יום שני, 24 ביוני 2024

יוסי זיידה עוזר ראש העיר חולון לשעבר 24/06/2024

 בס"ד

יוסי זיידה עוזר ראש העיר חולון לשעבר



במסגרת תוכניתנו "מדברים רדיו" אירחנו ביום שני, י"ח סיוון ה'תשפ"ד, 24 ביוני 2024, את יוסי זיידה, עוזר ראש עיריית חולון במשך 12 שנים, אשר פעל במסירות ובמקצועיות למען הקהילה. יוסי גישר בין הציבור ללשכת ראש העיר, פתר בעיות והקשיב לתושבים. תפקידו התאפיין בהכלה, חשיבה חיובית והיכרות עמוקה עם השטח, והותיר חותם עמוק על הקהילה.

בשיחה על: מנהיגות מהשטח והשפעה קהילתית

יוסי זיידה, דמות מופת בחינוך ובהדרכה, הוא איש ספורט בנשמתו ומחנך במהותו, שסיפור חייו משקף מסלול מיוחד ומרתק של דבקות במטרות, מסירות ותשוקה לתחום החינוך הגופני. דרכו של יוסי בעולם החינוך מתחילה כבר בילדותו בשכונת מגוריו, שם היה הנער שהוביל את משחקי הכדורגל והכדורסל המקומיים, ולימד את חבריו לבצע צעד וחצי בכדורסל וקליעת ניתור. אהבתו לספורט לא הייתה תחביב בלבד, אלא ייעוד שהוביל אותו לאורך כל חייו.

 

במהלך שירותו הצבאי נחשף יוסי לעולם ההדרכה והספורט באופן רשמי, כאשר שירת כמד"ס (מדריך ספורט) בגדוד שריון. תפקיד זה פתח בפניו את הדלתות לעולם החינוך הגופני, תחום שהפך למרכז חייו גם לאחר השחרור מהצבא. למרות שלא נמשך ללימודים אקדמיים פורמליים, נוכחותו המשמעותית בשדה החינוך הגופני נבעה מהתשוקה האמיתית והמקצועיות שפיתח בתחום.

 

לאורך שנים רבות, יוסי פעל כמורה לחינוך גופני במספר בתי ספר בחולון, בהם תיכון אילון, תיכון קוגל ובית הספר כצנלסון. תחושת השליחות והמסירות שהביא עמו לכל שיעור ופעילות, הפכו אותו לדמות אהובה ומוערכת בקרב תלמידיו ועמיתיו. מעבר לעבודתו כמורה, ניהל יוסי במשך 15 שנה את המתנ"סים בשכונות תל גיבורים וג'סי כהן, שם פעל כמנהל מרכז ספורט ומנהל מתנ"ס, והשאיר חותם משמעותי בקהילות אלו.

 

נקודת ציון חשובה בקריירה של יוסי הייתה כאשר ראש עיריית חולון, מוטי ששון, הציע לו לכהן כעוזר ראש העיר. תפקיד זה לא הגיע ממקום פוליטי, אלא נבחר על בסיס כישוריו המקצועיים והכרתו העמוקה עם השטח והקהילה. במשך 12 שנה, שימש יוסי כעוזר ראש העיר, תפקיד בו התמודד עם מגוון רחב של תחומים ואתגרים. כישוריו הבולטים, כמו הקשבה, הכלה, ויכולת פתרון בעיות, באו לידי ביטוי באופן מוחשי בתפקידו זה.

 

אחד מההישגים המרשימים של יוסי היה ניהול קייטנת אנגלית בשכונת תל גיבורים במשך שבע עשרה שנים. הקייטנה, שהביאה סטודנטים מארצות הברית ללמד אנגלית לילדי השכונה, הפכה לאחד המפעלים החינוכיים המוערכים והמשמעותיים באזור. סיפור מרגש הממחיש את השפעתו החיובית של יוסי על חיי רבים הוא הסיפור על אחד החניכים מהקייטנה שהפך לעובד בשגרירות האמריקאית, וזכר את תרומתו של יוסי לאורך השנים.

 

יוסי מספר בגאווה כי תפקידו כעוזר ראש העיר היה הזדמנות מדהימה להיות במקום משמעותי, שבו הוא יכול היה לגשר בין הציבור ללשכת ראש העיר ולסייע לתושבים בשכונות השונות. תחושת השטח, ההיכרות העמוקה עם הקהילה והיכולת להקשיב ולהכיל, ליוו אותו לאורך כל הדרך וסייעו לו בכל תפקידיו.

 

באופן שבו פעל בחייו, יוסי זיידה השאיר חותם עמוק ומרגש על הקהילה בה פעל. הסיפור שלו הוא סיפור של מחויבות, אהבה לתחום הספורט והחינוך, והיכולת לראות את האנשים מאחורי התפקידים. הוא הפך לדמות מופת בעיני רבים, ודוגמה לחינוך ולהדרכה מתוך אהבה ותשוקה אמיתית.

 

*מה חשיבותה של התוכנית היום ?*

תוכנית הרדיו עם יוסי זיידה היא יותר מאשר שיחה; היא חלון אל נשמתה של קהילה וחינוכה. באמצעות הראיונות והסיפורים האישיים של יוסי, המאזינים נחשפים למסע חיים עשיר בערכים של הקשבה, הכלה ומסירות. התוכנית מדגישה את החשיבות של מנהיגות מהשטח ואת הכוח שיש לאנשים לפעול למען קהילתם. הסיפורים של יוסי מעוררים השראה ומעודדים מעורבות חברתית וחינוכית. עבור המאזינים, זו הזדמנות נדירה לשמוע על השפעתו של איש חינוך וספורט אמיתי, שחייו מוקדשים לשיפור חייהם של אחרים. הצטרפו אלינו לתוכנית שמחברת, מעוררת ומעניקה תקווה.

 

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לזהבית?*

כדאי לעצור הכל ולהקשיב ליוסי כי סיפוריו מציעים תובנות נדירות מהשטח, חוויות מעוררות השראה ושיעורים לחיים על מנהיגות, הקשבה והכלה. יוסי מביא נקודת מבט ייחודית ומעשית, שמעשירה את החשיבה ומחזקת את הקשר בין האדם לקהילה.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

החלונות הגבוהים - אינך יכולה

מילים: יורם טהרלב, לחן: שמוליק קראוס

הדודאים והפרברים - תלבשי לבן

מילים ולחן: נעמי שמר

אריק איינשטיין - העיר הלבנה

מילים ולחן-נעמי שמר

ריקה זראי - גן השקמים

מילים: יצחק יצחקי, לחן: יוחנן זראי

אילנית ארץ ארץ

מילים, לחן ועיבוד : שייקה פייקוב

ים השיבולים – הגבעטרון

מילים: יצחק קינן, לחן: חיים אגמון

                

                        יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית

                                                  קטלוג העשייה שלי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה