יום שני, 6 במרץ 2023

ציפורנית פז – אישה של חיבורים 06.03.2027

 בס"ד

ציפורנית פז – אישה של חיבורים

 


במסגרת תוכניתנו "עניין גורלי" אנו אירחנו ביום שני, ביום שני, י"ג באדר ה'תשפ"ג 06 במרץ 2023, כבכל יום שני, ברדיו קסם, 106 FM בין השעות 11:00 ל 14:00 את ציפורנית פז – אישה של חיבורים.

 

בואו להאזין לסיפורה של ציפורנית פז, אשר ב- 16 השנים האחרונות בונה ציפורנית ומקדמת תוכניות בחולון המחברות בין תושבים דרך המכנה המשותף – זהות חולונית -יהודית - ישראלית במסגרת תוכנית "חיבורים חולון" הפועלת ברשת קהילה ופנאי: מפגשי שכנים בחגים, פסטיבל "ימים לבנים בחולון", קבוצות אמהות ובנות מצווה, בית מדרש חברתי לנשים, ביכורי תינוקות במרכזים הקהילתיים בשבועות ועוד.

 

יש החושבים שלחולון אין סיפור. שהיא רק עיר שינה בפרובינציה של תל אביב. אבל חולון היא פלא! יישוב שצמח על חולות נודדים, בשטח מבודד שבין תל אביב לראשל"צ, כמעט מקום שכוח אל... חולון צמחה מעיר של מהגרים לעיר הילדים וכל מה שקרה בדרך, ראוי להישמע.

ציפורנית פז נולדה בחולון בספטמבר 1973 לאם ילידת הארץ (יקירת חולון לשנת 2023...) ואב יליד רומניה. היא גדלה בשיכון עממי, בשכנות לקולנוע רינה. למדה בבי"ס כצנלסון ובתיכון מקיף תל גיבורים.

התגייסה לצה"ל בשנת 1991, כשגל העלייה מבריה"מ שטף את ישראל. היא שירתה בתחילה כמורה-חיילת לקליטת עליה במגדל העמק אך את רוב השירות עשתה כמדריכה במוזיאון צה"ל ביפו.


המוזיאון השתרע על השטח שגבל בתחנת הרכבת הישנה של יפו - 20 דונם של תצוגת ההיסטוריה הצבאית של מדינת ישראל, מתקופת המחתרות והסליקים, דרך מלחמות ישראל עד מבצע שלום הגליל. עבור נערה בת 19 היה זה שלב חשוב בעיצוב הזהות.

לאחר הצבא נסעה לאילת והגשימה חלום כשהצטרפה לצוות הבידור של מלון המלך שלמה. במשך שנה רקדה והופיעה על במות אילת. בתוך כך, הכירה את מי שתתחתן איתו 4 שנים לאחר מכן...

ב- 1998 נישאה לברונו, בלגי ממוצא קתולי. במקביל, למדה באוניברסיטת בר אילן תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי ומינהל חינוכי. ציפורנית מעידה על כך שהיו אלה שתי נקודות משמעותיות בחייה. למעשה מגיל 24, החלה ציפורנית במסע אישי לבירור ועיצוב הזהות היהודית-ישראלית שלה. לאחר שנישאה בשנית ב- 2003 למולי פז (חולוני מבטן ומלידה) הצטרפה למסלול ההכשרה של המחלקה להתחדשות יהודית בחברה למתנ"סים.

ב- 2006, לאחר שהשתתפה במשלחת מטעם החברה למתנ"סים לקהילות יהודיות בצפון אמריקה, החלטה לעלות שלב בעיצוב הזהות שלה ונרשמה ללימודי רבנות חילונית במכון 'תמורה' ליהדות חילונית-הומניסטית. במקביל, ב-2007, הקימה ברשת קהילה ופנאי את תחום התוכן התחדשות יהודית שאותו היא מובילה עד היום.

מאז 2019 ציפורנית מנהלת גם את מוזיאוני המורשת של חולון: חוסמסה, המוזיאון והארכיון לתולדות חולון ומרכז מורשת קהילות ישראל. כחולונית גאה ציפורנית מובילה, ביחד עם צוות נשים מופלאות, פעילויות חינוכיות, סיורים ואירועים המספרים את סיפורה של העיר חולון.

אמה של ציפורנית, רינה בר-אור, נבחרה להיות בין הזוכים באות יקיר העיר חולון לשנת 2023. מדובר באות שמוענק בידי עיריית חולון לתושבות ולתושבי העיר שנמצאו ראויים לקבלת התואר, לאחר שבלטו לאורך שנים רבות בתחומי עשייה ופעילות מגוונים למען המדינה ולמען העיר. רינה יו"ר מועצת נשים של ארגון בני ברית ישראל. הקימה קבוצות הליכה לגִמלאים, עומדת בראש לשכת חולון של נשות בני ברית. מתנדבת בשירותי בריאות כללית, בבית החולים אברבנאל, ברשת קהילה ופנאי ובמוזיאון לתולדות חולו​ן, מסייעת לילדי החינוך המיוחד ומתנדבת ב"סיירת אור" שמסייעת לקשישים.

 

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לציפורנית?*

ציפורנית פז חדורת תחושת שליחות באופן מדבק ממש. העיסוק שלה בעיצוב זהות מעניין כשלעצמו וחשוב במיוחד בעת הזאת. ציפורנית היא יזמת חברתית שמחברת בטבעיות בין הזהות המקומית שלה (חולונית) לזהות היהודית והישראלית. אין הפרדות.

שוחחנו על פרדוקס הניתוק בין יהדות לישראליות, מה שיכול להיות אחד משורשי הקרע בין תושביה היהודים של מדינת ישראל.
בנוסף, נדבר על המגיפה הרשמית של המאה ה-21.

לא, זו לא הקורונה. הבדידות היא המגיפה של התקופה המודרנית והיא הולכת ומחריפה עם התפתחות המגדלים בערים הגדולות. העשייה של ציפורנית בחולון, יכולה להוות דוגמא והשראה ל"איך מצמצמים בדידות בעיר גדולה תוך טיפוח תחושת שייכות ומשמעות בקרב התושבים?"

 

*מה מספרת מפת עץ החיים הקבלית של ציפורנית פז?*



מפתך מספרת על אדם שייעודו ושמו הפרטי מספרים על היכולת להיות מנהיג, מוביל דרך רוחנית, להרחיב אופקים לעצמך ולזולת. לקדם את האהבה שבאה מהלב, לפתח כריזמה, לעשות פעולות נעלות למען החברה, להיות איש העולם הגדול.

להיות מנהיג ומוביל דרך רוחנית. נועדת לגדולות. לרפא את העולם בעיקר מהיבט הנפשי והרוחני. להנחות ולרפא אחרים ע"י הכוונה רוחנית, בתיקונם האישי, לקראת מימוש ייעודם. לעמוד על במה ולהעביר ידע ובעיקר ידע רוחני. להרחיב אופקים, לפעול בנדיבות ורוחב לב. לעזור לאחרים להתגבר על בעיותיהם ומכשלותיהם בפן הרוחני, הרגשי, המנטאלי והפיזי. לפעול בחכמה למען האנושות.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

להאזנה לשעה השלישית לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

יהודית רביץ - משנה לשנה

מילים: שמרית אור, לחן: יהודית רביץ

שלמה ארצי- תרקוד

מילים ולחן: שלמה ארצי

ימי התום – ריטה

מילים: צרויה להב, לחן: רמי קלינשטיין

נחמה הנדל - בין נהר הפרת ונהר חידקל

מילים: חיים נחמן ביאליק, לחן: עת'מאן אל-מוסלי , עיבוד: נחום נרדי

ריקה זראי - גן השקמים

מילים: יצחק יצחקי, לחן: יוחנן זראי

ויקיפדיה -  חנן בן ארי

מילים: חנן בן ארי וקרן פלס, לחן: חנן בן ארי

תל אביב הקטנה – בחולות

מילים: חיים חפר, לחן: עממי צרפתי

David D'Or  - להאמין

מילים: דוד ד'אור, לחן: דוד ד'אור ועופר מאירי

שיר של יום חולין – אילנית

מילים: רחל שפירא, לחן: יאיר רוזנבלום

עידן רייכל - מעגלים

מילים ולחן: עידן רייכל

בין קודש לחול - אמיר דדון ושולי רנד

מילים: שחר הדר, לחן: אמיר דדון

שיר השמחה שוקי סלומון & ישי לפידות

מלים ולחן: שוקי סלומון


           יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה