לראות,
לפענח ולזהות
העיניים, כידוע,
הן אמצעי הראייה שלנו. אלא שבניגוד למקובל,
ישנם עוד דרכים לראות ולפענח את מה ובעיקר את מי שעומד מולנו, בכל הנוגע
לזהותו, ייעודו ויחסי הגומלין שלנו עמו, וזאת גם מבלי לראותו ובטח שלא להכירו. מבט
אל עבר התורה, יבהיר לנו את הסודות של העיניים שמסתתרים בין האותיות.
3 האבות, מספרים
ואותיות
יצחק אבינו,
בערוב ימיו, מתואר ככבד ראיה. הרי כך מצליחים, לכאורה, יעקב ורבקה להערים עליו על
מנת שייתן את ברכתו ליעקב במקום לעשיו. אלא שמבט אל בין האותיות שבמקורות, תחשוף
בפנינו סיפור קצת שונה.
בחינה על-פי תורת פרד"ס סוד האותיות (המהווה
חלק חשוב בתורת הטארונומרולוגיה) של יחסי הגומלין בין הדמויות בסיפור חייו של
יצחק, חושפת בפנינו סיפור שכולו מבט ללא עיניים.
בתחילת הדרך,
אנו נחשפים ליחסי הגומלין שבין אברהם אבינו לבין עבדו הנאמן אליעזר, עת הראשון
שולח את האחרון לאתר אישה עבור יצחק. על מנת להבין מדוע סומך אברהם על אליעזר
בענייני אהבת בנו וכתוצאה מכך על הבטחת זרעו, כל שנדרש זה לפענח את סוד האותיות.
הקבלה בוחנת שמות ומילים לפי שיטת מל"ך. ראשי תיבות של מח, לב, כבד.
שיטת מל"ך, מעניקה לנו מפתח לממלכת האותיות. על פי השיטה, מחלקים
את אותיות השם ל-4: אות ראשונה, שנייה, שלישית וכל שאר האותיות מהרביעית ואילך.
האות הראשונה משויכת ל-מ', המוח. מכאן שהאות הראשונה בשמו של האדם מלמדת אותנו על דרכי החשיבה שלו.
האות השנייה, ל' , הלב. מכאן שהיא מלמדת על הרגשות של בעל השם.
האות השלישית, כ', היא כבד. היא מלמדת על התכונות השליליות של מי שאת שמו אנחנו מפענחים.
האות הרביעית ואילך, מסמלת עשייה וכלי ביצוע. מכאן אנו למדים על
כישוריו החברתיים והתנהגותו בחברה.
כאשר אנו מתבוננים בשם אברהם א-ב-ר-ה-ם
ומציבים מתחתיו את השם אליעזר א-ל-י-ע-ז-ר
הרי שהאות השנייה, המדברת על הרגשות נותנת לנו כאן את המלה
"לב".
מכאן אנו מבינים שאברהם יכול היה לסמוך על אליעזר שימצא עבור בנו את אהבת
לבו.
בשלב הבא, רבקה
אמנו, מזהה את בעלה המיועד, יצחק, באמצעות מראה עיניים בלבד. וַתִּשָּׂא
רִבְקָה אֶת-עֵינֶיהָ, וַתֵּרֶא אֶת-יִצְחָק; וַתִּפֹּל, מֵעַל הַגָּמָל (בראשית כ"ד
ס"ד).
פענוח של שמות
רבקה ויצחק מלמד אותנו כיצד ניתן לראות את אופיו וצפונות ליבו של מי שעומד מולנו,
מבלי שהחלפנו עמו מילה.
י-צ-ח-ק
ר-ב-ק-ה
אם נבדוק את
האות השנייה המייצגת את הלב נקבל את
הצירוף "צב". צב הוא בעל החיים היחידי אשר נושא על גבו את ביתו. מכאן
אני מבינים שליצחק ורבקה פוטנציאל לבנות בית בישראל.
התורה כידוע,
נועדה גם ללמד אותנו, פשוטי העם, להצליח בנתיבי חיינו, באהבה, עסקים ובכל התחומים.
על כן ניקח הפסקה קצרה מהמקורות ונדלג אל ימינו וחיינו. אם למשל קוראים לי יאיר
ולבחירת ליבי המיועדת קוראים דליה, כל שעליי לעשות על מנת לדעת האם בכלל
שווה לנסות זה לקחת את אותיות שמותינו וכבר יש לי רמיזה לעתיד האהבה.
האות הראשונה של
יאיר הינה י'.
האות הראשונה של דליה הינה ד'.
החיבור המתקבל הינו יד או די.
האות הראשונה של דליה הינה ד'.
החיבור המתקבל הינו יד או די.
משמעות הדבר הוא
שאחד מהם מנסה לעזור ואילו השני אומר לו "די" ולא מוכן לקבל את העזרה
המושטת לו.
ובהמשך השם:
האות השנייה של יאיר הינה האות א'.
האות השנייה של דליה הינה האות ל'.
ולכן החיבור המתקבל הוא לא, או אֵל או אֶל או אַל.
האות השנייה של יאיר הינה האות א'.
האות השנייה של דליה הינה האות ל'.
ולכן החיבור המתקבל הוא לא, או אֵל או אֶל או אַל.
משמעות הדבר היא
קשר בעל משמעויות רבות וַהפוכות: למשל, אחד מהם מנסה להיות מועיל ואכפתי, הוא
משקיע יותר אך השני מתרחק.
או שהקשר ביניהם יכול להיות רוחני ועמוק.
או שהקשר ביניהם יכול להיות רוחני ועמוק.
האות השלישית של
יאיר הינה האות י'.
האות השלישית של דליה הינה האות י'.
הצירוף המתקבל הינו קיצור שם האל
כפי שהוא מופיע בכתבי הקודש, יי'.
האות השלישית של דליה הינה האות י'.
הצירוף המתקבל הינו קיצור שם האל
כפי שהוא מופיע בכתבי הקודש, יי'.
הדבר מצביע ומספר
שתהיה להם ברכה בפרנסה.
אמנם אין פירוש הדבר כי הם יהיו עשירים, אך הדבר אומר כי יהיה להם די הצורך מהבחינה החומרית.
אמנם אין פירוש הדבר כי הם יהיו עשירים, אך הדבר אומר כי יהיה להם די הצורך מהבחינה החומרית.
האות הרביעית של
יאיר הינה האות ר'.
והאות הרביעית של דליה הינה האות ה'.
המילה המתקבלת היא הר.
והאות הרביעית של דליה הינה האות ה'.
המילה המתקבלת היא הר.
הפירוש אומר כי
עלול להיווצר ביניהם מרחק או חסם שלא ניתן לגישור בגלל אופיים השונה.
עליהם ללמוד
לגשר על פערים כשצצות בעיות.
בהקשר של עסקים,
על-פי אותיות שמו הפרטי של האדם ניתן לדעת מה טיבו של מי שעומד מולי בענייני
העסקים.
בתורה, אנחנו
יכולים להביט על הסיפורים השונים ולקבל רמזים – כך למשל יחסי הגומלין שבין עשיו ליעקב
או בין יעקב ללבן. בכל מערכת יחסים שבין 2 אישים בתנ"ך, ניתן למצוא קורלציה
בין העלילה לבין ההקשר המתחבא בסוד האותיות.
בחיים, כאמור,
הכל צפוי אך הרשות נתונה. היות והנבואה וחיזיון העתיד שלצדה ניתנה מאז חורבן ימי
בית שני לשוטים, לא נותר לנו אלא להיאחז בכללי הפענוח שטעימה מהם הענקתי לכם לעיל.
על מנת לאבחן את הנתיב המתאים ביותר עבורכם, בין אם זה בענייני אהבה, עסקים ועניינים
אחרים, אני מזמין אתכם לפנות אליי, שרון נריה בר-און ולקבל כלים מעשיים לגילוי
הייעוד והצלחה בחיים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה