יום חמישי, 25 באוקטובר 2012

בחירה חופשית או הכוונה מקצועית?

רובם המכריע של הצעירים אחרי צבא בארץ טרודים בינם לבין עצמם בשאלה מה ואיך הם רוצים לעשות בחיים, כשיהיו "גדולים". כלומר, לאן מועדות פניהם לאחר תום תקופת הלימודים במסגרות האקדמאיות השונות. אלא שאליה וקוץ בה.
שכן, למרות שחוסר הוודאות והחששות הם נחלתם של כולם, פחות ממחציתם פונים לקבלת ייעוץ והכוונה מצד גורמים מקצועיים

▪  ▪  ▪


ה"שליש" הקדוש
כתוצאה מכך, קרוב לשליש מתוך אותם צעירים יאלצו לשנות את תוכניות הלימודים הגבוהים שלהם לאחר כניסתם למסדרונות האקדמיה. במקרה הטוב הם יעברו ממסלול לימודים אחד למשנהו, במקרה הפחות מוצלח הם ינשרו לגמרי מן הלימודים. לאמתו של דבר, מדובר במקרה קלאסי של "lose-lose situation".

כל מי שנושר מן המערכת האקדמאית מהווה פגיעה ישירה בחוסן החברתי שלנו שכן מדינות נמדדות בין השאר באחוז בוגרי הלימודים הגבוהים מתוך כלל האוכלוסיה. בנוסף, היעדר ההכוונה בתחילת הדרך מתורגמת בסופו של דבר להיווצרותם של רגשות תסכול ואכזבה ממקום העבודה. הרי אין דבר מבאס יותר מאשר לקום בבוקר לעבודה רק בגלל ש"אין ברירה".. אז מה עושים? מאין תבוא הישועה?


ירידה לצורך עליה
איוב המקראי, בשיאם של התרגשות האסונות הנוראים שממטיר עליו האלוהים, אומר "והחכמה מאין תבוא, ואי זה מקום בינה..." איוב כח, כ. בעוד רובנו מפרשים את הפסוק הנ"ל כקריאת מצוקה, המגיד ממזריטש מציע לנו להחליף את סימן השאלה בסימן קריאה.

דווקא מהמצב של ה"אין", משם תבוא לנו החכמה ועמה בשורת הישועה. בהקשר לציטוט לעיל, מן הראוי לציין כי במפת עץ החיים עליה מתבסס האבחון הטארונומרולוגי, ממלאות ספירות בינה וחכמה חלק חשוב. לא בכדי בחר המשורר המקראי לכלול אותן בסיפור ההתמודדות של איוב כרמז לכלים שבאמצעותם הוא יצליח להתגבר על מצוקתו הקשה עד מאוד. כך גם יש לנהוג במצב של ה"אין מוצא" אחרי הצבא ולפני תחילת הלימודים ובחירת המקצוע לחיים.

החכמה במקרה שלפנינו נמצאת כמובן בפנייה לקבלת ייעוץ והכוונה. אם להמשיך את הקו שמתחנו מספר איוב, הרי שגם לכל אחד ואחת מאתנו יש גורל וייעוד בחיים. באמצעות תורת הטארונומרולוגיה הייחודית שפיתחתי, ניתן לקבל מפת חיים. פיענוח נכון שלה יצביע לנו על אותו ייעוד אישי, מניעים נסתרים כגלויים וכמובן, נקודות תורפה וגורמים מעכבים שמהם צריך להימנע ככל האפשר ולדעת איך וכיצד מתגברים ועוקפים.



לקרוא את המפה
ישנם מספר פרמטרים שכולנו חולקים ללא יוצא מן הכלל ועל-פיהם ניתן ללמוד על גורלנו וייעודנו. בטארונומרולוגיה אנו מתבססים, בין שאר הרכיבים, על שקלול של 3 גורמים: שם פרטי שמשול לשר, מזל אסטרולוגי שמשול לאביר ותאריך לידה שמשול למלך. פיענוח ההיבטים הנ"ל אצל המאובחן, יעניק לנו את מפת הממלכה. באמצעותה ניתן ללמוד על הנתיב המומלץ על-מנת שבסוף הדרך רגשות התסכול והאכזבה יפנו את מקומן לתחושה של מלך על כס המלוכה.

עץ החיים הקבלי, ממנו פותחה תורת הטארונמרולוגיה, בנוי משתי מילים: עץ וחיים. ואכן, עץ בריא, מורכב משורשים שמחוברים היטב לקרקע, גזע איתן שמחבר ומקשר בינם לבין מערכת הענפים האנפה וכמובן עלים ופירות למכביר. מי שמצליח לנווט את דרכו במפת החיים, כמוהו כאותו עץ שמלבלב ופורח. מנגד, נטיעה בסביבה שגויה, השקיה רעוה וטיפול קלוקל יובילו לעץ לא יציב שבמוקדם או במאוחר יקרוס תחת עצמו. לכן, פנייה לקבלת ייעוץ והכנת מפת עץ החיים לפני תחילת הלימודים יכולה למנוע את הקריסה ולהבטיח את ההצלחה.

מיפוי ופיענוח טארונומרולוגי, על-פי עץ החיים הקבלי, לצרכי הכוונה תעסוקתית מיועד ליצור התאמה בין רצונו של המאובחן לבין היכולות והכישורים הטמונים בו. לאחר איתור המטרות, המפה מאפשרת לנו להבין מהם הכלים העומדים לרשותנו ובאיזה אופן ניתן לעשות בהם שימוש מושכל. בחירת הכלי המתאים למשימה המתאימה מהווה את המפתח להתקדמות ולהצלחה. המפה גם מלמדת אותנו כיצד לשמור על הרמוניה ושיתוף פעולה בין שלושת שומרי הממלכה. במידה ואין לנו "שקט תעשייתי" בין המלך, האביר והשר הרי שאנו צפויים לחוות לא מעט קשיים במהלך הלימודים בפרט ובכלל בחיים.

נקודות התורפה שאף הן עולות מתוך המפה, הן תמרורי האזהרה שמוצבים לאורך נתיב השיירה. העיקרון המנחה אותנו בהקשר של הכרת החולשות הנו הקדמת התרופה למכה. כמו בחיים האמתיים, גם בתחום האבחון הטארונומרולוגי על-פי עץ החיים הקבלי, הבנת המפה בצורה נכונה תסייע לנו להימנע מברבורים וסיבוכים מיותרים, כולל כניסה לרחובות ללא מוצא והגעה ליעדים הלא נכונים .

כל מי שהתנסה בניווט במהלך שירותו הצבאי, בוודאי יודע כי כל סטייה קטנה מהמסלול תלך ותגדל ככל שנמשיך להתקדם מבלי לשים לב למחדל. כך גם בתחום בחירת מסלול הלימודים והקריירה. ככל שנקפיד להתעשת בזמן ולהתאפס על הנתיב המתאים לנו ביותר, כך נמנע מהתקדמות והסתבכות במסלולי לימוד ומקומות עבודה חסרי מעוף, נעדרי השראה וחסרי תקווה.


ש.נ., תלמיד חכם
בספר קוהלת, שע"פ רוב מיוחס לשלמה המלך שנחשב לחכם באדם, כתוב שהחכם הוא זה הלומד מכל אדם. כך גם סיפורו של ש.נ. , נצר למשפחה מוכרת מתחום ראיית החשבון שכבר מינקותו יועד להיות הדור שלישי לשושלת החשבונאית. אלא שרואי החשבון המקצועיים לא לקחו בחשבון את רצונו האמתי של הנסיך שיועד למלוכה. ש.נ. אומנם התקבל ללימודי ראיית חשבון ומנהל עסקים באחד המסלולים היותר נחשקים ואף סיים את לימודיו בהצטיינות יתרה. אלא שככל שנקפו הימים כך הלכו והצטברו רגשות האכזבה והתסכולים.

כשהמחנק הפנימי הפך לבלתי נסבל, פנה ש.נ. לקבלת ייעוץ תעסוקתי. מפת עץ החיים שהכנתי עבורו הצביעה על 2 נקודות עיקריות. ראשית, ייעודו של המלך שלו היה לעזור לזולת, בניגוד גמור לעיסוקו שהיה אמון על התחשבנות בלתי פוסקת והתמודדות עם מספרים במקום עם אנשים. כמו-כן, השר של ממלכתו התאים להליכה מחוץ למסגרת בעוד שבפועל ש.נ. הלך בתלם כמו שור בדישו.

בתום האבחון המלצתי לש.נ. לעבור הסבה מקצועית ולפנות לתחומים של סיוע ועזרה לאנשים. כיום, מספר שנים לאחר המפגש, ש.נ. הוא בעל קליניקה פרטית לרפואה אלטרנטיבית. יתרה מכך, בין "לקוחותיו" הקבועים נמנה גם אביו שסובל מעת לעת מכאבי גב ומצא מזור בידיו הנאמנות והמיומנות של בנו יקירו.



טיפים וכלים בדרך לבחירת מסלול הלימודים
לקראת סיום, אני מוצא לנכון לשתף את קוראי הנאמנים בשבעת הרכיבים מהם בנוי האבחון הטארונומרולוגי המבוסס על עץ החיים הקבלי, המספק לך ייעוץ קריירה או ייעוץ תעסוקתי עם פתרונות ממוקדים ומדויקים ביותר תוך שקלול כל מרכיב, מאפיין, וגורם שמשפיע עליך, על חייך ועל ההחלטות שלך.

ואלו הם שבעת המופלאים:

1. נומרולוגיה יהודית ומערבית.
2. עץ החיים הקבלי.
3. פרד"ס סוד האותיות.
4. קלפי טארוט.
5. אסטרולוגיה.
6. פרשת השבוע.
7. ספר יצירה.

הנתונים שנקבל משילוב מושכל של שבעת הרכיבים המופלאים, יסייעו לנו לענות על השאלות שניצבות בינינו לבין ההתפתחות בתחום עיסוקנו:

  • מהן תכונות האופי, הכישורים הטבעיים והתכונות שחיזוקם ומימושם יסייע לנו להתקדם בסולם הדרגות?

  • באיזה אופן ניתן להפיק מן הכלים הבאים- הגברת המודעות, עבודה עצמית ושיטות לימוד ישימות – את מירב הפוטנציאל.

  • מהם החסמים והבלמים שמונעים את מימוש הכישורים?
מן התשובות שנקבל נוכל להבין טוב יותר מהם המקצועות שבהם נצליח לממש את כישורינו ולאן כדאי לפנות כדי לחוות תחושה של הצלחה בחיינו.

חכמינו כבר דרשו, "דע מאין באת ולאן אתה הולך" (מסכת אבות, ג, משנה א), ומה לנו כי נלין.. האבחון הטארונומרולוגי מאפשר לנו להבין מהיכן אנו באים ולסמן את הנתיב שאליו אנו מיועדים. באמצעות מפת עץ החיים ניתן לפתור את ה"תעלומה" לאיזה תחום מקצועי אנו מתאימים, איזה מסלולי לימודים יענו לנו על הצרכים ואיך ולאן לשאוף בהמשך החיים. ככל שנהיה יותר ממוקדים על תחום הלימודים ונמנע מלמידה רק כי "זה מה שכולם עושים" - כך יגדלו סיכויי ההצלחה שלנו בנתיבי החיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה