יום חמישי, 30 באפריל 2020

מדינת ישראל נולדה עוד בימי אברם בן תרח!


מדינת ישראל נולדה עוד בימי אברם בן תרח!

תגידו מזל טוב לאברם בן תרח שנולד היום לפני 3,832 שנים!!
בתאריך 29 לאפריל 1812 לפני הספירה.

אברהם אבי האומה וכאסטרולוג הראשון, ידע לברוא מציאות = הקמת מדינת ישראל, כבר 3,760 שנה לפני הקמתה.

שנת לידתו העברית של אברהם 1948 לבריאת העולם זהה לשנת לידתה הלועזית של מדינת ישראל 1948. שניהם נולדו במזל האסטרולוגי שור.

לא רק השנה זהה, גם החודש. כך הבורא תכנן את זה.

הפרשה מספרת על אברהם אבינו שהיה המונותיאיסט הראשון שהאמין לראשונה באל אחד.

אברם, בנם הבכור של תרח בן נחור ואמתלאי בת כרנבו, ואחיו חיו באור כשדים, בממלכת בבל. אור כשדים הייתה מרכז תרבות עתיקת יומין. ארץ ומולדת זו היו עולם תרבותי שלם, מאורגן כמו ארצות הברית של היום.

בבבל, מלך המלך נמרוד. נמרוד קיבל את שמו כי המריד את כל העולם כלו על הקב"ה. מילדותו, אברם היה מאד סקרן, שאהב להתבונן בטבע, ולשאול שאלות את משפחתו. בגיל שלוש החל אברם את מסעו הרוחני. סקרנותו דחפה אותו לחקור ולהכיר בעובדה שיש לעולם בורא ושליט אחד. הוא היה הראשון שנאבק בעבודת האלילים.

אברהם אבינו, אבי "ממלכת" ישראל, העברי הראשון.
ומדוע עברי?
שכן עמד הוא מן העבר האחד, ועובדי האלילים היו מן העבר השני.

עיון עמוק בשמו של אברם, אב-רם, מגלה את ייעודו. להיות אבי האומה העברית הישראלית.
על פי מפת עץ הספירות הקבלית של אברם בן תרח, אברם נולד בשנת א'תתקמ"ח (1948) לבריאת העולם, ביום 29 לאפריל 1812 לפני הספירה, במזל שור.

כאשר אנו מתבוננים לעומק במפת עץ החיים הקבלית של אברם, אנו מבינים מדוע אברם היה הראשון שבחר באל אחד ושלל את האלילות. אנו רואים שבמפת עץ החיים הקבלית של אברם בספירת יסוד אנו מוצאים את המספר 2=11 ובספירת תפארת אנו מוצאים את המספר 9. אילו מספרים של מנהיגים שהולכים אחריהם באש ובמים. המספרים מספרים על אדם בעל מחשבות ייחודיות מקוריות בעלות גוון של גאונות מחשבתית.

שבעים וחמש שנה, חי אברם באור כשדים, כאשר סביבו התאספה קבוצת משפחות אשר נטשה את העולם האלילי ודבקה במונותיאיזם.

ערב אחד, נשא אברם את עיניו לשמים וביקש את קירבתו של בורא עולם.

"ריבונו של עולם עוד מספר שנים אעצום את עיני ויורש אשר ימשיך את דרכי אין לי. מי יוביל את הקבוצה הנפלאה הזו וימשיך לספר לבני האדם עליך ועל גדולתך? מי יעביר וילמד את תורתך הקדושה? רק בן שלי, בשר מבשרי יוכל לעבוד אותך בצורה נכונה ולהנחיל את המונותיאיזם לעולם כולו. אני כבר בן 75, אז מה יהיה?"

"הבנתי את אשר על ליבך" אמר ריבונו של עולם, "עכשיו בוא ונתבונן במילותיך. המסר העיקרי הוא כאב, כאב לב, נכון אברם?" "מדויק" עונה לו אברם.

"המלה כאב, סיכום ערכי אותיותיה בגימטריה = 5. המלה "לב, גם היא נותנת לנו את הערך הגימטרי 5. המספר 5 מתאר דחף לשינוי, תנועה וחופש. מתי האדם מחפש שנוי? כאשר כואב לו. אברם, בוא וראה כי מתוך מילותיך צומח הפתרון, השנוי.

לכן אומר לך עכשיו: לֶךְ-לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ, אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ.


ושוב המלה "לֶךְ" ערכה 5. והמלה "לְךָ" גם היא ערכה 5. מילים אילו מובילות אותך ללכת מאור כשדים, למקום חדש. למרות שאתה בן 75, אתה ינוקא מבחינת נצחיות העולם.

ואני אומר לך, לך אליך, אל עצמך, אל תוך נשמתך פנימה. חתוך את חבל הטבור וצא למסע של צמיחה וגילוי עצמי - הרחק מכל שיגרה מוכרת וקרובה.

המספר 5 מסמן גם את האות ה', האות ה', כפי שתראה בהמשך גם תשנה את חייך ותוליד ממך עם אשר יישא את תורתי לנצח נצחים". "וואוו" אמר אברם. "כל אשר תאמר נעשה ונשמע".

ראשיתה של האומה העברית נעוצה למעשה בקיום צו חותך "לֶךְ-לְךָ". אם תרצו זה ה
Re Location הראשון. וילך אברם כאשר דיבר אליו הבורא ויבואו ארצה כנען. מעשה בראשית בתחום הלאומי. כוחו של אברם הוא באותו ניתוק מהפכני מתרבות האתמול והליכה לקראת יצירת אומה ותרבות חדשה.

רוצים לדעת עלי ועל עשייתי עוד? מוזמנים לבקר באתר שלי
וגם לקבל ספרון שי במתנה.

 מקור המאמר: בספרי הרביעי.
מקור שנת הלידה: בספרו של הרב שלמה בניזרי "סדר הדורות הקצר" ובפסוקי התנ"ך והמסורה.

צופן אתב"ש ליום העצמאות ה'תש"ף ה-72 למדינת ישראל


צופן אתב"ש ליום העצמאות ה'תש"ף ה-72 למדינת ישראל

שלום רב למאזיני
רדיו קסם, 106 FM
המשודר מהמכון הטכנולוגי בחולון HIT.
כאן משה ירונסקי, מנהל רדיו קסם.

               היות ולרגל מגיפת הקורונה עדין נמנע מאיתנו להגיע לאולפן, אנו       
                             שמחים לשדר ולהגיש לכם תוכניות מוקלטות.

והיום, אני שמח לארח טלפונית את
שרון נריה בר-און, נומרולוג קבלי,
מפיק, עורך ומגיש תוכניות כאן ברדיו קסם,
יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה
באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית.


לכבוד יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל שחל ביום רביעי, ה- 29 לאפריל 2020 ה'  באייר ה'תש"ף, אנו מתכבדים להגיש לכם תוכנית שהכנו בנושא צופן אתב"ש, בה נשוחח על הקשר בין החירות והעצמאות בראי צופן אתב"ש ונוסיף ונדבר על הקשר האקטואלי בין מכת בכורות לנגיף הקורונה.

שתהיה לנו האזנה ערבה ומהנה.
שאלות:
1.                  מהו צופן אתב"ש?
2.                  מה הקשר צופן אתב"ש ליום העצמאות?
3.                  מה הקשר בין מכת בכורות לנגיף הקורונה?



                              יו"ר ועדת רדיו וחבר הנהלה באיגוד הישראלי לעיתונות תקופתית
                                                              קטלוג העשייה שלי
                             כתבה שהתפרסמה עלי בעיתון השקמה חולון


יום שלישי, 21 באפריל 2020

אנטישמיות בעולם בצל 75 שנה לשחרור אושוויץ


אנטישמיות בעולם בצל 75 שנה לשחרור אושוויץ



לכבוד יום השואה, החל ביום שלישי, ה- 21 לאפריל 2020 כ"ט בניסן ה'תש"ף, אנו מתכבדים להגיש לכם תוכנית מוקלטת שהכנו בנושא " וּבָחַרְתְּ בַּחַיִּים " -  תכנית הרדיו היחידה שמקדישה זמן שידור ובמה להנצחת השואה ולסיפור חייהם של ניצולי השואה. בצד קיום הצו "לזכור ולא לשכוח" או כפי שכתוב בתנ"ך "וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיּוֹם הַהוּא" [שמות י"ג ח'].

איתי על הקו, פרופסור גדעון גרייף, פרופסור והיסטוריון לחקר השואה, היסטוריון דגול ומומחה בעל שם עולמי בנושא.

הרשה לי לפתוח את תוכניתנו בציטוט שלך, גדעון,  כפי שאמרת וכתבת בעבר על עשייתך הברוכה: "מה שמניע אותי יותר מכל הוא הרצון להנחיל את זכר השואה, ובכך לקיים את צוואתם של הנרצחים: אל תשכחונו, דברו עלינו, הזכירו אותנו כל העת. אני משוכנע שצריך לדבר על השואה כל יום מימות השנה, ולא רק ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. אני מנסה להגשים יעד חינוכי זה בספריי, בהרצאותיי, בסדנאות שאני מעביר בארץ ובעולם".

שתהיה לנו האזנה ערבה ומהנה.

אני רוצה להמשיך בציטוט של מר אבנר שלו במאמר אשר פורסם בעיתון ישראל היום ב 22 לינואר 2020.

" השואה, ששורשיה טמונים באנטישמיות, היתה הביטוי הקיצוני ביותר לרצח עם. 75 שנה לאחר השואה, העולם נאלץ להתמודד עם שאלות קשות: כיצד ממשיכים בהנצחה ולומדים מהפרק האפל ביותר, שאירע בעבר הלא מאוד רחוק? כיצד פועלים לכך שזיכרון השואה יישאר רלוונטי גם בעולם ללא ניצולים שהיוו עדות חיה לאירועים? האם השואה תהפוך לזיכרון רחוק, מעין אסון חד־פעמי שיקראו עליו רק בספרים? 75 שנה אחרי, האם נגזר עלינו לשכוח?

שאלות אלו רלוונטיות במיוחד לאור נתוני מחקרים שפורסמו לאחרונה, והבהירו עד כמה מעט יודעים היום צעירים ברחבי העולם על השואה. בורות זו נותנת רוח גבית למגמות עולמיות מדאיגות, בהן עיוות השואה והכחשתה וכן ביטוי גובר של אנטישמיות, שכיום ניתן לראות בבירור קורלציה בינה לבין מקרים של עיוות שואה. עוד ניכר כי בחברות שבהן יש יותר ויותר גורמים המפקפקים בסיפור ההיסטורי של השואה, שמבוסס על עובדות, אנו רואים פחות ופחות עכבות בכל הנוגע לשימוש בדימויים אנטישמיים. על כן מוטל עלינו להגביר את מאמצינו ברחבי העולם להעלאת המודעות לשואה ולמשמעותה, לזכרה ולחשיבות החינוך אודותיה".




יום חמישי, 9 באפריל 2020

מה הקשר בין מכת בכורות לנגיף הקורונה?


מה הקשר בין מכת בכורות לנגיף הקורונה?

בליל הסדר שלשום, שהיה גם ליל הסגר, היה ליל הסדר המשונה בחיי. ביחד עם רעייתי המופלאה, סעדנו לנו בשקט מהמטעמים הנפלאים שהכינה. לאחר הארוחה, נטלתי את ההגדה הישנה שמלווה אותי כבר מעל חמישים שנה ואת ספר שמות, בתורה, בו מסופר סיפור היציאה מעבדות לחרות. גם היום, בליל הסדר ה'תש"ף ה-08 באפריל 2020, אנו נמצאים בסגר, כל מדינת ישראל, והסגר הזה מונע מאיתנו לפגוש את בני משפחתנו היקרים. אז, מה הקשר בין אז והיום?

יציאת מצרים ארעה ב-1312 לפני הספירה, ב-י"ד ניסן ב'תמ"ח, 3332 שנים לפני מגיפת הקורונה.  
בספר הדורות הקצר, אשר חובר על-ידי הרב שלמה בניזרי, העוסק בסקירה כללית של השתלשלות הדורות מבריאת העולם עד ימינו אנו, אנו למדים (עמוד 15) "ב-י"ד בניסן יום ד' שחטו את קרבן הפסח, ובליל יום חמישי (יום רביעי בלילה) היתה מכת בכורות ולאחריה (בבוקר יום חמישי) היציאה ממצרים".  התאריך העברי היה י"ד בניסן ב'תמ"ח. התאריך הלועזי היה 14 לאפריל 1312 לפני הספירה.

כלומר, יציאת מצריים התקיימה בשנת 1312 לפני הספירה.
פענוח – סיכום הערך הנומרולוגי  של הספרות הוא 7= 1312.

הספרה 1 הנמצאת בחזית השנה (1312), מתארת את הרעיון והעוצמה הגלומה בתקופה זו לחולל התחלה חדשה, פעולה יזומה בעלת גוון של תעוזה ללא פחד.

הספרה 3 מתארת את היצירתיות המתוארת בעשר המכות על מצרים בה נקטו על מנת להיחלץ מהסיטואציה שנמצאו – העבדות.

סכום הספרות 13 מתאר תקופה בה קל מאוד להילחם במציאות היומיומית. המלחמה לצד השני (למצרים) נראית כמעשה לא הגיוני ומההיבט שלהם זהו המעשה הלא נכון.  

סיכום הספרות 7 מתאר ניתוק רוחני ופיזי. העם/העבדים התנתקו מהעבדות ויצאו לחופש, ניתוק מהמוכר והידוע אל הלא נודע, ניתוק מאמונה או חוסר אמונה לאמונה באל אחד הוא אלוהים אלוהי העברים.

כאשר אנו בודקים את "מכת בכורות" נבדוק זאת לפי התהליך הבא:
שם פרטי – בכורות
שם משפחה – מכת
תאריך – 14.04.1312 לפני הספירה. (היות ואנו עוסקים באנרגיה של מספרים, אין זה משנה אם האירוע או האדם נולד לפני הספירה, או אחריה. מה שחשוב זה לדייק במספרים).

בספירת תפארת – המתארת את הייעוד, אנו מוצאים את תצריף מספרי השיגעון 7=25. ואכן, אחרי שגם בכורו של פרעה מת, פרעה השתגע, לא חיכה לבוקר ובאמצע הלילה קרא למשה ואהרון ואמר להם לצאת ממצרים עם כל העם ככתוב בספר שמות י"ב, פסוקים כ"ט-ל"ב. כט וַיְהִי בַּחֲצִי הַלַּיְלָה וַיהוָה הִכָּה כָל-בְּכוֹר בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם מִבְּכֹר פַּרְעֹה הַיֹּשֵׁב עַל-כִּסְאוֹ עַד בְּכוֹר הַשְּׁבִי אֲשֶׁר בְּבֵית הַבּוֹר וְכֹל בְּכוֹר בְּהֵמָה.  ל וַיָּקָם פַּרְעֹה לַיְלָה הוּא וְכָל-עֲבָדָיו וְכָל-מִצְרַיִם וַתְּהִי צְעָקָה גְדֹלָה בְּמִצְרָיִם  כִּי-אֵין בַּיִת אֲשֶׁר אֵין-שָׁם מֵת.  לא וַיִּקְרָא לְמֹשֶׁה וּלְאַהֲרֹן לַיְלָה וַיֹּאמֶר קוּמוּ צְּאוּ מִתּוֹךְ עַמִּי גַּם-אַתֶּם גַּם-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וּלְכוּ עִבְדוּ אֶת-יְהוָה כְּדַבֶּרְכֶם.  לב גַּם-צֹאנְכֶם גַּם-בְּקַרְכֶם קְחוּ כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתֶּם וָלֵכוּ וּבֵרַכְתֶּם גַּם-אֹתִי ייעוד מכת בכורות התגשם, העם המצרי השתגע מכאב אובדן הבכורות וגרש את עם ישראל מתוכו כנאמר בפסוק ל"ג. לג וַתֶּחֱזַק מִצְרַיִם עַל-הָעָם לְמַהֵר לְשַׁלְּחָם מִן-הָאָרֶץ  כִּי אָמְרוּ כֻּלָּנוּ מֵתִים.
וזהו מספר ספירת בינה במפת קורונה נגיף 7=25.
המספר 7, מופיע אף הוא בספירת תפארת של קורונה נגיף.

בספירת בינה, אנו מוצאים את תצריף המספרים 4=22. זהו מספר מאסטר המספר לנו על אירוע מרכזי, הנזכר לדורי דורות.

את המספר 3 המייצג בין השאר את התקשורת  ואת היצירתיות (ספירת הדעת במפת קורונה נגיף) אנו מוצאים במפת בכורות מכת גם בספירת כתר, המייצגת את המחשבות והשאיפות וגם בספירת נצח המייצגת את הכלי איתו מנצחים וגם מה יישמר וייזכר לנצח. ואכן, בספר הספרים, התנ"ך, הבסט סלר בכל הזמנים, מונצח סיפור מכת בכורות, כמכה העשירית, היצירתית ביותר, שגרמה למצרים לשחרר את עם ישראל מעבדות לחירות.

כמו שמכת בכורות גרמה למצרים לשחרר את עם ישראל מעבודת לחירות, אני מתפלל היום במוצאי החג הראשון של פסח, כי עם ישראל יצא לחופשי מסגר פסח, במהירה בימינו ונאמר אמן.

רוצים לדעת עלי ועל עשייתי עוד?

מוזמנים לבקר וגם לקבל ספרון שי.


בתאריך 13/04/2020 המאמר פורסם בעיתון המקוון NEWS1

לחצו כאן ותוכלו לקרוא אותו גם ב 1NEWS




יום שני, 6 באפריל 2020

לזרום מעבדות לחרות - פסח ה'תש"ף



לזרום מעבדות לחרות




אין כמו חג הפסח הממשמש ובא בכדי להבין בצורה טובה יותר את מהותה של הזרימה. הרי הגיבור בה' הידיעה של החג, הלא הוא משה בן עמרם,  משה רבנו עליו השלום,  זורם לאורכה ולרוחבה של ההגדה.

כבר עם לידתו, הוא מונח אחר כבוד בתיבת הגומא ו"זורם" אל גורלו תודות לחכמתם הרבה של אמו יוכבד, אחותו מרים ובתיה, בת פרעה, אימו המאמצת. בהמשך הוא מצליח לסחוף אחריו- תרתי משמע- את כל בני ישראל ולהוציא אותם מהתקיעות שבעבדות אל עבר החירות הנשגבת.

הרי כל המהות של חג הפסח, נסבה סביב אותה יציאה מעבדות לחרות. זהו מקרה קלאסי של משל ונמשל ששזורים להם יחדיו. בכל דרך שלא נביט על ההגדה המופלאה שכבר עוברת מדור לדור מעל ל-2000 שנה, מלאה בסממנים שכולם אומרים זרימה.

כך למשל אם ניקח את הסיפרה עשר. גם היא מככבת בהגדה. עשרת המכות, עשרת הדיברות, עשרת השבטים (אפרים ומנשה הם נגזרת של שבט יוסף) ועשרת הספירות של עץ החיים על-פי הקבלה. העשר על פי הנומרולוגיה הקבלית זה השלם והכלום יחדיו. לא בכדי לבן אדם שלם יש עשר אצבעות בשתי ידיו. אם נפרק את העשר באמצעות הפריזמה הנומרולוגית-קבלית, נגלה כי היבט נוסף של זרימה ניתן לראות בשמות של גיבורי ההגדה, הנכתבים באמצעות עשרים ושתיים אותיות. קיים קשר של זרימה שלא ניתן לנתקה בין האותיות, המספרים וגוף האדם. לאדם יש עשר אצבעות בידיו עשר אצבעות ברגליו, ביחד עשרים. לזה נוסיף את הלשון שחיים בידיה, כמו שנאמר, במשלי י"ח כ"א "מָוֶת וְחַיִּים, בְּיַד-לָשׁוֹן" ואת איבר הברית, יוצר החיים וקיבלנו עשרים ושתים.


כאשר נבדוק באמצעות פרד"ס סוד האותיות, את השמות והמילים החשובות בסיפור יצירת מצרים, נוכל לגלות כאן סודות מופלאים.

בספרי הראשון "הַקְּלָפִים הַמְּדַבְּרִים" כתבתי:

פַּרְעֹה בְּהִפּוּךְ אוֹתִיּוֹת הוּא פֶּה-רַע,
לְלֹא הוֹצָאַת הָרַע מֵהַטּוֹב לֹא נַגִּיעַ לְהֶאָרָה.

מֹשֶׁה, בִּיצִיאַת מִצְרַיִם, מָשָׁה אֶת הָרַע מִכָּל אֶחָד.
מֹשֶׁה בְּהִפּוּךְ אוֹתִיּוֹת זֶה "הַשֵּׁם",
מִכָּאן שֶׁיְּצִיאַת מִצְרַיִם הַפְּנִימִית נַעֲשֵׂית בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם,
הָאֵל הַיָּחִיד וְהַמְּיֻחָד.

כִּי יְצִיאַת מִצְרַיִם הָאִישִׁית מְשׁוּלָה לְלֵדַת אָדָם,
וְיֵשׁ בָּהּ כָּל הַמַּרְכִּיבִים שֶׁל קְרִיעַת מְצָרִים, צִירִים, יְצִיאָה כּוֹאֶבֶת, מַיִם וְדָם."


המילה "פסח" מסתכמת בגימטרייה  פ=8, ס=6, ח=8, ל -22, שלמות המזכירה את 22 אותיות הבריאה.

כאשר נתבונן בשם "משה",  מעבר לעובדה שזה היפוך אותיות של "השם", הרי שמבחינת סוד האותיות הטמון בשמו אנו מוצאים רמזים לגבי אופיו, ייעודו בחיים  והדרך להשגתו. היסוד הדומיננטי בשם משה הוא יסוד האש, יסוד העשייה והזרימה. האות הראשונה מ' היא אות של השפעה, מייצגת את המוח, את החשיבה, את החיבור, את הרגשות ואת יסוד המים. יוצרת את העוצמה שבאדם. היא אות משפיעה ,מחברת בין חוכמה לבינה בין הרצון ליישום. אות זו מסמלת את התיקון השלם, לעבור שינוי וטרנספורמציה. יכולת של האדם להגיע לרמות גבוהות של הארה מוחלטת.

כאשר אנו בודקים את השם "פרעה" מעבר לעובדה שבהיפוך אותיות הוא "פה-רע", הרי שמבחינת סוד האותיות הטמון בשמו, גם כאן נמצא רמזים לגבי אופיו, ייעודו בחיים  והדרך להשגתו. היסוד הדומיננטי בשם "פרעה" הוא יסוד האדמה, אשר הפן השלילי שבו יספר לנו על חוסר גמישות ועקשנות שאינה יודעת פשרות. נשמע לכם מוכר? הרי מדוע הוכה פרעה בעשר מכות מצרים? בשל עקשנותו וחוסר גמישותו כלומר, תקיעות.

כלומר, מתוך שמם של הגיבורים משה  או במקרה של פרעה האנטי גיבור, ניתן להבין מפענוח השם מדוע הוא זורם או לא זורם וכיצד.

אם נבדוק עוד מספר מילים מהותיות בסיפור, נמצא כי שם הפרשה בה מסופר על יציאת מצרים היא פרשת בשלח. הסיכום הגימטרי של מילה "בשלח" זו נותן לנו את הספרה 7, כך גם המילה "סלע" וגם המילה "ים סוף". לספרה 7, שני תוואים, תוואי מואר ותוואי מוצל, התוואי המוצל יתאר לנו התנתקות, התבודדות ובעיקר קושי.

ואילו המילה "מטה" המטה שהוטה לבקע את הים ולהפיק מים מהסלע נותנת לנו את הספרה 9, המשוייכת למזל טלה מיסוד האש.

הזרימה כמובן מגיעה לשיאה בקריעתו של ים סוף. למעשה משה רבנו בסיוע של השם יתברך מפסיקים את הזרימה של הטבע על מנת לאפשר את הזרימה של עם ישראל. מכאן גם ניתן להבין את הסמיכות של ההתנתקות מהתקיעות של העבדות אל מעמד הר סיני וקבלת התורה. שכן, התורה מכילה בתוכה, הן ברמת הפשט והן ברמה המוצפנת של סוד פרדס האותיות את כל המהלכים הנחוצים לנו על מנת לזרום בחיים.

חג אביב שמח וכשר.

רוצים לדעת עלי ועל עשייתי עוד?
מוזמנים לבקר וגם לקבל ספרון שי.