יום שני, 3 ביוני 2024

זהבית עודד - מאמנת למנהיגות אוטנטית ללא פחד 03/06/2024

 בס"ד

זהבית עודד -  מאמנת למנהיגות אוטנטית ללא פחד

במסגרת תוכניתנו "מדברים רדיו" אירחנו ביום שני, כ"ו אייר ה'תשפ"ד, 03 ביוני 2024, את זהבית עודד -  מאמנת למנהיגות אוטנטית ללא פחד. זהבית עודד שהתגברה על ילדות קשה וכישלון לימודי, הפכה למנהיגה ומאמנת מצליחה בעזרת נחישות ואמונה עצמית. הצליחה להתמודד בהצלחה עם לוקמיה באופטימיות, תוך שהיא עוזרת לאחרים למצוא את חוזקותיהם. בשיחה על: כיצד האמונה בעצמכם מאפשרת התגברות על כל מכשול בחייכם.

זהבית עודד, כשנדרשה לחשוב על הסיפור האישי שלה, בתחילה לא מצאה בו משהו מעניין. אולי כי היא מתמקדת בעתיד ולא בעבר. עם זאת, כשחזרה לאחור, גילתה פרטים מעניינים.

הרבה מהרגעים בילדותה נמחקו או נשארו במעורפל, כנראה כתוצאה מהדחקה. בבית שלה הייתה אלימות וזה כנראה השפיע על זיכרונותיה. למרות זאת, זהבית זוכרת ילדות מלאה שמחה וצחוק. תמיד הייתה טובה בקשר בין אנשים וידעה למצוא את הטוב בכל אדם. אינטליגנציה רגשית הובילה אותה להצלחות רבות.

זהבית הייתה ילדת קשב: שמחה, יצירתית ותמיד בתנועה. הלימודים לא היו התחום שלה; היא הייתה תלמידה גרועה, תמיד הפריעה ודיברה בשיעורים. זה גרם לה לתחושות קשות על היכולות שלה לעומת חברותיה. למרות זאת, הייתה חרוצה מאוד ולא הבריזה משיעורים. הוריה לא יכלו לעזור כי אז המעורבות הייתה מעטה, ולא חשבו לברר מה גורם להתנהגותה.

במקצועות הומניים זהבית הצטיינה: כלכלת בית, ציור ואמנות. בתיכון למדה בפנימייה בגלל ציוניה הנמוכים. סיימה עם תעודת גמר ללא בגרות מלאה. היא קיבלה את החיים כפי שהם וניסתה להסתכל על חצי הכוס המלאה.

עם השנים, הפכה את יכולות המנהיגות שלה ליתרון והייתה מנהיגה בכל תחום אפשרי. עבדה מגיל 13 במגוון עבודות והייתה חרוצה מאוד. ניסתה תמיד להתבלט בתחומים החזקים שלה כדי לכפר על חוסר הצלחה בלימודים. הצליחה והתקדמה לתפקידים הדורשים התמחות בתחומים מסוימים. ניהלה צוות, הייתה קניינית מכניקה והצטיינה בתחום.

החיסרון של "לא יכולה ללמוד" הוביל את זהבית להישגים גבוהים כי לא ויתרה ותמיד רצתה להוכיח שיש לה יכולות אחרות. אינטליגנציה רגשית ותקשורת בין-אישית הובילו אותה להצלחות.

אחרי 23 שנים בתחום הלוגיסטיקה, רכש ותפעול, יצאה להגשים חלום. עזבה מקום עבודה מצוין ותפקיד מעולה כדי לגעת באנשים ולעזור להם למצוא את החוזקות שלהם. היא רוצה שהם יראו שהצלחה בלימודים תלויה בהרבה מרכיבים ושירגישו שהם שווים.

זהבית עודד עברה מסע מרגש ומעורר השראה, שהחל מהתמודדות עם קשיים בלימודים והגיע לשיאים אישיים ומקצועיים. כשלא הצליחה להשתלב במערכת החינוך, פנתה ללימודים בסמינר הקיבוצים ושם גילתה את עצמה מחדש. באחד המסעות הטיפוליים, זהבית חוותה רגע מכונן שבמהלכו הבינה שהשליחות שלה היא לעזור לאחרים.

 

 

*מה חשיבותה של התוכנית היום ?*

זהבית התחילה את דרכה כמדריכה בצופים, מחזקת ילדים ומפיצה את האור שבהם. לאחר שחלתה בלוקמיה, נאלצה להתמודד עם שינויים דרמטיים בחייה. האופטימיות והאמונה בעצמה סייעו לה להתמודד ולהחלים, כשהיא משמרת רוח טובה וצוחקת גם ברגעים הקשים ביותר.

עם החלמתה, זהבית חזרה לממש את שאיפותיה. היא פיתחה תוכנית טיפול שטח למשרד החינוך, למדה NLP והפכה למאמנת מוסמכת. פתחה קליניקה והחלה לעסוק בהנחיית הורים, ילדים ונוער, מתוך רצון עז לעזור להם למצוא את החוזקות שלהם.

* למה כדאי לשים את כל הדברים שיש לנו בצד ולבוא להקשיב לזהבית?*

זהבית אומרת: " אנחנו יכולים לשנות את הסיפור שלנו. רוב האנשים נותנים לסיפור ילדות שלהם לנהל להם את החיים של היום ולא מצליחים להבין איך אפשר לעשות את זה אחרת, איך אפשר כן להגשים את המטרות שלנו ואיך אפשר לשפר את איכות החיים שלנו.

מתוך ניסיון החיים שלי ניתן כבר היות ניתן לעשות שינוי ולראות תוצאות טובות יותר. לפעמים שינוי בהרגל אחד משפיע על כל המרחבים בחיים שלנו. שינוי בנקודת מבט שונה, פעולה שונה אמונה חדשה ייצרו לנו שפע ואור בחיים. ומפה , השמיים הם הגבול. בהירות בפעולות נדרשות להגעה למטרה יוצרת מוטיבציה".

כיום, זהבית מאמנת אנשים ללקיחת אחריות על חייהם, לשינוי תוצאותיהם ולהאמין בעצמם באמצעות מנהיגות אישית ואותנטית. היא מדגישה את החשיבות של מטרות ברורות ופעולות מוגדרות, ומשמשת כדוגמה חיה לנחישות, התמדה ואמונה עצמית. זהבית מאמינה שכל אדם יכול להשפיע על חייו וליצור לעצמו עתיד טוב יותר בעזרת תכנון נכון והחלטות מדויקות.

 


להאזנה לשעה הראשונה לחץ כאן

להאזנה לשעה השנייה לחץ כאן

 

השירים שהושמעו בתוכנית:

נתן גושן  וישי ריבו - אני באתי לחלום

מילים ולחן : נתן גושן

שלישיית גשר הירקון – הגביע

מילים: יורם טהרלב, לחן: נחצ'ה היימן

בית הבובות – שיר בעיפרון

מילים ולחן: אמיר אטיאס

דנה אינטרנשיונל – ניצחתי

מילים: דני דותן, לחן: אלי אברמוב

שלומית אהרון - יותר מזה אנחנו לא צריכים

מילים - אבי קורן, לחן - שמואל אימברמן

עדי אברהמי – זה מתחיל בצעד

מילים ולחן : עדי אברהמי

                 

                        יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית


                                                              קטלוג העשייה שלי 

                   



 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה