יום שני, 15 באוגוסט 2022

אמנון שרון (אל"מ מיל) השפוי בדמשק 15.08.2022

 בס"ד

אמנון שרון (אל"מ מיל) השפוי בדמשק


במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו ביום שני,
י"ח באב ה'תשפ"ב 15 באוגוסט 2022, את אמנון שרון (אל"מ מיל) השפוי בדמשק. סיפורו המרתק של קצין צה"ל שנשבה במלחמת יום הכיפורים ונכלא בכלא הסורי בדמשק, המאמין כי בעזרת נחישות ואמונה ניתן ואפשר להתמודד עם מצבים קשים ולשרוד.

 

בספרו "שפוי בדמשק" מגולל אמנון שרון, קצין צה"ל שנשבה במלחמת יום הכיפורים ונכלא בכלא הסורי בדמשק במשך כ-8 חודשים,  את סיפורו המרתק והמצמרר על הסבל והעינויים שעבר בחקירות הקשות והאכזריות בכלא הסורי. כמו כן מתאר הכותב את התנהלות המלחמה כפי שחווה, מתוך שדה הקרב ואת התנהגותם החפוזה של המפקדים שניהלו אותה, תוך שהוא מנתץ מיתוסים שרווחו בה. בד בבד נחשף גם סיפורה המופלא והבלתי ידוע של "חטיבת מילואים 179" ופלוגת הטנקים עליה פיקד שהייתה הראשונה לעלות ולבלום את הכוחות הסוריים ברמת הגולן ושרבים מהם שילמו בחייהם, וכעת הוא משמש כפה להם ולמשפחותיהם. הספר "שפוי בדמשק" הוא מסמך ייחודי ובלתי נשכח על נחישות וכוח רצון לעמוד מול אויב ולהצליח להודפו, גם אם מדובר במחיר היקר מכל – החיים.

 

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לאמנון?*

אמנון שרון מאמין כי החשיפה של חוויותיו האישיות וסיפור עמידתו  הנחושה בתלאות השבי מהווה שיעור מאלף לאחרים ודרך לשאוב ממנה כוח ואמונה כי ניתן ואפשר להתמודד עם מצבים קשים ולשרוד, גם אם יש קשיים, גם אם המצב נראה ללא מוצא, משהו בוודאי יקרה והפתרון יימצאחמישה חודשים הוחזק אמנון בצינוק כשהוא עובר יום יום ובלילות עינויים קשים מנשוא. הוא נלקח לחקירות ומוחזר מרוסק ומעולף לצינוק, אך רוחו לא נשברה. 

 

מספר אמנון: "באחת החקירות שאלו אותי מה זה "מרכבה" ולא ידעתי. הפעילו עלי לחץ פיסי כבד וכשהעירו אותי מהעילפון שאל אותי החוקר: אתה לא יודע שיש טנק ישראלי חדש שנקרא "מרכבה"?

 

אמרתי לו שאין כזה דבר. כעבור חמישה חודשים קשים בתא הצינוק, מבודד, חבול ומוכה הוציאו אותי מהצינוק והעבירו אותי לתא גדול שמצאתי בו חברים חדשים - עשרים ואחד אנשי צוות אוויר - טייסים ונווטים - עוד קצין שריון, רופא וקצין מודיעין מהחרמון. באחד במאי ביקר איש הצלב האדום וקרא לי מברק: "אמנון שרון, מזל טוב, נולד לך בן!" בסיום הביקור אספתי את כל חברי לתא הרמנו כוסות של מים ואמרתי: "אני מאוד מאושר ואני קורא לתינוק בשם דרור".

 

ב 6- ביוני 1974 התבצעה החלפת שבויים בין סוריה וישראל וחזרנו ארצה. מפקד גייסות השריון מוסה פלד ז"ל, קרא לי אליו לראיון והציע לי תפקיד סודי ביותר שאין לספר עליו. "אתה הולך לבצע ניסוי שדה לטנק ישראלי חדש שנקרא "מרכבה"... נסגר המעגל".

 

מוסיף אמנון ומספר: "נולדתי בבית החולים הצבאי הבריטי בניקוסיה בקפריסין ובכ"ט בנובמבר 1947 עלינו לארץ ישראל. בתום הטיפול הרפואי לאחר חזרתי מהשבי, חזרתי לשרות קבע בצה"ל. הכנסתי את טנקי המרכבה לצה"ל. הייתי בתפקידי פיקוד קרביים בסיני ובבקעת הירדן. בתפקיד האחרון בקבע הייתי מפקד פו"מ קצר והשתחררתי מצה"ל בדרגת אל"מ.

 

*מה מספרת מפת עץ החיים הקבלית של אמנון שרון?*


מפתו מספרת על אדם מפתך מספרת על אדם שבאפשרותו להיות מלך הידע, בעל יכולת להעמיק. אדם בעל צורך בלמידה וצבירת ידע ללא הפסקה. אוהב להתבונן ולחקור לעומק. אדם בעל חשיבה אנליטית, אדם האוהב לחקור את עצמו והסביבה, מתחבר לפיסיקה ומדעים. בעל אינטואיציה ודמיון. אדם המתחבר לרוחניות. אדם הנמשך לנסתר, בעל יכולת אינטואיטיבית ומיסטית ברמה גבוהה. אדם בעל יושרה. דורש קודם מעצמו ואחר כך מהסביבה. אדם האוהב להביע את מחשבותיו. אדם המתנדב למען החברה. לוקח אחריות וסומך רק על עצמו.

 

מפתך מספרת על אדם שמעריך אנשים ישרים, הוגנים, שמקיימים את הבטחותיהם, שאפשר לסמוך עליהם. הערכה לאנשים צנועים המסתפקים במועט שאין להם "עיניים גדולות".

 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

ומה כותב לי אמנון אחרי התוכנית? מוזמנים לקרוא


השירים שהושמעו בתוכנית:

דוד ד׳אור - שמע ישראל

מילים: יוסי גיספן, לחן: שמואל אלבז

להקת פיקוד הצפון - השריונים יצאו

מילים: חיים חפר, לחן: יוחנן זראי

לו יהי - שולי נתן

מילים ולחן: נעמי שמר

רכב אש - שושנה דמארי

מילים ולחן: נעמי שמר

Nana Mouskouri :Song for Liberty

שיר החופש - שיר העבדים העבריים

מלים ולחן: ג'וזפה ורדי, מתוך האופרה נבוכו – נבוכדנצר

הארץ הזאת- שמעון ישראלי

מילים: דן אלמגור, לחן: שמעון ישראלי

רבקה רז - כנרת (שם הרי גולן)

מילים: רחל, לחן: נעמי שמר

שולמית לבנת - בתי את בוכה או צוחקת

מילים: יובב כץ, לחן: דוד קריבושי

צביקה פיק - נאסף תשרי (מת אב ומת אלול)

מילים: נתן יונתן, לחן: צביקה פיק

אריק לביא - מי שחלם

מילים: דידי מנוסי, לחן: יוחנן זראי

הפרברים - ביתי אל מול גולן

יוסף נצר (מילים) וחיים ברקני (לחן).

שושנה דמארי – האמיני יום יבוא

מילים: רפאל קלצ'קין, לחן: מנשה בהרב


           יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי

                             כתבה שהתפרסמה עלי בעיתון השקמה חולון




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה