יום שני, 1 באוגוסט 2022

צביקה קרוכמל (סא"ל מיל.) בזווית אישית על עולם החקירות. 01/08/2022

 בס"ד

צביקה קרוכמל  (סא"ל מיל.) בזווית אישית על עולם החקירות.



במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו ביום שני, ד' באב ה'תשפ"ב 01 באוגוסט 2022, את צביקה קרוכמל  (סא"ל מיל.) זווית אישית על עולם החקירות, עם סיפורים מרתקים על מאחורי הקלעים של עולם החקירות והבילוש, מחבר רבי המכר "כתם" ו-"במצח נחושה".


צביקה הוא מרצה ומספר סיפורים, מדריך ומאמן מרצים. בעל ניסיון של למעלה מ-5000 הרצאות באירועים חברתיים, חוגי בית, חברות וארגונים, קיבוצים, מכללות ועוד.


מספר צביקה: " החיים המתגלגלים ומזמנים לנו דברים לא צפויים. נפצעתי בגיל 16 וחצי, בעקבות הפציעה כמעט לא התגייסתי ובסוף של דבר כן עליתי על מדים והתגייסתי לצה"ל ב- 2 באוקטובר 1973. אחרי כמה ימים פורצת מלחמה ולכן עליתי לאוטובוס, שהוביל אותי למשטרה הצבאית, לקורס מצ"ח ובעצם למסע חיי שנמשך עד היום. מילאתי שורת תפקידים במצ"ח, מחוקר וקצין חקירות ועד מפקד היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות (הימל"מ) בדרגת סא"ל".


צביקה עסק בחקירות ובילוש 32 שנה, מחוקר ומפקד בסיס מצ"ח, ראש מדור בילוש ועיקוב, מפקד מצ"ח פיקוד דרום, מצ"ח מרכז ועד מפקד היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות. לאחר שחרורו ניהל משרד חקירות פרטיות.

 

צביקה עמד בראש הצוות שחקר את תא"ל רמי דותן שהיה ראש להק ציוד בחיל האוויר. על הפרשה כתב את ספרו "כתם – פרשת רמי דותן". ספרו השני "במצ"ח נחושה – סיפורים אישיים של חוקר מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת)" .

 

בסדרת הרצאותיו "סודות וסיפורים מחדר החקירות", מוביל צביקה את המאזינים למסע מרתק אל מאחורי הקלעים של עולם החקירות ולהצצה למוחו של חוקר.

 

צביקה, ששימש כראש צוות החקירה בפרשת מעילת המיליונים של תא"ל רמי דותן מחיל האוויר, מתאר מזווית החוקר בהרצאה עוצרת נשימה, את המעקבים וההאזנות בחקירה הסמויה, את המעבר לחקירה הגלויה והמעצר המתוקשר, "כתב החידה" שהוביל למטמון, עד המדינה, מציאת חשבונות הבנק באירופה והצוואה שהביאו לפיצוח הפרשה, המשפט וההרשעה.

במהלך ההרצאה נערכת השוואה בין חקירתו של רמי דותן אז, לחקירות של בכירים בימינו וכן מושם דגש על קצינים ואנשי סוד רבים שידעו על מעשיו של דותן, לא דיווחו, עזרו לו לטשטש אותם ואף שיקרו למענו בחקירות, בהנחה שבכך הם מסייעים לארגון שלהם – חיל האוויר.

האם זה יכול לקרות בחברות ובארגונים אחרים בימינו? צביקה יענה על כך.

 

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לצביקה?*

מזה כ-20 שנה צביקה מרצה ומספר סיפורים בלשיים מרתקים, מותחים ומתובלים בהומור, באירועים חברתיים, בחברות וארגונים, חוגי בית וימי הולדת למבוגרים, מכללות, מתנ"סים, קיבוצים, פסטיבלי מספרי סיפורים ועוד.

צביקה הוא מספר סיפורים טבעי, שניחן ביכולת לספר סיפור ולרתק כל קהל, ללא כל מצגת או עזרים אחרים, אלא כשחקן בהצגת יחיד. הקהל חש כצופה בסרט מתח משובח וכמשתתף פעיל בפענוח הפרשיות עליהן הוא מספר.

כיום צביקה מרצה בכל רחבי הארץ, בעל ניסיון של למעלה מ-6500 הרצאות. היות וצביקה הוא אדם בעל נתינה לזולת, הוא מדריך ומאמן מרצים והדריך קרוב ל- 1,000 מרצים.

*מה מספרת מפת עץ החיים הקבלית של צבי קרוכמל?*



מפתו מספרת על אדם שייעודו להיות אדם בעל יכולת טבעית לנהל, לתכנן מראש את צעדיו ולהגיע לפסגה. אדם יסודי בעל יכולת לרדת לפרטים הקטנים ובו זמנית לראות את המכלול כולו. אדם הישגי, תכליתי, מעשי, אחראי, ענייני, שאפתן, בעל כח רצון. אדם עוצמתי, פיזי, אנרגטי ודינמי. אדם כשרוני ובעל משמעת עצמית. אדם תחרותי בכל רמ"ח עבריו ושס"ה גידיו. אדם מציאותי ויציב.  אדם בעל יכולת הישרדות. אדם יצירתי מעניין, בעל יכולת ביטוי טובה מאוד ובעל יכולת מכירה. אדם שמח, חביב, נחמד, מקסים, חברותי ואופטימי הזקוק לחופש ותנועה מתמדת. אדם האוהב לשמח את האחר.

 

מפתו מספרת על אדם בעל צורת מחשבה חדה, מעמיקה, חוקרת, מחשבה אינדיבידואליסטית מאד. בעלת דעות ותפישה השונות מהזרם המקובל. חשיבה מקורית, חשיבה אינטואיטיבית, חשיבה היודעת לעשות אבחנה בין אירועים ומצבים, מעמיקה. מחשבה היודעת לבדל נושאים בכל תחום. יכולת זיהוי ייחודיות. חשיבה שקולה ובוגרת.

 

היה מעניין... מוזמנים להאזין.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

 חוות דעתו של צביקה על חווייתו בתוכנית:

השירים שהושמעו בתוכנית:

המנון המשטרה הצבאית

בצל ירוק - אדוני השופט

מילים: חיים חפר, לחן: סשה ארגוב

נעימת הפתיחה – ג'יימס בונד

הלחן: דיוויד ארנולד

נעמי שמר - על כנפי הכסף

מילים ולחן: נעמי שמר

חוה אלברשטיין - בלדה על סוס עם כתם על המצח

מילים: יורם טהרלב, לחן: מתי כספי

החגיגה נגמרת - הכל עובר חביבי

מילים ולחן: נעמי שמר

ירדנה ארזי  - מקהלה עליזה

מילים: לאה נאור, לחן: נורית הירש

מתי כספי - אליעזר בן יהודה

מילים: ירון לונדון לחן: מתי כספי

שלמה ארצי - תתארו לכם

מילים ולחן: שלמה ארצי

דוד ד'אור - שמור על העולם

מילים ולחן: דוד ד'אור

אילנית - לאור הזיכרונות

מילים: יחיאל מוהר, לחן: משה וילנסקי


           יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי

                             כתבה שהתפרסמה עלי בעיתון השקמה חולון


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה