יום שני, 1 בפברואר 2021

האבא של מתן – מוציאים את מתן מעזה – האם שכחנו את חיילינו הגיבורים? 01.02.2021

 בס"ד

האבא של מתן – מוציאים את מתן מעזה –

האם שכחנו את חיילינו הגיבורים?

 
במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו  ביום שני, י"ט בשבט ה'תשפ"א 01 בינואר 2021 בין 11:00-14:00 את האבא של מתן המוביל מיזם שכותרתו "מוציאים את מתן מעזה", בעזרת פרויקט למימון המונים, המיועד לעזור לחייל גיבור אשר חזר מהתופת של "צוק איתן" ב 2014 והוא אדם אחר.

מתן (שם בדוי) אמנם נשאר בחיים אבל חי כמת.

 

אני אוהב את יהורם גאון, הזמר, האומן, ומעל לכל האיש האציל שליבו רחב. כולי תקווה שיהורם המופלא אכן יהיה נשיא מדינת ישראל. יהורם חבר שלי בפייסבוק. אני עוקב בדבקות אחרי הפוסטים שיהורם כותב ואני מרגיש שהוא מבטא את הגיגי נפשי בכתיבתו ובאמירותיו.

 

באחד האמשים, קראתי פוסט שיהורם פרסם ב-9 בינואר השנה וכך הוא כותב:

ומשדר בתוכנית הרדיו שלו:

" את המכתב  הזה  קיבלתי  מאבא  של  מתן  שהיה לוחם  קרבי  בצה'ל  ואני חושב  שכל  מילה שאוסיף  תהיה מיותרת. וככה כותב לי  האבא של  מתן:

 

"אני אבא ללוחם צה"ל ששֵירֵת בהנדסה קרבית, ושהתגייס עם פרופיל 97, הוא עבר  את כל האימונים המפרכים בהנדסה קרבית ובאמצע  קורס  מכ"ים  פרצה מלחמת "צוק איתן". החיילים ובתוכם בני מתן, נשלחים היישר לשדה המערכה בעזה, ומשימתם טיהור מנהרות התופת ופיצוצן. במהלך הקרבות הקשים בהם לחימת פנים אל פנים מול מחבלי החמאס מתחת לפני האדמה ומעל פני האדמה, מתן וחבריו נלחמים בעוז רוח ובגבורה עילאית בָמשימה הקשה שקיבלו עליהם. מתן ראה את חבריו נהרגים ונפצעים בטווח אפס.

 

הוא  עצמו נפצע ולמרות הפציעה המשיך להילחם בגבורה, בתום  הקרבות, קיבל את סיכת ההצטיינות של "צוק איתן" ואת אות המערכה מקצין הנדסה ראשי, ומייד נשלח לְחזית הצפון שבלבנון למול החיזבאללה.

כבר בָחודש הראשון כמפקד על חייליו החלו לצוץ אצלו  התקפי חרדה וסיוטים, של  מראות  מימי הלחימה  הנועזת  במנהרות  החמאס.

 

תוך כדי תידרוכים מבצעיים אל מול  חייליו, הוא החל חוזר  בדמיונו  לעזה כאילו חייליו נכנסים לשם שוב, חייליו, שנוכחו במבוכה גדולה לראות את  מפקדם נשבר  למולם,  דיווחו למג"ד, ומכאן הדרך היתה קצרה להתדרדרותו הנוראה.

 

הוא נשלח על ידי מפקדיו לקב"ן שאיבחן מייד פוסט טראומה קשה ביותר והוא שוחרר בפרופיל 21 על סעיף נפשי ופְטור לכל ימי חייו גם משירות מילואים.

מיום שחרורו הוא שוכן בחדר  חשוך  כאשר חלונות חדרו מוגפים בזכוכית בידודית עבה .

 

הוא  חי על מזון  רפואי בשם "אינשור" כדורים וקאנביס רפואי, הוא  שוקל כ-40 קילוגרם . וניסה לשים קץ לחייו ארבע  פעמים, לכן הוא זקוק לטיפול, של שמירה והשגחה עשרים וארבע שעות ביממה.

 

מערימים עלינו קשיים נוראים בקבלת סיוע לדיור עבורו, ההוצאה  בהתאמת  הדירה  למצוקתו של  בננו  הלוחם, מגיעה לכמיליון ₪ , ואנו יוצאים  בצר לנו, בקמפיין גיוס המונים למען מתן, פרוייקט גיוס ההמונים נקרא "מוציאים את מתן מעזה". אם רושמים  בגוגל  או  בָפייס בוק "מוציאים את  מתן  מעזה" מגיעים מיד אל  הסיפור  כולו וְלָכתובת דרכה ניתן  לסייע".

 

וממשיך בכאב  אבא של  מתן במכתבו  מכמיר הלב "שאלה לי למנהיגי ישראל  מדוע חיילים  שחרפו את נפשם למען המדינה, ולמזלם  נותרו  בחיים  אך  נותרו פצועים בנפשם, חייבים  להתחנן ולהתדפק למול שערים  בירוקרטים  אטומים? מדוע הפכנו להיות חברה כפויית טובה לאלו שבזכות גבורתם  אנו חיים כאן בארץ."

אבא של מתן  לוחם  לשעבר..

כל  מילה נוספת על הכתוב  מיותרת"

 

כולנו גדלנו, חונכנו וחינכנו את ילדינו לפי האתוס שקבע דוד בן גוריון ראש הממשלה ושר הבטחון הראשון של מדינת ישראל בשנת 1963 באומרו מעל בימת הכנסת:

"תדע כל אם עברייה כי הפקידה גורל בנה בידי מפקדים ראויים לכך".

 

האם מערכת הביטחון עוזרת לחיילים אשר חרפו נפשם למען מדינת ישראל? אנחנו שולחים את ילדינו אל המלחמה בכל החזיתות, מול חיזבאללה, מול מחבלי העם המומצא בעזה, מול מחבלי העם המומצא ביהודה ושומרון. האם זו הדרך הראויה לטפל בחיילים שנלחמו, נפגעו, נפצעו ונפגעו נפשית למען שכולנו נוכל לנהל חיים שלווים ובטוחים?

 

פניתי לבקש את תגובת משרד הבטחון באמצעות דוברו. ממשרד הדובר ביקשו לקבל כתב ויתור סודיות חתום בידי האב. למרות שהועבר לדובר כתב ויתור סודיות חתום כדת וכדין במייל. משרד הבטחון טרם נתן את המידע. נשמח לדעת כיצד משרד הבטחון מטפל במקרים מסוג זה ומהו הפתרון המוצע למשפחה.

 

גם בערוץ 13 פורסמו לאחרונה תחקירים העסוקים בסוגיית טיפול של משרד הבטחון בנכי צה"ל. ב 23.02.2017 בתוכנית "תחקיר המערכת עם מיקי חיימוביץ'" נחשפו סיפורים מרגשים ומקוממים של חיילים אשר נתנו את נפשם למדינה אך ברגע שהם נמצאים בקושי והם צריכים אותה היא מסובבת להם את הגב.

 

"מדהים שמצד אחד צה"ל ומחלקת בריאות הנפש מובילים בעולם בתחום האבחון והמניעה של הלומי קרב ומצד שני משרד הביטחון הודף אותן, ולא מכיר בהלומי קרב אם זה לא היה מצחיק, זה בטח היה עצוב. זה מצב מזעזע", מסביר פרופ' חיים קנובלר מהמרכז האקדמי פרס, לשעבר ראש מחלקת בריאות הנפש בצה"ל.

 

עלו לשידור טלפונית אנשים טובים העוזרים למשפחה של מתן בהתמודדות הקשה.

·       עוה"ד דורית קורץ - עורכת הדין של מתן המלווה אותו כבר כמעט 5 שנים בכל הקשור למשרד הבטחון, אגף השיקום, הוועדות הרפואיות, טיפולים רפואיים מול רופאי משרד הבטחון ועוד ועוד....

·       רפי אבא לנכה צה"ל מאורנית

·       עוה"ד אבינועם גואלמן - מטפל ברכישת הבית מההיבט המשפטי עבור מתן והמשפחה ומסייע רבות בהתנדבות גמורה לכל הסיפור הכואב, כולל מול רשויות ומוסדות שונים.

·       אבי אבגיל - יו"ר התאחדות יועצי המשכנתאות בישראל. הוא מטפל ברכישת הבית מההיבט הפיננסי והמשכנתא הנדרשת, ומסייע רבות למתן ולמשפחה בפתרונות פיננסיים מורכבים ביותר , כולל ברשויות ומוסדות שונים, תוך עבודת צוות משותפת עם עורך הדין.

הקשבנו קשב רב לסיפוריו של מ' אבא של מתן וכמובן, לא שכחנו להציץ במפת עץ החיים הקבלית של מתן (שם בדוי) – השם האמיתי שמור במערכת. 

 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

 

מפת עץ החיים הקבלית – מתן – שם בדוי 

כל אדם מגיע לעולם בלוויית שלושה מלאכים השומרים עליו. ניתן לדמות את שלושת המלאכים האלה למלך, אביר ושר. המלך מדבר על הייעוד ומוביל אותך להשגת מטרותיך בחיים. האביר (המזל האסטרולוגי) מספר לנו מהי הסיבה ומהם שאיפותיך למימוש  ייעודך, השר יספר לנו, איך תעשה זאת ובאיזה אופן.  

ספירת תפארת – הייעוד,

להיות מאסטר (מורה דרך) ולהוביל דרך. להנחות אחרים ע"י הכוונה. לפתח יכולות ליצירה והגשמת רצונות המשרתים את האנושות ולברוא מציאות עבורם. להוביל ולהיות "ראש לאריות", לשמש דוגמה ומופת. לנהוג ביושרה כלפי החוקים הקוסמיים, לפתח חזון אישי ובמיוחד קולקטיבי לעמוד מול קהל, להיות יוזם, אמיץ ונחוש, להיות אחראי, מנהיג טוב לב. יצירתי ובעל דמיון. לתת דוגמה אישית, להעניק מבלי לדרוש תמורה. 

המשפיע התנכ"י "יעקב" 

מספר 11 על פי המשפיע התנכ"י מתאר אדם בעל יכולות נעלות המסוגל להתחבר לעולמות עליונים ולבורא עולם כפי שמתואר בחלום יעקב. ה"יעקב" שבך הצליח לבטא את יכולת הראיה המיוחדת שבו כפי שמתואר בברכת יעקב לבניו. בברכה זו חשף יעקב את התכונות הנסתרות של כל ילד וילד. הברכה הובילה לעידן חדש של 12 השבטים. בתנ"ך כתוב:וַיֹּאמֶר, לֹא יַעֲקֹב יֵאָמֵר עוֹד שִׁמְךָ--כִּי, אִם-יִשְׂרָאֵל:  כִּי-שָׂרִיתָ עִם-אֱלֹהִים וְעִם-אֲנָשִׁים, וַתּוּכָל.  [בראשית ל"ב כ"ט] ישר-אל. כלומר, ישירות, פנים אל פנים, ביושרה, בהגינות ובאמת כנאמר תָּמִים תִּהְיֶה, עִם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ [דברים י"ח י"ג, י"ח] יעקב כמשפיע התנכ"י מתואר באמצעות הענק התנ"כי החבוי בך. היכולות והכישורים החבויים באישיותו מזוהים עם תכונות בן מזל דלי ומתאר אדם אהוב, מנהיג טבעי, אדם עוצמתי שהולכים אחריו באש ובמים.

ספירת כתר מאפיינת את יכולת חשיבתך ושאיפותיך ועונה על השאלה: כיצד משפיע סגנון החשיבה שלך על חייך?

לנתינה ללא גבולות, רוחב לב, עזרה לזולת, ראיה בגדול. בוגר, אמיץ, אתגרי, הרפתקן, לוקח סיכונים, חוזק נפשי ופיזי, הישרדותי, מתנסה בריגושים, בטחון עצמי, מתחיל ומסיים דברים. ממציא, אינטליגנטי, שכלתני, יצירתי, הישגי, חברתי, מכיל את כולם, חושב כיצד יכול לתרום ולחלק לנזקקים. 

ספירת הדעת הנסתרת:

המזל האסטרולוגי: מאופיין ע"י מזל טלה (9) ובעל איכויות ותכונות אדם בעל נתינה ללא גבולות, רוחב לב, לומד ומרחיב אופקים, מתנדב, חברותי, רחמן, הישרדותי. הישגי, שקט כלפי חוץ, בנשמתך כאש היצירה, מסוגל להכיל את כולם.

ספירת 
בינה:

שמך הפרטי:  מאופיין ע"י מזל מאזניים (6) מתאר אותך כאדם משפחתי, אוהב ילדים, ביתי, מעניק, "רודף צדק", שואף לאיזון, מוסרי, הרמוני, פשרן, מחפש את דרך השלום, רגיש, ומעורב חברתית. אחראי, נאמן, אמין.


 

 להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

חוות דעתו של האבא של מתן על חוויתו בתוכנית

 השירים שהושמעו בתוכנית:

אסתר עופרים – הרעות

מילים: חיים גורי, לחן: סשה ארגוב

שלומי שבת – גולני שלי

מילים: עמוס אטינגר, לחן: אפי נצר

שושנה דמארי – כתה אלמונית

מילים: יחיאל מוהר, לחן: משה וילנסקי

חוה אלברשטיין - שיר ארץ

מילים: נתן יונתן, לחן: סשה ארגוב

 יפה ירקוני ומקהלה - רבותי ההיסטוריה חוזרת

מילים: חיים חפר, לחן: שמואל פרשקו

יהורם גאון - גשר אלנבי

מילים: ירון לונדון, לחן: נורית הירש

שמעון ישראלי – שועלי שמשון

מילים: אורי אבנרי; לחן: מרדכי זעירא

יהורם גאון - שלום לך ארץ נהדרת

מילים: סטיב גודמן, לחן: סטיב גודמן

שושנה דמארי - מול הר סיני

מילים: יחיאל מוהר, לחן: משה וילנסקי

להקת פיקוד צפון עם הסולן מוצי אביב - מלכות החרמון

מילים: יובב כץ, לחן: אפי נצר

עפרה חזה - תפילה

מילים: בצלאל אלוני, לחן: הנרי ברטר

אהבה - יהורם גאון

מילים ולחן :עובדיה חממה

                      

                              יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית

                                                              קטלוג העשייה שלי


 

תגובה 1:

  1. התוכנית היתה מקסימה נפלאה ומלאת עוצמה רוחנית. התוכנית בהנחייתו ועריכתו של שרון היקר שופכת אור ענק על הסיפור העצוב והתקווה שהיא תהדהד באוזניהם של מנהיגי ישראל.

    השבמחק