הכול צפוי והרשות נתונה. כך דרשו חכמים וכך זה בחיים. כל אחד ואחת מאתנו מגיעים לעולם עם ייעוד. מרגע הולדנו ועד לסיום חיינו אנו נדרשים כל העת לקבל החלטות בדרך להשגתו ומימושו של הייעוד. ככל שנשכיל לקבל את ההחלטות הנכונות, כך נלך ונתקרב אל אותו ייעוד שלעיתים יכול להיות מאוד חמקמק. אז איך יודעים מה הוא אותו ייעוד? איך יודעים לקבל את הרשות הנכונה?
כבר בספר בראשית, מיד עם סיום בריאת העולם, נדרש האדם לקבל החלטות. לטעום מהפרי האסור או לא? ללכת עם הלב או עם הראש? להודות או להכחיש? למותר לציין כי בראשית היה לאדם את כל השפע שבעולם. גם בריאותית, הרי הוא היה צפוי לחיי נצח, וגם חומרית, הרי כל גן העדן עמד לראשותו. אלא שברגע שהוא קיבל את ההחלטה הלא נכונה, באותו הרגע השפע הפך לפשע בדמות החטא הראשון, עליו כולנו משלמים עד היום.
גם בהמשך הדרך, אנו נתקלים באין ספור מקרים של דילמת שפע מול פשע. הנה יעקב אבינו, שהתברך בשפע רוחני, לא עמד בפיתוי וחמד גם את השפע החומרי בדמות הבכורה. על כן הוא עשה שימוש באמצעים של "פשע" כגון מכירת נזיד העדשים לעשו ולאחר מכן בהתחזות אליו על מנת לזכות בברכה של אביו, יצחק אבינו. המחיר של אותו פשע היה נישול מהשפע וגלות ארוכה ומייגעת של 14 שנה אצל לבן הארמי. בהמשך, עובר יעקב תיקון וכתוצאה מכך מקבל שם חדש, ישראל. אלא שבכך לא תמו צרותיו. שכן, אמנם הוא שינה את השם כתוצאה משינוי הגורל, אלא שגם השם החדש מכיל בתוכו דילמה. המובן הראשון הוא מובן של מלחמה ישרא-אל. ככתוב בבראשית ל"ב כ"ט כט וַיֹּאמֶר לֹא יַעֲקֹב יֵאָמֵר עוֹד שִׁמְךָ כִּי אִם-יִשְׂרָאֵל כִּי-שָׂרִיתָ עִם-אֱלֹהִים וְעִם-אֲנָשִׁים וַתּוּכָל. שרית מלשון מלחמה ושררה. מאבק חיצוני עם המלאך ומאבק פנימי להשתחרר משליטת היצרים. המובן השני הוא לחלק את המילה אחרת. ישר-אל. כלומר, ישירות, פנים אל פנים, ביושרה, בהגינות ובאמת. ואכן, לאחר שינוי השם זכה יעקב לשפע חומרי מחד בדמות נחלה ורכוש, אבל גם לפשע בדמות הצרות שהביאו עליו בניו, עת מכרו את יוסף בנו האהוב. רק בערוב ימיו, עת הבנים עשו "סולחה", זכה יעקב לא רק לנחלה אלא גם למנוחה.
בימים אלו ממש, ניתן לראות כיצד נוחי דנקנר, נלחם על השפע שלו. בצד החומרי, זהו מאבק על מפעל חייו, תאגיד הענק IDB, שנמצא בין מצב של פשיטת רגל לבין מכירה כפויה לבעלי החוב. בתחום האישי, הוא נלחם על המוניטין האישי שלו. ברקע, ככל שיותר ויותר פרטים נחשפים, אנו עדים לעובדה המצערת שבדרך להשגת השפע בחר נוחי דנקנר בשיטות של פשע ועורמה על מנת להשתלט על חברות, לשנות מספרים ולשפר מאזנים. השיעור שהוא עובר היום, מגיל 48 ואילך, (מה שאנו הנומרולוגים מכנים ה"תיקון האישי") בא "להכניס" אותו לתלם על-מנת מצד אחד להימנע מניצול הזדמנויות לא כשרות ודריסת האחר ומצד שני לממש את ייעודו הנעלה בתחום העסקי כמפורט על-פי מזלו האסטרולוגי עקרב. יחד עם זאת, אם יבחר, להיכנע לאנרגיה השולטת בו בתקופה זו במפת תקופות החיים (1=19) להמשיך ולהפוך אחרים לקורבנות התנהגותו. עלולה בחירה התנהגותית זו בסופו של דבר לגרום לנפילתו.
במישור המקצועי שלי, אני נזכר בלימור. לקוחה שפנתה אליי לפני מספר שנים על רקע קשיים בחיי המשפחה. למרות היותה בעלת קריירה משגשגת של עיצוב גרפי, היא סבלה מבעיות משפחתיות. גם בעלה וגם חמותה הפגינו כלפיה בוז וחוסר הערכה. לפניי היה מקרה קלאסי של שפע חומרי מצד אחד מול פשע רוחני או רגשי מצד שני. במקרה הזה, היחס לו היא זכתה או כך לפחות היא חשה היה של פשע רגשי כלפיה מצד הקרובים לה ביותר.
לאחר בחנתי לעומק את כל מרכיבי מפתה על פי תורת הטארונומרולוגיה כפי שראיתי על גבי עץ החיים הקבלי - החל משמה המלא, תאריך הלידה ושמות הוריה חוסר האיזון במפתה בלט מאוד. יתרה מזאת, לימור ספרה לי שאיננה אוהבת כלל את השם איתו היא נולדה. כל תקופת היותה בגן ובבית הספר כינו אותה "סבון לימור" על שם הסבון הנמכר באותה תקופה. המלצתי לה לבצע שינוי שם. השם שהתאים לה ועזר לאזן את מפתה, היה תהלה. תחילה נתקלתי בהיסוס, שכן שינוי שם זה מהלך מאוד דרסטי שגם בולט מיד כלפי הסובבים. אלא שמצבה היה כל כך קשה שהיא נאותה לשתף פעולה. שינוי השם למעשה איזן את מפתה ואיפשר לה לממש את הפוטנציאל הגלום במפת אישיותה . התוצאות לא איחרו לבוא. כעבר שנה, ערב חג החנוכה, קיבלתי טלפון מרגש. על הקו הייתה תהלה שהודתה לי בחום וסיפרה על השינוי החיובי שחל במערכת הזוגיות בינה לבין בעלה ועל היחסים החמים שהתפתחו עם חמותה. עבורה זה היה בגדר נס חנוכה, עבורי, זה בסך הכל עוד יום בעבודה. יום בו עזרתי לעוד נפש בישראל לצאת מחושך הכאב אל אור האהבה.
האם גם אתם משוועים לניסים? האם גם לכם יש חסמים בחיים? צרו עמי קשר עוד היום וביחד נתקדם להגשמת החלום.
כבר בספר בראשית, מיד עם סיום בריאת העולם, נדרש האדם לקבל החלטות. לטעום מהפרי האסור או לא? ללכת עם הלב או עם הראש? להודות או להכחיש? למותר לציין כי בראשית היה לאדם את כל השפע שבעולם. גם בריאותית, הרי הוא היה צפוי לחיי נצח, וגם חומרית, הרי כל גן העדן עמד לראשותו. אלא שברגע שהוא קיבל את ההחלטה הלא נכונה, באותו הרגע השפע הפך לפשע בדמות החטא הראשון, עליו כולנו משלמים עד היום.
גם בהמשך הדרך, אנו נתקלים באין ספור מקרים של דילמת שפע מול פשע. הנה יעקב אבינו, שהתברך בשפע רוחני, לא עמד בפיתוי וחמד גם את השפע החומרי בדמות הבכורה. על כן הוא עשה שימוש באמצעים של "פשע" כגון מכירת נזיד העדשים לעשו ולאחר מכן בהתחזות אליו על מנת לזכות בברכה של אביו, יצחק אבינו. המחיר של אותו פשע היה נישול מהשפע וגלות ארוכה ומייגעת של 14 שנה אצל לבן הארמי. בהמשך, עובר יעקב תיקון וכתוצאה מכך מקבל שם חדש, ישראל. אלא שבכך לא תמו צרותיו. שכן, אמנם הוא שינה את השם כתוצאה משינוי הגורל, אלא שגם השם החדש מכיל בתוכו דילמה. המובן הראשון הוא מובן של מלחמה ישרא-אל. ככתוב בבראשית ל"ב כ"ט כט וַיֹּאמֶר לֹא יַעֲקֹב יֵאָמֵר עוֹד שִׁמְךָ כִּי אִם-יִשְׂרָאֵל כִּי-שָׂרִיתָ עִם-אֱלֹהִים וְעִם-אֲנָשִׁים וַתּוּכָל. שרית מלשון מלחמה ושררה. מאבק חיצוני עם המלאך ומאבק פנימי להשתחרר משליטת היצרים. המובן השני הוא לחלק את המילה אחרת. ישר-אל. כלומר, ישירות, פנים אל פנים, ביושרה, בהגינות ובאמת. ואכן, לאחר שינוי השם זכה יעקב לשפע חומרי מחד בדמות נחלה ורכוש, אבל גם לפשע בדמות הצרות שהביאו עליו בניו, עת מכרו את יוסף בנו האהוב. רק בערוב ימיו, עת הבנים עשו "סולחה", זכה יעקב לא רק לנחלה אלא גם למנוחה.
בימים אלו ממש, ניתן לראות כיצד נוחי דנקנר, נלחם על השפע שלו. בצד החומרי, זהו מאבק על מפעל חייו, תאגיד הענק IDB, שנמצא בין מצב של פשיטת רגל לבין מכירה כפויה לבעלי החוב. בתחום האישי, הוא נלחם על המוניטין האישי שלו. ברקע, ככל שיותר ויותר פרטים נחשפים, אנו עדים לעובדה המצערת שבדרך להשגת השפע בחר נוחי דנקנר בשיטות של פשע ועורמה על מנת להשתלט על חברות, לשנות מספרים ולשפר מאזנים. השיעור שהוא עובר היום, מגיל 48 ואילך, (מה שאנו הנומרולוגים מכנים ה"תיקון האישי") בא "להכניס" אותו לתלם על-מנת מצד אחד להימנע מניצול הזדמנויות לא כשרות ודריסת האחר ומצד שני לממש את ייעודו הנעלה בתחום העסקי כמפורט על-פי מזלו האסטרולוגי עקרב. יחד עם זאת, אם יבחר, להיכנע לאנרגיה השולטת בו בתקופה זו במפת תקופות החיים (1=19) להמשיך ולהפוך אחרים לקורבנות התנהגותו. עלולה בחירה התנהגותית זו בסופו של דבר לגרום לנפילתו.
במישור המקצועי שלי, אני נזכר בלימור. לקוחה שפנתה אליי לפני מספר שנים על רקע קשיים בחיי המשפחה. למרות היותה בעלת קריירה משגשגת של עיצוב גרפי, היא סבלה מבעיות משפחתיות. גם בעלה וגם חמותה הפגינו כלפיה בוז וחוסר הערכה. לפניי היה מקרה קלאסי של שפע חומרי מצד אחד מול פשע רוחני או רגשי מצד שני. במקרה הזה, היחס לו היא זכתה או כך לפחות היא חשה היה של פשע רגשי כלפיה מצד הקרובים לה ביותר.
לאחר בחנתי לעומק את כל מרכיבי מפתה על פי תורת הטארונומרולוגיה כפי שראיתי על גבי עץ החיים הקבלי - החל משמה המלא, תאריך הלידה ושמות הוריה חוסר האיזון במפתה בלט מאוד. יתרה מזאת, לימור ספרה לי שאיננה אוהבת כלל את השם איתו היא נולדה. כל תקופת היותה בגן ובבית הספר כינו אותה "סבון לימור" על שם הסבון הנמכר באותה תקופה. המלצתי לה לבצע שינוי שם. השם שהתאים לה ועזר לאזן את מפתה, היה תהלה. תחילה נתקלתי בהיסוס, שכן שינוי שם זה מהלך מאוד דרסטי שגם בולט מיד כלפי הסובבים. אלא שמצבה היה כל כך קשה שהיא נאותה לשתף פעולה. שינוי השם למעשה איזן את מפתה ואיפשר לה לממש את הפוטנציאל הגלום במפת אישיותה . התוצאות לא איחרו לבוא. כעבר שנה, ערב חג החנוכה, קיבלתי טלפון מרגש. על הקו הייתה תהלה שהודתה לי בחום וסיפרה על השינוי החיובי שחל במערכת הזוגיות בינה לבין בעלה ועל היחסים החמים שהתפתחו עם חמותה. עבורה זה היה בגדר נס חנוכה, עבורי, זה בסך הכל עוד יום בעבודה. יום בו עזרתי לעוד נפש בישראל לצאת מחושך הכאב אל אור האהבה.
האם גם אתם משוועים לניסים? האם גם לכם יש חסמים בחיים? צרו עמי קשר עוד היום וביחד נתקדם להגשמת החלום.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה