יום שני, 12 בדצמבר 2016

על הגנות ואמונות מגבילות, והקשר להצלחות בחיים

על הגנות ואמונות מגבילות, והקשר להצלחות בחיים


היום 12.12.2016  בתוכניתנו "אות לאות תביע אומר" נשוחח עם ויקי - מייסדת ובעלים של "ויקי לביא משל- הקסם שבמיוחד" – ליווי והדרכה להורים לילדים מיוחדים, בתוכנית מס' 3 נשוחח על  הגנות ואמונות מגבילות, והקשר להצלחות בחיים

אמונה נתפסת בתמונה הפנימית שלנו. כל דבר שאפשר להתווכח עליו זו אמונה.
זו התפיסה שלנו את המציאות, ולא המציאות עצמה.

עפ"י הגישה האדלריאנית, כל אחד מאיתנו, בשנות הילדות המוקדמות שלו (עד גיל 10-11) חווה אינספור חוויות, ופירש אותן דרך העיניים הסובייקטיביות שלו. בעקבות החוויות האלה, ובעיקר בעקבות הפרשנות שלנו, הגענו למסקנות והחלטות לגבי כל דבר כמעט. החלטות לגבי מה הם גברים, מה הן נשים, מה זאת זוגיות, מה המשמעות של כסף? מה לגבי העולם – האם הוא מקום טוב ובטוח או מסוכן? ומה לגביי? האם אני מסוגל/ת? "טוב/ה מספיק"? האם אני ראוי/ה לאהבה? המון החלטות שבעצם הפכו להיות האמונות הבסיסיות שלנו.

אלה אמונות שממש מושרשות בנו והופכות להיות חלק מהזהות שלנו ומה שקורה לרוב זה שהאמונות שקיבלנו בגיל 5 מלוות אותנו גם כשאנחנו בוגרים.

הבשורות הרעות – כל מה שחשבנו פעם, הוא לא בהכרח המציאות עצמה.
והבשורות הטובות שאפשר לשנות את המציאות שלנו ב 2 דרכים:
1.    לבחון את האמונה ביחס לחיי היום ולערער אותה. לבדוק אפשרויות וחלופות אחרות לאמונה הזו
2.    לנקוט בפעולה אחרת ושונה ממה שבחרנו עד היום ולראות איך זה משפיע עלינו
ויקי אומרת שיש קשר הדוק בין האמונות וההרגלים שלנו להצלחה בחיים:
"כשאנחנו רוצים להפיק תוצאות בחיים שלנו, אנחנו לעיתים נדרשים לעשות התאמות באמונות ששירתו אותנו פעם כשהיינו בכל מיני תקופות בחיים שלנו.

אז כשאנחנו מגיעים עם אמונה חדשה, או אפילו מתחילים בזה שאנחנו מוכנים לערער את האמונה הישנה שלנו, ובמקביל מוכנים לקחת פעולה חדשה שעוד לא עשינו אף פעם- אנחנו נשיג תוצאות חדשות! " 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה