יום שני, 27 בדצמבר 2021

חיים וטובל ליפא – מחשבים מסלול מחדש, לוקחים אתכם לעתיד בטוח. 27.12.2021

 בס"ד

חיים וטובל ליפא – מחשבים מסלול מחדש, לוקחים אתכם לעתיד בטוח


במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו ביום שני,
כ"ג  בטבת ה'תשפ"ב 27 בדצמבר 2021 את חיים וטובל ליפא  המחשבים מסלול מחדש, לוקחים אתכם לעתיד בטוח.

חיים ליפא, מומחה בינלאומי לעולם התעסוקה החדש, למקצועות המחר ולשדרוג החשיבה המערכתית יצירתית, מרצה, מלמד, מאמן, סופר, חוזר בתשובה, בעל, אבא וסבא.

טובל ליפא איש עסקים ויזם בתחומי האימון ההכשרה והעצמה, מעניק לאנשים שמחה ואושר בשעות הפנאי בן להורים מדהימים אח לאחים ואחות שחזרו בתשובה, נשוי לאהבת חיי ואב לאיתן נוגה ואלמוג המיוחדים.

"המין האנושי לא ישרוד אם לא נחשב מסלול חיים מחדש", כך פותח חיים ליפא את ספרו "דו־שיח ושיתוף - אדם מכונה חכמה", שיצא לאחרונה. את הספר הזה, יחד עם ספר נוסף, "למידה כמשחק רציני", כתב חיים ליפא, מומחה לאימון ניהול תהליכי קבלת החלטות בתנאי אי־ודאות, מייסד ומפתח מודל GPS האנושי להשבחה ושדרוג היכולת האינסופית של המוח, בשנתיים האחרונות, בעקבות פרוץ מגיפת הקורונה, על מנת להעניק לאנשים כלים להתמודדות עם העולם החדש.

הרובוטים, המכונות החכמות והבינה המלאכותית מתפתחים כל העת, ומנגד אף אחד לא מכין את ילדינו ואותנו לעולם תעסוקה משתנה תדיר. השאלה המתבקשת מעובדה זו היא: איך נכין עצמינו וילדינו לעידן התעסוקה החדש?

שני הספרים של חיים מעודדים התבוננות מפוכחת על פנימיותנו, ובחינה כנה של שאיפותינו בחיים ושל מניעינו העמוקים. באמצעות התובנות שהם מספקים והכלים שבהם הם מציידים את הקוראים, מאתגרים אותנו הספרים להיות הלומדים החדשים, בעלי אומץ ויכולת לשאול את השאלות הקשות והמהותיות. שאלות שיסייעו לנו לחבר את הלמידה למה שקרוב לליבנו וליעדים שאותם אנו מבקשים לכבוש.

טובל ליפא בנו של חיים אשר משתף פעולה עם אביו בעשייה המבורכת הזו הינו בעל תואר בתקשורת ובשיווק, מאמן אישי וקבוצתי מזה שנים רבות, מוביל ומנהיג אוכלוסיות רבות לפיתוח אישי ומקצועי, מתמחה בפיתוח והפעלת סימולטורים חדשניים וייחודיים להכשרה לימוד ואימון באופן חווייתי מהנה ומעצים.

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לחיים וטובל?*

אומר טובל: "אני רואה בעבודתי שליחות ובמיוחד בפעילויות בהן אני פועל עם אוכלוסיות מיוחדות, נערים ונערות בסיכון, חרדים, בעלי מוגבלויות ובמגזר הערבי. רואה בעיסוקי המיוחד שליחות וייעוד לצמצום פערים ושוויון הזדמנויות.

המסר העיקרי שלי למאזינים הוא: אתם חייבים ללמוד כיצד ללמוד באופן עצמאי ולכל אורך החיים. הידע נמצא בענן, הוא אינסופי ומכפיל את עצמו כל כמה שבועות באופן שגדל מהר מאוד, בלי שליטה. תלמדו להגיע לידע הזה ולעשות בו שימוש מושכל בלמידה עצמית וממוקדת מטרה."

מוסיף חיים ואומר: "אין לנו ברירה בעולם העבודה החדש, אלא לפתח את היכולות הנדרשות ולהמציא את עצמנו מחדש. לדעת לשחרר את מי שאנחנו ולבנות את עצמנו בהתאם למקצועות החדשים. המציאות מלמדת שככל שיותר ויותר פעולות משלבות אוטומציה, דיגיטציה ובינה מלאכותית, המשרות והתפקידים מוגדרים ונערכים מחדש. הידע והתכנים החדשנים, שבני האדם בכלל וילדים ונוער בפרטי, לא נחשפו להם בעבר יסייעו להם להתמודד עם עולם של אי ודאות, כיצד ניתן להתמודד עם מגיפת הקורונה, כיצד להשתלב בעולם  התעסוקה החדש וכיצד להכין את עצמנו ולכוון מאת ילדינו לעתיד בטוח.

*מה מספרת מפת עץ החיים הקבלית של חיים?*

מפת עץ החיים מתארת אדם שייעודו להיות מלך בתקשורת. לעמוד על במה ולהעביר ידע. להיות וורבלי, יצירתי, חופשי, אנרגטי, אנליטי, זריז ויוזמתי. לבצע שינויים, לקפוץ מדבר לדבר ולפרוץ מסגרות. לצבור ידע, להיות חריף, פיקח, שנון, בעל כושר הבחנה וקליטה מהירה, שכלתני ומבצע מספר פעולות בו זמנית. כריזמטי, שובב, הרפתקן, מעניין ובדרן. לעבוד ולחיות תוך כדי תנועה, להסתדר בכל מקום. להיות מרצה וסופר. לעסוק ביחסי ציבור, שיווק ומכירות. להתבטא מילולית היטב. להיות בתנועה, להיות חופשי, לעצב דעת קהל. לייצר רעיונות. יוצר, שואף לאיזון, מתמיד, חברותי, שואף לצדק ולאיזון.

 

*מה מספרת מפת עץ החיים הקבלית של טובל?*

מפת עץ החיים מתארת אדם שייעודו להיות מלך בשיתופי פעולה ולממש עבודת צוות. לאבחן חוסר איזון אצל אחרים ולפתח יכולות ריפוי. לפתח כוחות על חושיים ודמיון. עליך להיות חברותי, לפעול למען החברה ולתת שירות. הנך בעל יכולת חשיבה מדהימה ובעל יכולת ניתוח ויצירת תהליכים מהגבוהים ביותר. אדם הישגי, תכליתי, מעשי, ענייני ומצליחן. שאפתן, ביצועי, עוצמתי ודינמי. בעל יכולת עסקית טובה מאוד ויכולת ניהול טבעית. יצירתי, קובע מטרות משיגן, ממוקד מטרה, יוזמתי, נחוש, מתחיל דברים חדשים, פועל כאש היצירה, מנטאלי, אמיץ, מעשי, וורבאלי וכריזמטי.

 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

אריק איינשטיין – אני ואתה

מילים: אריק איינשטיין לחן: מיקי גבריאלוב

בצהרי היום - מאיר אריאל

מילים: מאיר אריאל, לחן: דיויד ברוזה

אריק איינשטיין , שם טוב לוי -שלוש ארבע לעבודה

מילים: אריק איינשטיין לחן: שם טוב לוי

ים השיבולים - הגבעטרון

מילים: יצחק קינן לחן: חיים אגמון

אמיר דדון - הרוח הטובה

מילים ולחן: אמיר דדון

ישי ריבו - סיבת הסיבות

מילים: ישי ריבו לחן: ישי ריבו ומאור שושן

אביבה אבידן - איש יקר שלי

מילים: חמוטל בן זאב, לחן: יוני רועה

שלומי שבת - בגלל הרוח

מילים: מיכה שטרית לחן: לאה שבת

שירת העשבים - שולי נתן

מילים ולחן: נעמי שמר

אמיר דדון ושולי רנד - בין קודש לחול

מילים - שחר הדר, לחן - אמיר דדון

יהורם גאון - יש לי חלום

מילים: יחיאל מוהר לחן: משה וילנסקי

שולי נתן ונחמה הנדל - מי האיש

מילים : תהילים ל"ד לחן : חיים-ברוך חייט



 יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה