יום שני, 6 בפברואר 2023

לירן ברוך - פעיל ציוני בהסברה למען חוסן ובטחון לישראל 06.02.2023

 בס"ד

לירן ברוך - פעיל ציוני בהסברה למען חוסן ובטחון לישראל

 
במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו ביום שני, ביום שני, ט"ו בשבט ה'תשפ"ג 06 בפברואר 2023, כבכל יום שני, ברדיו קסם, 106 FM בין השעות 11:00 ל 14:00 את דוד כהן  המגשים ציונות מינקות ועד גבורות. הצטרף לשידור חברו ניב קשת, הפעיל יחד עימו בפורום נכי צה"ל למען בטחון ישראל.

בואו להאזין לסיפורו של לירן ברוך, יו"ר פורום נכי צה"ל למען בטחון ישראל הפעילים בשיתוף עם: אם תרצו, עד כאן, הביטחוניסטים ועוד.

פורום נכי צה״ל למען בטחון ישראל הוא התאגדות בלתי פורמלית של מאות לוחמים שנפצעו בפעילות מבצעית וחרטו על דגלם להילחם נגד תופעות הדה-לגיטימציה ולסייע בהסברה הישראלית.

סיפורו של לירן ברוך מתחיל בתקופת אינתיפאדת "אל אקצה" בשנת 2001. באחד מאירועי הפרת סדר אליהם נקרא יחד עם חבריו לחטיבת הצנחנים, הוא נקלע להתקהלות אלימה במחנה הפליטים קלנדיה בה נפצע קשה בעין.

השיקום הפיזי התברר כתחילתו של מסע מורכב הרבה יותר שבמרכזו עומדת פוסט טראומה שעמה לירן מתמודד עד היום. במסגרת השיקום הקים לירן, יחד עם פצועים נוספים, את 'פורום נכי צה"ל למען בטחון ישראל', שהוא משמש היו"ר שלה.

הפורום מתרכז במערכה נגד ארגוני דה-לגיטימציה המשמיצים את צה"ל. פעילותו בפורום מסייעת לו לנתב את הנטייה לשקוע בעשייה חיובית.

כיום לירן פעיל מאוד במאבק כנגד ארגונים השוללים את קיומה של המדינה ואף עומד בראש פורום נכי צה"ל למען בטחון ישראל. כמו כן לירן היה שותף במשלחת "איתם ולמענם" בניו יורק בשנת 2019 ובהרצאות נוספות בפני תלמידים בארץ.

 

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב ללירן?*

המוטו של לירן: "לעשות מהלימון וממה שנגזר לימונדה כי בכל זאת הקרבת משהו בשביל המדינה שלך". מוסיף לירון ואומר: "כל מי שישמע את הסיפור שלי יבין שגם כשהכל אבוד והפציעה בעצם מחזירה אותנו לנקודת ההתחלה אפשר תמיד לראות את חצי הכוס המלאה ולעשות מהלימון: הפציעה הפיזית והנפשית, לימונדה. הפעילות ושאני עושה למען חיילי צה"ל וההסברה למען צדקת הדרך של עם ישראל בארצו  מסבה לי הרבה נחת.

 

המעגל התומך השני בחייו היא המשפחה שתומכת, מעצימה ומאפשרת לשיקום המתמשך לא לדעוך. "ככל שהזמן חולף ואתה נותר במצב החדש שלך, אתה מתחיל להבין שמה שהיה כבר לא יהיה," מספר לירן, "ההכרה בכך היא מאוד מטלטלת. מי שנמצא שם כל הזמן כדי לגאול אותי מהמחשבות האלה זאת המשפחה שלי. אשתי והילדים מסבים לי המון אושר בחיים. כשהילד אומר לך 'אבא אני אוהב אותך' אתה מוצף ברמות שאי אפשר לתאר. הם הגב שלי. הם המשענת שלי. הם אלו שבשמם ובכוחם אני יכול לעסוק בפעילות למען הגנת החיילים שלנו במישור הפרלמנטרי. הקשר הזה מעצים את הידיעה שאני עדיין שליח של העם והמולדת. פעם זה היה בשדה הקרב והיום זה במישור התקשורתי תודעתי. אני מגן על המשפחה שלי, על המשפחה שלך, על המשפחות של כולנו מפני אלה שמנסים לפגוע בו.

 

"הגיבורה האמיתית בסיפור זו אשתי שמאפשרת לי את כל זה" מסכם לירן. "אני נוסע ומתראיין הרבה. לפני כמה חודשים נסעתי לארה"ב בכדי להרצות בפני קהילות במסגרת פרויקט Together with them של עמותת 'אל עמי-אל עצמי'. כמה חודשים לפני כן יצאתי עם משלחת לפולין. בסוף אשתי היא זו שמבטיחה שהמשפחה הזאת תמשיך לתפקד. שאני אמשיך לפעול ולמצוא משמעות".

*מה מספרת מפת עץ החיים הקבלית של לירן ברוך?*



מפתך מספרת על אדם שייעודו להיות יצירתי, לעמוד על במה, להעביר ידע ולשמח את הזולת. להיות משכיל, וורבלי, מעניין, בעל יכולת ביטוי טובה מאד. להיות שמח, חביב, מקסים, חברותי, לפעול למען החברה ולתת שירות. מפתך מספרת על אדם בעל צורת מחשבה חדה, מעמיקה, חוקרת, מחשבה אינדיבידואליסטית מאד. חשיבה מקורית, חשיבה אינטואיטיבית, חשיבה היודעת לעשות אבחנה בין אירועים ומצבים. אדם ישר, ביקורתי, דורש קודם מעצמו ואחר כך מהסביבה.

 

הציפיות והדרישות שיש לך מעצמך: לגלות יושרה ויושר פנימי. לא להיות מונע על ידי פחדים, מצפה מעצמו לאומץ ומוכן להילחם על דעותיו ועבור מטרות מאמיניו עד כדי "לשחוט פרות קדושות". מצפה מעצמו להוביל ולעורר דעת קהל ומודעות חברתית. מצפה מעצמו לסטנדרטים גבוהים, לערכים, למוסריות ולצדק עבור הזולת. מצפה מעצמו להיות אלטרואיסט, לדאוג לרווחת הכלל ולא רק לרווחה האישית שלו.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

שלישיית המעפיל – ניגונים

מילים: פניה ברגשטיין, לחן: דוד זהבי

הרצל-להקת גייסות השריון

מילים: יורם טהרלב, לחן: יאיר רוזנבלום

להקת פיקוד מרכז - שירו של צנחן

מילים: יורם טהרלב, לחן: יאיר רוזנבלום

הוי ארצי מולדתי – הגבעטרון

מילים: שאול טשרניחובסקי, לחן: נעמי שמר

להקת פיקוד מרכז - שומר על החומות

מילים: דן אלמגור, לחן: בני נגרי

נחמה הנדל - אל ארצי (לא שרתי לך ארצי)

מילים: רחל, לחן: יהודה שרת

שלישיית פיקוד מרכז  - סוף הנפילה

מילים :דליה רביקוביץ, לחן ועיבוד יאיר רוזנבלום

יהורם גאון - ציון תמתי

מילים: מנחם מנדל דוליצקי, לחן: עממי

להקת פיקוד צפון - עמק דותן

מילים: דליה רביקוביץ', לחן: שמעון ישראלי

עופרה חזה – תפילה

מילים: בצלאל אלוני, לחן: הנרי בראטר

עידן עמדי - שיר השיירה

מילים: עלי מוהר, לחן: עממי

אמני ישראל - אין לי ארץ אחרת

מילים: אהוד מנור, לחן: קורין אלאל

           יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה