חוה אלברשטיין - מארגאריטקעלעך
מילים ולחן : זלמן שניאור,פאלקס,מאטיוו
להקת פיקוד המרכז - שירו של צנחן
מילים: יורם טהרלב, לחן: יאיר רוזנבלום
ים השיבולים - הגבעטרון
מילים: יצחק קינן לחן: חיים אגמון
אילנית - אחי גיבורי התהילה
מילים: דודו ברק לחן: שייקה פייקוב
דונה דונה נחמה הנדל
מילים: אהרון צייטלין לחן: שלום סקונדה
צלילי קסטה רחוקים - רונית אופיר
מילים: נתן יונתן, לחן: רמי גורן
מחר להקת הנחל
מלים ולחן: נעמי שמר








                                                              קטלוג העשייה שלי

                             כתבה שהתפרסמה עלי בעיתון השקמה חולון











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה