נשים רבים הוכו בתדהמה כאשר אהוד ברק החליט לפרוש באופן פתאומי ממפלגת העבודה שבראשה הוא עומד ולהקים את סיעת "העצמאות". כמי שמכיר את אישיותו,
כפי שמשתקפת במפתו הנומרולוגית, אינני מופתע כלל ועיקר
▪ ▪ ▪
אהוד ברוג, יליד ישראל, 12.2.1942
מי הוא אהוד ברק באמת?
לאהוד ברק יכולת ביטוי גבוהה בעל-פה ובכתב. הוא טוב מאוד בעמידה בפני קהל ומתבטא בצורה משכנעת. הוא כריזמטי וסקרן. יש לו יכולת למידה טובה. יחד עם זאת, איננו מסוגל לדחות סיפוקים ורוצה שימלאו את רצונו מיד, כאן ועכשיו (עקשנות של ילד קטן).
מה מפריע לו?
המפות הנומרולוגיות שלו מספרות שכאשר הוא נמצא בעמדת מנהיגות בה עליו לקבל החלטה, הוא עלול להיכנס למצב של מתח ויהיה לו קשה לקבל החלטה (למרות שכלפי חוץ יראה שאין לו בעיה לקבל החלטה ולקחת אחריות). כאשר אנו מבינים סוגייה זו, נשאלת השאלה האם הוא מתאים להיות מנהיג? מפתו מספרת שהוא סומך רק על עצמו, קשה לו לשתף פעולה ולהאציל סמכויות, וקשה לו להפגין רגשות אמיתיים וכנים.
מדוע בכל זאת נבחר להיות ראש ממשלה?
החברה ראתה אותו כאדם בעל חשיבה רחבה, אידיאליסט, דינאמי, המסוגל להציב אידיאל כמטרה ולסחוף אחריו אנשים ("אנחנו נוציא את צה"ל מלבנון") בגלל הנחישות להילחם למען צדק חברתי, סביבתי וכלל עולמי. אפילו ללמד את העם כיוון ודרך לצדק חברתי (טיפול בקשישה במסדרון בית החולים, לא לגרש את 400 ילדי העובדים הזרים). ברק הכריח את אהוד אולמרטלהתפטר בגלל פרשת טלנסקי.
מדוע הוא בכל זאת נכשל?
מפתו של אהוד ברק מספרת שהוא אדם רגיש מאוד, פגיע, אך אינו מפגין את רגשותיו האמיתיים היות שהוא מפחד מאיבוד שליטה. יחד עם זאת, קשה לו לוותר על האגו וקשה לו להאציל סמכויות ולהתייעץ. ברק אוהב מאוד את החיים הטובים אותם גילה בגיל מאוחר יחסית (יליד קיבוץ, נישא נישואין שניים, רכש בתים מפוארים ואוהב סיגרים ריחניים). ברק אוהב לסבך סיטואציות בחיים, מתכנן הכל מראש ומסתבך ביישום. עובדה זו גורמת לכעסים רבים מצד האנשים בסביבת חייו ולכן הם מתנתקים ומתרחקים ממנו.
כיצד סביבת למידה מיטבית הייתה עוזרת לו להצליח?
אהוד ברק - אהוד ברוג (ברק) הוא יליד 1942, כלומר - החל ללמוד בכיתה א', בשנת 1949-1948. יש לזכור שזו תקופת מלחמת השחרור. מערכת החינוך הייתה אז די אחידה בכלל ובקיבוץ בו גדל בפרט. המפה הנומרולוגית שלו מראה שסביבת הלמידה המיטבית שלו נוצרת כאשר הוא מקבל את כל רוחב התמונה, כאשר לא מגבילים אותו בבחירת הנושא אותו עליו ללמוד ובסוג המידע אותו עליו להכיר. כמו-כן, אדם כזה זקוק למורה רחב-אופקים. לא בטוח שהיה כזה ולכן נקבל כאן אדם העלול להתמקד בעיקר בדיבורים, אך משנדרש לפעול, לא יעשה זאת. ובלשון מקראית... ידבר גבוהה-גבוהה ויעשה נמוכה-נמוכה. כפי שכתב שלמה המלך כל-כך יפה בספר משלי "נְשִׂיאִים וְרוּחַ, וְגֶשֶׁם אָיִן" [משלי כ"ה, 14]. כוכב התקשורת שלו, מרקורי, האחראי על החשיבה והלימוד, נמצא במזל הלידה שלו, מזל דלי, המספר לנו על אהבה לרעיונות יוצאי-דופן ואף מהפכניים. קיימת היכולת להגיע לרעיונות ולפתרונות במהירות חשמלית. יחד עם זאת, הביצוע לא תמיד יהיה קוהרנטי לחשיבה או לרעיון.
מה תביא לו שנת 2011?
עיון במפה השמית שלו מגלה שהוא ייכנס ביום הולדתו הקרוב, 12.2.11 לשנה אישית מספר 9. שנה אישית 9 מספרת לנו על סופו של תהליך. בשנה זו, מספרת המפה השמית שלו, חל אירוע בחייו, צרוף מספרים שקורה פעם אחת בחייו. המפה השמית מספרת לנו שהוא יעבור משבר רגשי וחברתי, ויכול להיות גם בריאותי, משבר תעסוקתי (במפלגה), ולכן הוא צפוי לעזוב את הפוליטיקה ואת משרד הביטחון ולעבור לטפל בענייניו האישיים. יכול להיות שיתמודד עם פרידה מאדם קרוב וינתק עצמו מן הסביבה לפרק זמן קצר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה